- Hirdetés -

Összefogtak a webáruházak

|

Közösen lép fel az ABOUT YOU, a YOOX NET-A-PORTER és a ZALANDO a divatipar és a teljes értékláncuk széndioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében. A három webáruház online oktatási platformot indít márkapartnerei részére, amellyel az üvegházhatású gázok kibocsátásának mérséklésére irányuló, tudományosan megalapozott célok kitűzését és elérését támogatják. A három vállalat egyenként is jelentős kibocsátáscsökkentési vállalásokat tett a Science Based Targets initiative (SBTi) keretében.  

Az ABOUT YOU, a YOOX NET-A-PORTER és a ZALANDO márkapartnerei számára ingyenesen elérhető, személyre szabott program a klímavédelmi célok jelentőségét és kijelölésének módját ismerteti meg az érdeklődőkkel. A platform lépésről lépésre mutatja be a kibocsátás mérésének összetett folyamatát, valamint segíti az éghajlati tudományokkal összhangban álló célok meghatározását és azok benyújtását a Science Based Targets initiative részére. A kezdeményezés továbbá felületet biztosít a divatmárkák számára az egymással, és különböző fenntarthatósági szakértőkkel történő kapcsolatépítéshez.

A három online kereskedő elkötelezetten tesz saját közvetlen károsanyag-kibocsátásának csökkentésért, ugyanakkor tény az, hogy a divatipar karbonlábnyomának 70-90 százaléka a beszállítói ellátási láncot érintő tevékenységekből, például az anyagok előállításából, előkészítéséből és feldolgozásából származik. A kezdeményezés így két kiemelt célt szolgál: a klímavédelmi intézkedések széleskörű iparági elterjesztése és a jelenlegi rendszerek átalakítása mellett hozzájárul a három webáruház saját értéklánca által generált emisszió csökkentéséhez.

A nemzetközileg elismert SBTi kezdeményezés tudományos alapú célszámokkal alátámasztott klímavédelmi intézkedésekre ösztönzi az iparág szereplőit, és világosan meghatározott módszereket kínál a vállalatok karbonkibocsátásának enyhítésére. Emellett támogatja a fenntartható növekedést, a változó szabályozási környezethez való alkalmazkodást, erősíti a befektetői bizalmat és ösztönzi az innovációt.

„Az iparágat alapjaiban átformáló változások zajlanak, melynek egyik eleme az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló törekvések összhangba hozása a tudományos eredményekkel. 2022 júliusáig több mint 1500 vállalat klímacéljait hagyta jóvá az SBTi. Hozzájuk hasonlóan mi is a szervezet által elismert, tudományosan megalapozott célokat tűztünk ki, mindez pedig láthatóan a hasznunkra válik. Idén februárig a témában velünk együttműködő partnereink 46,6 százalékának emissziós céljait fogadta el a szervezet, bízunk benne, hogy további üzleti partnereink is csatlakoznak ehhez a fontos ügyhöz” - mondta Hannes Wiese, az ABOUT YOU társalapítója és társ-vezérigazgatója.

„A klímavédelmi célok iránti kötelezettségeinket kizárólag innovatív együttműködések révén valósíthatjuk meg.  A most induló kezdeményezés a különböző klímavédelmi célkitűzésekkel rendelkező márkapartnereinket helyezi előtérbe, és támogatja őket a tudományosan megalapozott vállalásaik meghatározásában. Az ABOUT YOU-val és a ZALANDO-val együttműködve következetesebben képviselhetjük törekvéseinket a luxus- és divatipart érintő károsanyag-kibocsátás tekintetében” - nyilatkozta Geoffroy Lefebvre, a YOOX NET-A-PORTER vezérigazgatója.

„A beszállítókkal, márkákkal, logisztikai és csomagolási partnerekkel, valamint mostantól a versenytársainkkal indított együttműködéseinkkel arra törekszünk, hogy az ellátási láncok széndioxid-mentesítésére ösztönözzük a divatipart. Célunk, hogy 2025-ig az üvegházhatást okozó gázok 90 százalékának kibocsátásáért felelős partnereink  tűzzenek ki tudományosan megalapozott klímacélokat, ennek elérésében pedig kulcsfontosságú szerepet játszik az új oktatási platform” - fűzte hozzá David Schneider, a Zalando társ-vezérigazgatója.

A trösztellenes előírásoknak megfelelő kezdeményezés partnere a vezető környezeti fenntarthatósággal foglalkozó, klímaszakértőkkel együttműködő tanácsadó vállalat, a Quantis. A program tesztüzemmódja a kiválasztott márkapartnerek számára 2022 őszén indul, majd 2023-ban minden jogosult márkapartner részére elérhetővé válik. A három webáruház arra törekszik, hogy a platform a jövőben az iparág minden olyan divatmárkája és kereskedője előtt megnyíljon, akik elkötelezettek a tudatos klímavédelmi működés és a divat fenntartható jövőjének megteremtése mellett.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...