A Sláger FM zenei repertoárjában szélesebbé vált a 90-es évek spektruma, így már a 20-as éveiben járó korosztály is megtalálja kedvenc dalait – árulta el Radu Morar, a rádió tulajdonosa a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Radu Morart megkérdeztük arról is, hogy indulnak-e az országos frekvenciacsomagra kiírt pályázaton.
– Lassan már egy éve, hogy nincs országos kereskedelmi rádió. Hallgatottsági szempontból ebből mennyit tudott profitálni a Sláger FM?
– Az elmúlt egy évben folyamatosan növekvő hallgatói bázissal a rádiós iparág egyik meghatározó szereplőjévé vált. Az országos kereskedelmi adók helyzetének átalakulása alatt, Budapest leghallgatottabb rádiójaként, regionális eléréssel, országos sikerekkel is büszkélkedhet a csatorna. Az idei programstratégia mentén a Sláger FM a térség kiemelkedő rádiós terméke lett, a terveiknek megfelelő ütemben, a hallgatottsági adatok igazolták a törekvéseinket.
– Van olyan célcsoport, vagy műsorsáv, ahol azért még nem ártana erősíteni a hallgatottságot?
– A Sláger FM arculatának megfelelően Budapesten és országosan a rádió elérése elsősorban a teljes lakosság körében kimagaslóan erős. Az elmúlt hónapokban a rádió core hallgatói bázisának megerősítéseként a fő profilunknak számító 30–59-es, kereskedelmileg fontos, fizetőképes célcsoport növekvő elérésének tendenciája mutatkozik. A budapesti hallgatottsági adatok szerint a rádió megközelíthetetlen előnnyel vezeti a teljes napos görbét. A fővárosban a teljes lakosság körében a leghosszabb rádióhallgatási időt is a Sláger FM jegyzi. 2017-ben egyre népszerűbbé váltunk a 25 évesnél idősebbek körében, nem titkolt célunk, hogy tovább erősödjünk mind az idősebbek, mind a fiatalabbak körében. A következő időszakban arra összpontosítunk, hogy Magyarországon is nemzetközi színvonalon szórakoztassunk.
– Az utóbbi időben mintha több újabb zene szólna a rádióban. Ezt jól érzem, és tényleg történt némi átpozicionálás?
– A csatorna zenei arculata a 80-as, 90-es évek legnagyobb slágereit sorakoztatja. A kutatásainkban nagy hangsúlyt fektetünk a zenék folyamatos utánkövetésére, így a rádió profiljába illő évtizedek slágerei időközönként frissülnek. A hallgatói igényeknek megfelelően a Sláger FM zenei repertoárjában szélesebbé vált a 90-es évek spektruma, így a 80-as évek legnagyobb sikerei mellett már a húszas éveikben járó korosztály is megtalálja kedvenc dalait.
– Reklámbevételek terén hogyan teljesít a rádió az elmúlt évhez képest?
– A reklámértékesítést a Radio Sales House Kft. végzi, és nyugodtan elmondhatom, hogy elégedettek vagyunk a munkájukkal.
– Kihirdették az országos kereskedelmi rádiós pályázatot. Tervezik-e, hogy elindulnak ezen?
– Az igazat megvallva biztos vagyok benne, hogy a Sláger FM országosan átütő siker lenne, hiszen a hallgatottsága jelenleg is versenyez az országos és nagyobb hálózatos rádiókkal, úgy is, hogy csak budapesti körzeti frekvenciáról beszélünk. A Sláger brand már amúgy is országosan ismert és kedvelt, hiszen a Sláger Tv már évek óta a legnézettebb országos zenei csatorna, és épp nemrég, szeptember 20-án váltottunk egységes Sláger Tv- és Sláger FM-arculatra. Természetesen tanulmányozzuk a pályázati felhívást, de többet egyelőre erről nem szeretnék nyilatkozni. Már sokat nem kell várni, hiszen a benyújtási határidő közeleg, és akkor minden kiderül.
Heszler Róbert
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.