- Hirdetés -

Óriási változás a szépségiparban

|

A Natura &Co felvásárolja az Avon Products Részvénytársaságot, ezzel létrehozva világszinten a negyedik legnagyobb, teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportot.

A két vállalat összeolvadásával – a kategóriájában vezető, számos márkát magába foglaló és több értékesítési csatornával rendelkező – közvetlen, napi szintű fogyasztói kapcsolatokkal rendelkező szépségipari csoport jön létre. A cégcsoport vezető pozíciót tölthet be a direkt értékesítés területén, hiszen az AVON és a Natura több mint 6,3 millió Tanácsadóval, világszerte 3200 üzlettel, illetve kiterjedt digitális jelenléttel bír. Az egyesített csoport várható éves bruttó árbevétele meghaladja a 10 millárd USD-t, és 40.000 alkalmazottjával a világ több mint 100 országában lesz jelen.

A kibővült csoport világszerte több mint 200 millió vásárló számára kínál szépségápolási termékeket, mindezt a világszinten is ismert márkákra, a kapcsolatépítés iránti elkötelezettségre és az omnichannel lehetőségeire építve. Az AVON egy olyan széleskörű márkaportfólió része lesz, amelynek a Natura, a The Body Shop, illetve az Aesop is tagja, így teljeskörűbben tudja majd kiszolgálni a különböző fogyasztói szegmenseket, emellett kiterjesztheti nemcsak értékesítési csatornáinak, de nemzetközi jelenlétének határait is.

Az AVON-t és a Natura-t egyaránt elhivatott személyek alapították, akik független, elsősorban női vállalkozók segítségével érik el a vásárlóikat. Ők nemcsak márkanagykövetek, hanem szépség tanácsadók is egyben.

Az AVON egy több mint 130 éves múltra visszatekintő, ikonikus márka és egyben a világ vezető direktértékesítő szépségipari vállalata. Versenyképes márkái a legfontosabb szépségápolási kategóriákban számtalan piacon jelentős növekedési potenciált biztosítanak a jövőre nézve.

A Natura &Co a társulásból fakadó megtakarítási lehetőségeket éves szinten 150 és 250 millió USD közé becsüli, melynek egy része a digitális és közösségi értékesítés, a kutatás és fejlesztés és egyéb márka aktivációk, valamint a csoport földrajzi terjeszkedésére lesz visszaforgatva.

„Mindig is tisztelettel és csodálattal néztünk az AVON-ra. A Natura megalapítása a szépségápolás és az emberi kapcsolatok iránti szenvedélyen nyugszik, a jelenlegi tranzakció pedig egy meghatározó szereplőt hoz létre direkt értékesítés területén. A közvetlen értékesítés mindig is egy működő társadalmi modell volt, már jóval azelőtt, hogy egyáltalán a kifejezés létezett volna; a technológia és a globalizáció megjelenése pedig csak még tovább növelte a fogyasztókkal való kapcsolatteremtés módjának lehetőségeit. A peer-to-peer eladási modell a közösségi értékesítés irányába halad, a digitalizáció ereje pedig lehetővé teszi a csoport számára, hogy túllépjen a vállalat kereskedelmi tevékenységén, és a pénzügyi függetlenség biztosítása révén erősítse a nőket és növelje önbizalmukat. Hiszünk abban, hogy ez az üzleti erő jó célt szolgál, és az AVON-nal közösen egyesíteni tudjuk erőinket, hogy egy folyamatosan bővülő hálózaton keresztül társadalmi, környezeti és gazdasági értéket teremtsünk” – nyilatkozta Luiz Seabra, a Natura társ-alapítója

Roberto Marques, a Natura &Co ügyvezető igazgatója kijelentette: „Az Aesop 2013-as és a The Body Shop 2017-es felvásárlását követően, a Natura &Co egy újabb izgalmas és meghatározó lépést tesz annak érdekében, hogy egy globális, többmárkás, több értékesítési csatornás, célorientált csoportot hozzon létre. Az Avon lenyűgöző vállalat, egy ikonikus márka, amely szenvedéllyel teli munkavállalókkal és több mint ötmillió lelkes Tanácsadóval rendelkezik, akik mind hisznek a társadalmi kapcsolatok erejében. Együtt tovább tudjuk erősíteni digitális lehetőségeinket, a tanácsadói és képviselői hálózatunkat. A globális bolthálózat és a különböző márkák révén eltérő igényű fogyasztók millióit érjük el, egyedi közösséget hozunk létre, amely a további növekedés nagyszerű táptalaja.”

Jan Zijderveld, az Avon vezérigazgatója a következőképpen fogalmazott: „Ez az egyesítés egy izgalmas, új fejezet kezdete az Avon 130 éves történetében. Elismerése az AVON eddigi erőfeszítéseinek, hogy közelebb kerüljön a fogyasztókhoz és lehetővé teszi számunkra, hogy jelentősen felgyorsítsuk stratégiánk végrehajtását és tovább bővítsük az online jelenlétünket. Az elmúlt évben már megtettük az első lépéseket, melyek az AVON versenyképességének fokozását szolgálják; a középpontba helyezve Tanácsadóinkat, egyszerűsítve működésünket és modernizálva, illetve digitalizálva a márkánkat. A Natura-val együtt növekednek az innovációs lehetőségeink, szélesedik termékportfóliónk, továbbá erősödünk az e-kereskedelem és a digitális eszközök tekintetében is. Azáltal hogy a Tanácsadóinknak pontosabb adatokat és fejlettebb digitális eszközöket tudunk biztosítani, a vállalat értékét is növelni tudjuk részvényeseink irányába. A Natura támogatásával a legmodernebb technológiákba fektetünk, hogy kihasználjuk a digitalizációban rejlő előnyöket és fokozzuk Tanácsadóink produktivitását. Az AVON és a Natura egyaránt célorientált szervezetek, az egyesítés pedig lehetővé teszi számunkra, hogy Tanácsadók milliói számára még magasabb szintű szolgáltatást nyújtsunk. Tesszük mindezt az AVON nemzetközi jelenlétére és azon erős célunkra támaszkodva, hogy Tanácsadóinknak a legjobb élményt biztosítsuk és közben kereseti lehetőséget nyújtsunk számukra.”

„A legnagyobb prioritás számunkra a tanácsadói élmény fokozása, a nemzetközi terjeszkedés felgyorsítása, a költségszerkezetünk javítása, a pénzügyi rugalmasság növelése, és végső soron a vállalat hosszú távú növekedésének és sikerének biztosítása. Az Igazgatótanács elkötelezett az annak érdekében, hogy részvényeseink számára értéket teremtsünk; a Naturával való társulás a jövőbeni növekedés új korszakát képviseli az AVON életében. Az Avon Igazgatótanácsa bízik abban, hogy a Natura az AVON márka erős partnere lesz, széleskörű üzleti lehetőségeket, működési hátteret biztosítva a munkavállalóknak és a Tanácsadóknak, valamint hatalmas értéknövekedési lehetőséget kínálva mindkét fél részvényeseinek. Örömmel támogatjuk ezt az átalakulással járó egyesülést” – mondta Chan Galbato, az Avon Igazgatótanácsának elnöke.

A tranzakció részeként létrejött egy új brazíliai bejegyzésű holding-társaság, a Natura Holding S.A. A Natura&Co és az Avon törzsrészvényei között rögzitett, fix 0.300-as váltószámú átváltási arány alapján a Natura&Co részvényesei az egyesített vállalat körülbelül 76%-át birtokolják, míg az Avon részvényesei körülbelül a 24%-át. A Natura 2019. március 21-i záróárának megfelelően, egy nappal azelőtt, hogy a Natura kiadta az Avon és a Natura közötti tárgyalásokat megerősítő közleményét, a tranzakció 28%-os prémiumot jelent az Avon részvénytulajdonosok számára. Ez a 2018-as EBIDTA értékének 9,5-szeresét vagy feltételezve az egyesülés teljes hatását, 5,6-szorosát jelenti. A 2019. május 21-i záróárak alapján a tranzakció az Avon vállalati értékét 3,7 milliárd dollárra becsüli, az egyesített csoportnak pedig hozzávetőlegesen 11 milliárd dollár a vállalati értéke. A tranzakció lezárulta után a Natura Holding S.A.-t a brazíliai tőzsdén jegyzik majd, 55%-os közkézhányaddal, emellett pedig a New York-i tőzsdén is jegyzésre kerül. Az AVON részvénytulajdonsoknak szintén lehetőségük lesz NYSE vagy B3 részvényeket venni.

A folyamat befejezése után az egyesített vállalat igazgatótanácsa 13 tagú lesz, melyből három főt az AVON delegál. A tranzakció a szokásos lezárási feltételek mellett megy végbe, beleértve a Natura &Co és az Avon részvényeseinek, valamint a brazil versenyfelügyeleti hatóságok és más joghatóságok jóváhagyását. A tranzakció várhatóan 2020 elején zárul. A Natura &Co pénzügyi tanácsadójaként a UBS Befektetési Bank és a Morgan Stanley tevékenykedett. A pénzügyi tanácsadói szereppel az Avon a Goldman Sachs-t bízta meg, míg a PJT Partners az Avon Igazgatótanácsának tagjait segítette ezen a területen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...