- Hirdetés -

Összefogást sürgetnek a legnagyobb hirdetők

|

Felhívással fordult a magyar hirdetőkhöz és médiaügynökségekhez három nagy márka és jelentős reklámköltő a hazai átfogó digitális hatékonyságmérés érdekében. Mint írják, hirdetőként úgy látják, hogy két alapvető terület van – a bizalom és a vásárlói élmény – ahol sok tennivalójuk van és melyek javításában minden piaci szereplőnek – ügyfél, ügynökség, kiadói oldal – fontos szerep jut.

A fogyasztói bizalmatlanság a digitális térben egyre égetőbb probléma világszerte is, mely képes aláásni a márkák és vásárók közötti kapcsolatot. A minél tökéletesebb ügyfélélmény pedig az egész digitális kommunikáció fő mozgatója kell, hogy legyen annak érdekében, hogy megkönnyítsük az információszerzést és a döntéshozatalt a teljes fogyasztói út során. A vásárlók a számukra releváns tartalmakkal a megfelelő időben és pontokon szeretnének találkozni – és nem naponta tízszer ugyanazzal – olvasható az Unilever, a Vodafone és a Coca-Cola közös felhívásában.

A fentieket felismerve arra a következtetésre jutottak, hogy a márkák és a kiadók közötti bizalom megerősítése kulcskérdés, melynek egyértelmű eszköze a hirdetői igényekre szabott, átfogó és átlátható médiamérés kialakítása a magyar piacon. Ez a problémakör eddig elsősorban belső iparági kérdés volt, a szaksajtó és konferenciák témái közt fel-felbukkanva. Különböző fórumokon egyeztették a globálisan elvárt, sztenderd higiéniai tényezőket és az ezekből fakadó érdekellentétekről beszélgettek, miközben az egész magyar iparág lemaradt a digitálisan érettebb, olykor szomszédos piacoktól.

„Hogy megőrizzük fogyasztóink bizalmát, felül kell tudnunk vizsgálni digitális csatornáink hatékonyságát, méghozzá egyedi hirdetői igényeknek megfelelő, szabadon választott eszközök igénybevételének joga mellett. Megrendelőként a legfontosabb dolog számunkra, hogy 100%-os rálátásunk legyen a digitális aktivitásainkra – hol, kinek, milyen hatékonysággal jelennek meg márkáink és szabadon eldönthessük, hogy ezek megfelelnek-e a kritériumainknak, és élhessünk a beavatkozás jogával” – áll a közleményben.

A transzparenciát célzó törekvések között kiemelt helyen foglalkoznának a különböző platformok és eszközök kummulált elérését, az online kampányok valós időben történő közönség-összetételét, valamint a kampányok higiéniai feltételeit (láthatóság, brand safety) mérő és megteremtő megoldások, többek között a Nielsen jóvoltából a magyar piacon is elérhetővé vált DAR (Digital Ad Ratings) kiaknázásával.

„Felhívjuk a magyar hirdetőtársakat és partnerügynökségeket, hogy járuljanak hozzá a kezdeményezéshez a közös érdekek képviseletével, hogy együttes erővel emeljük egy magasabb szintre a magyar digitális infrastruktúrát. Célunk, hogy transzparens digitális médiamérés által, gyakorolni tudjuk döntési jogunkat, hogy azokkal a partnerekkel tudjunk együttműködni, amelyek elkötelezettek egy jobb fogyasztói élmény és a bizalom javítása mellett” – olvasható a felhívásban, amit Bányász Lívia, az Unilever Magyarország Media and Digital Transformation vezetője, Baráth Péter, a Vodafone Magyarország marketingvezetője és Mérő Ádám, a Coca-Cola Company régiós Media & Connection Manager-e írtak alá.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...