- Hirdetés -

Összegyűjtötték a hazai ingatlanpiac legérdekesebb ügyleteit

|

Mozgalmas volt az idei első félév a hazai ingatlanpiacon. Lendületes kezdés után a szűkülő kínálat mellett a kereslet is kissé alábbhagyott, de így sem volt hiány szélsőségekből a piacon. A legdrágább ingatlan eddig 860 millióért cserélt tulajdonost, a fővárosban az adásvételek 22 százaléka már milliós négyzetméterár felett van. A Duna House szakértői összegyűjtötték 2022 eddigi legérdekesebb, magyar ingatlanpiaci adatait.

 

„2022-ben számos tényező formálta az ingatlanpiacot, az év eleji rekordok után a választásoktól kezdődően csökkenni látszik a kereslet, amelyre a szomszédos háborús helyzet, valamint a változó kamatkörnyezet és a kormányzati bejelentések is hatást gyakorolnak. Az ingatlanok áremelkedése azonban még mindig töretlen, nehezen meghatározható, hogy milyen irányba mozdul majd el a piac a következő negyedévben.” – nyilatkozta Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője. „Lassuló piaci tendenciák mellett nem várunk szélsőséges zuhanást, az enyhébb nyár után kicsit aktívabb őszi szezon jöhet.” – folytatta a szakértő.

 

Átlagok 2022-ből

Az átlagos négyzetméterárak emelkedése országos viszonylatban tapasztalható, a 2022-es év első felének értékesítési adatai alapján vidéken családiházat 330 ezer forintos átlagos négyzetméteráron lehet vásárolni, míg a fővárosban közel a duplájába kerül egy négyzetméter. Rekordokat döntenek a panellakások is, vidéken átlagosan 443 ezer forintért kelnek el, a fővárosban pedig átlagosan 716 ezer forintot kérnek értük négyzetméterenként az eladók. A téglaingatlanok áremelkedésének mértéke visszafogottabb a panelotthonokéhoz képest, azonban az átlagos négyzetméterárak még így is jóval a panelek árszintje felett alakulnak. Vidéken 532 ezer forintért, míg Budapesten 846 ezer forintért vásárolhatnak téglaépítésű lakást az érdeklődők.

Országosan emelkedett a milliós négyzetméterár feletti ingatlanok aránya, az idei első félévben a Duna House által értékesített ingatlanok 8%-a egymillió forint feletti négyzetméteráron kelt el, a tavalyi közel 3%-hoz képest, csak Budapestet vizsgálva ez az érték 22,5%, míg 2021-ben mindössze kevéssel haladta meg a 10%-ot. Érdekesség, hogy az idei évben már a milliós négyzetméteráron értékesített panellakás sem elképzelhetetlen, egy 36 négyzetméteres lakás 39 millió forintért cserélt gazdát, a népszerű Újlipótvárosban, a XIII. kerületben.

Míg az árak kilőttek, addig rakétagyorsasággal zárultak a tranzakciók az elmúlt két negyedévben. Gyors ütemben kelnek el az ingatlanok országszerte, a Duna House által értékesített lakások és házak közel 4%-a kevesebb, mint egy hét alatt talált új tulajdonosra.

Most pedig lássuk a legeket!

A legkisebb és egyben legalacsonyabb végső áron értékesített ingatlan egy jászberényi hobbitelken álló, 10 négyzetméteres kisház volt, amely 1,1 millió forintért talált gazdára. Ezt egy 11 nm-es kecskeméti, teljesen felújított minigarzon követi a rangsorban, amely rövidtávú bérbeadás céljából, központi elhelyezkedésének köszönhetően kiváló befektetés. Új tulajdonosa több mint egy millió forintot fizetett érte négyzetméterenként.

A luxus ingatlanoké az élmezőny négyzetméterár tekintetében, a csúcstartó egy II. kerületi, újépítésű, panorámás, jakuzzis és medencés, háromszintes luxus családiház, amiért közel 2,3 millió forintot kaptak a régi tulajdonosai négyzetméterenként. Szoros versenyben, mindössze 1 000 forint különbséggel négyzetméterenként a második helyen egy XIII. kerületi újépítésű luxus lakás áll, elvehetetlen dunai panorámával, amelyért 2 283 949 Ft/m2-t fizettek.

Végső vételár szempontjából a téglaépítésűek között a rekorder egy vidéki birtok, Bécstől és Budapesttől egyaránt másfél órányi távolságra. Az ingatlan 600 m2-es lakótérrel rendelkezik, 14 szoba található benne, abból 7 hálószoba saját fürdővel rendelkezik, több mint 860 millió forintot fizettek érte. A panelek mellett sem mehetünk el szó nélkül, a legmagasabb áron megvásárolt fővárosi és vidéki panel között 18,6 millió Ft az árkülönbség. A Rómaifürdőnél található lakás 61,5 milliót, a vidéki csúcstartó, veszprémi ingatlan pedig 42,9 milliót kóstált.

A legtekintélyesebb alapterülettel rendelkező, Duna House által 2022-ben értékesített ingatlan egy 1030 m2-es kolosszus, egy felújítandó kastély Veszprém megyében. Érdekesség, hogy míg méret tekintetében abszolút győztes, addig a legalacsonyabb négyzetméterárú otthon kategóriát is magáénak tudhatja, potom 135 ezer forintos négyzetméteráron kelt el.

A fővárosi eladásra kínált otthonok között nem ritka, hogy több mint 100 évvel ezelőtt épült házban található az ingatlan. A Duna House közreműködésével 2022-ben létrejött tranzakciók közül a legkorosabb címet egy fővárosi, III. kerületben, az óbudai Fő téren található műemlék társasház, 1750-es években épült épületrészében kialakított, felújított, kivételes hangulatú lakás szerezte meg.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...

A TikTokon és a YouTube-on tobzódnak a tinédzserek

Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki – egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából. A fiatal felnőttek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...