- Hirdetés -

Összefogtak a nagyvállalatok

|

A Mars, a világ egyik vezető élelmiszer-, édesség- és állateledelgyártója csatlakozik a 34 vezető nemzetközi vállalatból létrejövő szövetséghez, amelynek célja az emberi jogok tiszteletben tartását előtérbe helyezni a teljes ellátási láncukban, befogadó munkahelyek létrehozása, és a befogadás erősítése a külső és belső üzleti ökoszisztémájukban.

A Mars csatlakozása a szövetséghez a vállalat Sustainable in a Generation Plan nevű kezdeményezésének kiterjesztése. Ez a terv összesíti az egészségesebb bolygót, a társadalom fejlődését és a jólét fenntartását célzó kezdeményezéseket.

A G7 B4IG szövetségét a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet koordinálja. Tagjai különböző üzleti szektorokban világszerte több mint 3,5 millió embert foglalkoztatnak és összesen több mint 1 trillió dollár évi bevétellel rendelkeznek. Az üzleti élet képviselői által létrehozott B4IG egyedülálló szövetség nemzetközi körben vizsgálja az egyenlőtlenségek megszüntetésének és az érdekelt felek bevonásának kérdéseit a vállalatok, kormányok és a humanitárius szervezetek között.

A szövetség három alappillére:

  • üzleti alap létrehozása az emberi jogok védelme, a munkahelyek befogadóvá tétele és a diverzitás fejlesztéséért, a vállalatok teljes értékláncán át;
  • szakmai inkubátor létrehozása, amely új üzleti modelleket, társadalmi innovációkat és a privát és a közszféra együttműködését segíti fejleszteni mikrogazdasági szinten;
  • pénzügyi támogató fórum létrehozásai a vállalatok, kormányok és humanitárius szervezetek közötti innovatív pénzügyi működésekért.

A szövetség tagvállalatai több mint 50 projektet terjesztettek elő, melyek több mint 1 milliárd dollár beruházást igényelnek a B4IG inkubátorprogramtól – azzal a céllal, hogy az együttműködés révén megosszák és fejlesszék az eredményeket. A Mars több projektet terjesztett elő, köztük a Cocoa & Women for Change programot, amely a szélesebb, Mars Cocoa for Generations stratégia része – hosszú távú megközelítés a globális felelős és fenntartható gyakorlat fejlesztésére a Mars kakaó ellátási láncában.

A B4IG szövetséget augusztus 23-án, pénteken mutatták be Emmanuel Macron francia elnöknek az Elysée Palotában, a G7 vezetők biarritzi csúcstalálkozója előtt.

A Mars vezérigazgatója, Grant F. Reid elmondta: “A kölcsönösség, amely a Mars egyik alapelve, a megosztott tartós előnyök megteremtéséről szól. Nem a jótékonyságról, hanem annak megértéséről, hogy egy vállalat csak akkor lehet sikeres, ha lehetővé teszi valamennyi partnerének, a közösségnek és a környezetnek a gyarapodás lehetőségét. Ezért csatlakoztunk a B4IG törekvéséhez, hogy elősegítsük a befogadóbb gazdaságot, amely mindenki számára jobb lehetőségeket kínál. Meg akarjuk mutatni a vezetés és az együttműködés erejét – sokkal többet érhetünk el, ha együtt dolgozunk. Az ambícióink megvalósítása nem lesz könnyű. De az ilyen ágazatközi együttműködéseknek hála, bízunk egy olyan holnap létrehozásában, amelyre mindannyian büszkék lehetünk.”

A G7 Business for Inclusive Growth a következőkre épül:

A gazdasági növekedés előnyeit biztosító ígéret szélesebb körben való megosztása a köz- és magánszféra együttműködésén keresztül.

A Business for Inclusive Growth (B4IG) vállalja, hogy a Mars előmozdítja az emberi jogok érvényesülésé az egész termelési láncban, harcol a gyermek- és kényszermunkával szemben, és tiszteletben tartja az egyesülési szabadságot. Az aláírók megállapodnak abban, hogy méltányos és befogadó munkakörnyezetet alakítanak ki, a többi között tisztességes bérek biztosításával, a nemek közötti egyenlőség előmozdításával és a munkavállalók felkészítésével a képzés és a továbbképzési programok révén. A vállalatok elkötelezik magukat a regionálisesélyegyenlőtlenségek kiküszöbölésével, a közösségi fejlesztési programok támogatásával, az inkluzív beszerzés megerősítésével, valamint az alapszolgáltatások hozzáférhetőségének és megfizethetőségének bővítésével.

B4IG inkubátor: platform, ahol a vállalatok elindíthatják, megoszthatják és bővíthetik az új, befogadó üzleti megközelítéseket.

A B4IG inkubátor laboratóriumként működik majd a társadalmi innovációs projektek tesztelése, méretezése és másolása céljából. Célja, hogy a mikroökonómiai intézkedések támogassák a makrogazdasági politikákat a G7 szintjén és azon túl is. A B4IG tagjai már több mint 50 projektet különítettek el a platformon, több mint egy milliárd dollárt mozgósítottak magánfinanszírozásban, és eddig 100 millió embernek kedveztek. Az elkülönített projektek között szerepel a hajléktalanság kezelése, a munkanélküliek munkahelyre való visszatérése és az alapszolgáltatásokhoz – például pénzügyekhez, biztosításhoz és közlekedéshez – való hozzáférés javítása a G7-országok hátrányos helyzetű és távoli régióiban.

Inkluzív Growth Financing Forum (Növekedési Finanszírozási Fórum), a támogatási források közötti szinergia létrehozására.

A B4IG tagjai Inclusive Growth Financing Forum-ot (Inkluzív Növekedési Finanszírozási Fórumot) hoznak létre az innovatív, hibrid finanszírozás katalizálására a társadalmi hatás szempontjából, valamint annak felmérésére, hogyan lehetne szinergiákat kialakítani a magán-, állami és jótékonysági finanszírozási folyamatok között.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...