- Hirdetés -

Óriási bérfejlesztés a MediaMarkt-nál

|

- Hirdetés -

A MediaMarkt a munkavállalói megtartásának érdekében 25 éves magyarországi fennállásának legnagyobb bérfejlesztésével válaszolt a koronavírus-járvány óta kialakult gazdasági helyzetre. A több lépcsőben megvalósított, összesen 2 milliárd forintos bérfejlesztés mellett a társaság általános munkáltatói márkaépítésbe, valamint külső és belső stratégiai megújulásba kezdett.

A MediaMarkt piaci jelenlétében, kommunikációjában, marketing aktivitásában és számos egyéb területén is változásokra került sor tavaly mind a németországi anyacég, mind a helyi képviselet vonatkozásában. A megújulás nem pusztán egy, a központtól érkezett arculatváltás, hanem az elmúlt pár év gazdasági és munkaerőpiaci tapasztalatai alapján kibontakozott, a tavalyi energiaválság és inflációs helyzet hatására kiteljesedett mélyebb változás. Az eredendően a hazai hálózatban megvalósuló belső fejlesztéseknek köszönhetően a szervezetben számos strukturális átalakulás történt.

„Ezt a belső fejlődési folyamatot teszi teljessé, hogy új stratégiát fogalmazott meg az anyacég nemzetközi szinten, amelynek alapkövei az élmények. A koncepció négy pillére: a munkavállalói élmény; a vásárlási élmény (fogyasztók); a használat élménye (szolgáltatások); valamint a hatás élménye (fenntarthatósági törekvések). Mindez egy új identitást is jelent a cég számára, melynek célja, hogy a munkavállalók és a vásárlók számára is egy teljesebb élethez járulhassanak hozzá” – mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Ügyvezető igazgatója.

Mindent meghatározó munkavállalói élmény

A stratégia megvalósítása az idei év legfőbb célja a nemzetközi hálózatnak, amelyet az áruházlánc hazai egységei a mindent meghatározó munkavállalói élménnyel kezdtek. Ennek érdekében a cég a COVID-19 járvány óta a munkaerő megtartása érdekében indított újragondolt bérpolitikáját tovább fejlesztve egy újabb hálózati szintű béremelést hajtott végre. A 2020 óta több lépcsőben megvalósított, az idei évi tervekkel együttesen 2 milliárd forintos bérfejlesztését a jelenlegi gazdasági körülmények között egyszerre szolgálja a kollégák elégedettségét, terheik kompenzálását, a MediaMarkt versenyképességének és üzleti törekvéseinek megvalósulását, valamint a vállalt fenntartható működését egyaránt.

„Elsődlegesen a munkavállalóink elkötelezettségét és megbecsülését tartjuk szem előtt, mindemellett szeretnénk a műszaki cikk kiskereskedelemben kiemelkedő munkahellyé válni. Ezért természetesen eddig is sok mindent tettünk a mindennapokban, ugyanakkor a külső környezeti (piaci) okok miatt ezt az intézkedési tervet újrapriorizáltuk” – mondta el Mangult Móni, a MediaMarkt Magyarország HR igazgatója.

Nem csak bérfejlesztésről szól

A magyar munkaerőpiacon több éve zajlik a verseny a jó munkaerőért. A MediaMarkt célja a saját kollégáiba fektetett bizalmával és karriercéljaik támogatásával, hogy emelje a szakma presztízsét és vonzó munkahelyet kínáljon jelenlegi és leendő munkatársaiknak.

A vezetőség éppen ezért az anyagi javak mellett kiemelt figyelmet fordít a kollégák munkájának elismerésére és szakmai fejlődésük biztosítására. A munkavállalói felmérések alapján a vezetőség meghatározta a fejlesztendő területeket, melynek első lépéseként közel 70 képzés és továbbképzés közül választhatnak a munkavállalók.

Magyarország az egyetlen MediaMarkt ország, ahol 2014 óta mentori hálózatot működik. A mentorok feladata fenntartani a mindennapi munkához szükséges szaktudás színvonalát, és támogatni az új fejlesztések bevezetését. Mindemellett több gyártó vagy forgalmazó cég trénerével együttműködve biztosítják az értékesítők számára, hogy az innovációkról első kézből értesülhessenek. „A képzési palettánk eddig is sokrétű volt - ezeket strukturáltuk újra, így például biztosítunk hatósági képzéseket olyan munkavállalók számára, akik szeretnének - a munkájukhoz kapcsolódóan - államilag elismert tanúsítványt szerezni” – tette hozzá Mangult Móni.

Idén újra indították az Áruházigazgatói gyakornoki programot, amely legutoljára 2020-ban zárult, és amelyet 3 résztvevő teljesített sikerrel, akik azóta áruházat vezetnek. Hamarosan útnak indul a Vezetői Akadémia képzésük is, egy újragondolt program, amely keretén belül középvezetőket fejlesztenek a jövő kihívásainak megfelelően. Ezen felül készülnek egy speciális program és workshop sorozattal is azoknak a vezetőknek, akik közvetlenül az ügyvezetőknek riportolnak.

Mindemellett a béren kívüli juttatások is megújította és országosan elérhetővé tette a társaság. A juttatási csomag elsősorban egyéni fejlődést és speciális életeseményeket támogatnak. A portfóliót pedig a tervek szerint évente felülvizsgálják, hogy minél inkább motiváló legyen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -