- Hirdetés -

Augusztustól több szabadidő jár a dolgozóknak

|

A magánélet és a munka egyensúlyát célzó európai uniós iránymutatásokat augusztustól az összes tagországnak alkalmaznia kell. A munkaadóknak azonban nem csak ezért érdemes foglalkozni a kérdéssel, hanem mert a vonzó munkahely egyik kulcsát jelentheti. A K&H HR igazgatója emellett arra is rámutatott, hogy a szülők számára nemcsak rugalmas munkavégzést, de részmunkaidőt is biztosítania kell a munkáltatónak.

Az Európai Parlament és a Bizottság 2019. június 20-án elfogadta azt az irányelvet, amely a munka és a magánélet közötti egyensúly javítását célozza. Ezeket a szabályokat 2022. augusztus 2-ától valamennyi tagállamnak alkalmaznia kell, de Magyarországon egyelőre nem született erre vonatkozó új szabályozás. Az uniós irányelv alapján az apa a gyermeke születése körüli időszakban legalább tíz munkanapnyi apasági szabadságot vehet ki. Emellett négyhónapos szülői szabadság is megilleti a szülőket, amelyből két hónap fizetett, valamint nem ruházható át az anya és apa között. A gondozói szabadság az unióban is új elképzelés, amely szerint öt munkanapnyi szabadság jár azoknak, akik súlyos egészségügyi állapotban lévő hozzátartozóikat ápolják. A rugalmas munkaidő kérelmezésének joga pedig ezentúl nemcsak a szülőket, hanem a gondozókat is megilleti.

Több minőségi idő tölthetünk szeretteinkkel

„A K&H-nál időről-időre felmérjük, mik azok az intézkedések, amelyek bevezetésével leginkább javítható a kollégák munkája és magánélete közötti egyensúly. A szabadidő növelése is ezek között szerepel, ezért 2021-től kezdve évente akár plusz 5 nap fizetett szabadságot is kivehetnek a kollégák a cafeteria keret terhére” – mondta el Végh József, a K&H HR igazgatója. „Ez a fajta béren kívüli juttatás különösen kedvelt a családos munkatársak körében, és az édesapák több alkalommal is gyermekük születésének idejére időzítették ezeket a plusz szabadnapokat. Így - az állam által jelenleg garantált 5 nappal együtt – a most életbe lépő uniós rendelkezés 10 napos szabadsága nálunk már tavaly óta bevett szokás” – tette hozzá.

Minél többet az otthonunkban

Az Európai Unió irányelve arra is rávilágít, hogy a rugalmas munkavégzés egyre több élethelyzetben válik szükségessé. „Azokban az esetekben, ahol a munkakör jellege megengedi, érdemes biztosítani a munkatársaknak, hogy otthon is tudjanak dolgozni. Ez ugyanis a járvány óta alapvető dolgozói igénnyé vált. Ügyelni kell azonban arra, hogy ez ne jelentsen túlórákat, hiszen a home office könnyen mehet a pihenés, feltöltődés, családdal együtt töltött minőségi idő kárára” – fejtette ki Végh József.

A szülők számára nemcsak rugalmas munkavégzést, de részmunkaidőt is biztosítania kell a munkáltatónak a magyar törvények szerint a gyermek 4 éves koráig, 3 vagy több gyerek esetén pedig 6 éves koráig. „A szülők számára ideális opció lehet a részmunkaidő, hiszen így több időt tölthetnek gyermekükkel, amellett, hogy munkájukban is kiteljesedhetnek. A K&H-hoz a gyermeknevelési szabadságról visszatért kismamák 29%-a választotta a 4 vagy 6 órás munkaidőt tavaly. Természetesen a nemi egyenrangúságra ez esetben is odafigyelünk, és az édesapák számára is biztosítjuk ezt a lehetőséget” – tette hozzá a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...