- Hirdetés -

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

|

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi 15, valamint az egy évvel ezelőtti 11 pontról - éves szinten tehát jelentősen javult a mutató.

Évek óta nem látott szintre nőtt a fiatalok elégedettsége a harmadik negyedévben a K&H ifjúsági index szerint. A reprezentatív kutatás 2012 vége óta méri egyebek mellett a fiatalok saját életükkel való elégedettségét számos szempont, például az anyagi helyzet és a kilátások, a munkaerőpiacon betöltött szerepük alapján. Az index értéke a harmadik negyedévben 16 pont volt. Ez szerény, 1 pontos emelkedésnek felel meg a második negyedéves 15 ponthoz képest, viszont jelentős javulás a múlt év harmadik negyedévére vonatkozó 11 ponttal szemben.

Kulcskérdés a fiatalok helyzete

“A legutóbbi négy negyedévből három negyedév adata kifejezetten kedvező volt: legutóbb 2021 elején volt a mostani 16 pontot meghaladó indexérték. Ebben a negyedévben a diákok véleménye javult a legtöbb esetben, és ez elég volt ahhoz, hogy az aktív keresők mérsékelten pesszimista véleményét ellensúlyozza. Az anyagi biztonság fontossága ebben a negyedévben felértékelődött, itt is a diákok véleménye javult a leginkább” - ismertette a kutatás eredményeit Rammacher Zoltán, a K&H lakossági ügyfél szegmens marketing vezetője. Hozzátette: “A fiatalok helyzete alapvetően meghatározza mind a gazdasági, mind a pénzügyi szektor teljesítményét a keresetükön, a hitelfelvételi kedvükön, a költözési terveiken és a megtakarításaikon keresztül. Az index csúcsértéke a felmérés kezdete óta eltelt tizenkét évben 20 pont volt, ezt a szintet két alkalommal érte el, 2019 és 2021 elején.

A kutatás részletes eredményei szerint 34 százalék volt elégedett a saját az életével a harmadik negyedévben. Ez nem jelent számottevő változást az egy negyedévvel korábbi 33, valamint a 2023 harmadik negyedében elért 35 ponthoz képest.

A kutatás a fiatalok jövőképét is vizsgálta a harmadik negyedévben: kedvező eredmény született, a válaszadók többsége optimistának mondható, 72 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy az életük a közeljövőben kisebb vagy nagyobb mértékben, de pozitív irányba fog megváltozni. A nyugati megyékben élők és a diákok derűlátóbbak a többieknél, körükben 80 százalék felett volt a pozitív jövőképpel rendelkezők aránya.

Összességében a jelenlegi és jövőbeni helyzetet nézve a fiatalok kevesebb mint 34 százaléka elégedett a mostani életével, és úgy érzi, az élete nem fog romlani. Őket nevezi a kutatás „elégedett optimistáknak”. Tízből lényegében négyen, az arányt tekintve a megkérdezettek közel 43 százaléka ugyan nem tartja magát jelenleg elégedettnek, de arra számít, hogy ez a helyzet kedvezően fog változni - ők alkotják az „elégedetlen optimisták” táborát. A válaszadók majdnem negyede, 23 százaléka adja az “elégedetlen pesszimisták” körét, akik arra számítanak, hogy konzerválódik a mostani negatív helyzetük. Ugyanakkor mindössze 0,5 százalékuk az, aki bár a jelenlegi helyzetét kedvezően ítéli meg, kedvezőtlen irányú változást vár.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...