- Hirdetés -

Ötször gyorsabb bevételnövekedést hoznak a technológiai innovációk

|

- Hirdetés -

A Covid19-világjárvány alatt a technológiai beruházásokra fókuszáló vállalatok jelentősen növelték előnyüket versenytársaikhoz képest – állapította meg az Accenture új kutatása. Az eredményből kiderül, hogy ebben a nagy átalakulással járó időszakban a technológia valóban nélkülözhetetlenné vált az üzleti sikerhez, és nem csupán a cégek túlélésére van közvetlen hatással, hanem a növekedésükre is.

A „Make the Leap, Take the Lead” című kutatás szerint a felhőre, a mesterséges intelligenciára (AI) és más technológiára fordított összegeket növelő vezető vállalatok árbevétele ötször gyorsabb ütemben növekedett, mint a lemaradóké. Ez jóval nagyobb mértékű, mint a néhány éve mért kétszeres arány. A lemaradó vállalatok közül sokan csak nemrég kezdtek új technológiákba befektetni – elsősorban üzleti és technológiai működésük fenntartása céljából, – amely tovább fokozta hátrányukat az élenjárókhoz képest.

Új vállalatkategória is született: az élre törők (Leapfroggers). A vezető vállalatok és a lemaradók közé eső, a teljes minta 18%-át kitevő csoport kiemelkedik abból a szempontból, hogy gyorsabban képes megteremteni az egyensúlyt a rendszer erőssége és az intenzívebb innováció között. Az élre törők egy agresszív és haladó szemléletű stratégiával rövidebb idő alatt valósították meg digitális átalakulásukat, amely üzleti lehetőséget és előnyt teremtett az elmúlt év kihívásaiból.

„Kutatásunk a vállalatokat rendszereik erőssége – azaz új technológiák bevezetése és kiterjedt alkalmazása, valamint a technológiával támogatott innovációra való szervezeti és kulturális felkészültség foka – alapján pontozta. Az erős rendszerek és az innovációra átcsoportosított IT-költségvetés révén a vezető vállalatok jóval nagyobb léptékben tudnak fejlődni a lemaradókhoz képest” – mutatott rá Ramnath Venkataraman, az Accenture Technology globális integrált szolgáltatásokért felelős vezetője. „Az élre törő cégek a rendszerek erősségének fenntartásával és az egész szervezetükre kiterjedő innovációval érnek el rendkívüli fejlődést. Bevételük jelenleg ötször gyorsabb ütemben növekszik, mint a lemaradóké.”

A felmérésben 4300 válaszadót kérdeztek meg, amelynek során pontozásra került a vállalati rendszereik erőssége és az innovációra átcsoportosított költségvetésük nagysága. Ez alapján megállapították, hogy mely cégek tartoznak a „vezetők” (a teljes minta 10%-a), az „élre törők” (a minta 18%-a) és a „lemaradók” közé (az alsó 25%), majd megnézték az egyes csoportok pénzügyi teljesítményét.

Tóth Tünde, az Accenture Magyarország tanácsadásért felelős vezetője elmondta: „A jelentés megmutatja, hogy a vezető vállalatok korábban vezetik be az innovatív technológiákat és gyakrabban költenek erre más cégekhez képest. Az élen járó vállalatok nemcsak az új technológiák bevezetésére figyelnek oda, hanem a szervezet egészében történő sikeres alkalmazáshoz szükséges kritikus lépések végrehajtására is, ideértve az új, agilis munkamódszereket, az innováció által vezérelt kultúra megerősítéséhez szükséges fontos változtatásokat és a munkaerő továbbképzését. Minden egyes ilyen intézkedés új és fenntartható értéket teremt az érintettek számára.”

A jelentés szerint a progresszív technológiai stratégiák sikeresebben valósulnak meg az alábbi három fontos készséget elsajátító vállalatoknál:

Platformváltás – felhőre való átállás az erős rendszerek kiépítése érdekében. A redundáns technológiák és az adatok elszigeteltségének visszaszorítása mellett javul a számítási kapcitás és a rugalmasság foka. Az élre törők 80%-a 2017-ig már bevezetett valamilyen felhőtechnológiát, ugyanakkor ez az arány 2020-ig 98%-ra emelkedett.

Átállás – innovációt előtérbe helyező technológiai stratégiaváltás. Az élre törők képesek megváltoztatni a gondolkodásmódjukat, és a potenciális visszaesést lehetőségként fogják fel az új technológiával végrehajtott innovációhoz. Az élre törők számára a legfőbb prioritás a világjárvány idején az új innovációk kiterjedt alkalmazása lett, és 67%-uk törekszik arra, hogy határozottan növelje a nem alapvető üzletágaiból származó árbevételét.

Elérhetőség – a technológia hozzáférhetőségének bővítése a belső üzleti funkciók esetében, valamint átfogó értékteremtés a személyre szabott dolgozói továbbképzés, a jóllét és mentális egészség támogatásán keresztül. A vezető vállalatok közel kétharmada (65%) prioritásként kezeli, hogy digitális alapokra helyezett rugalmas munkarenddel járuljon hozzá a munkatársak elégedettségéhez. A lemaradóknál ez az arány 43%.

A vezető vállalatok több mint 70%-a növelte beruházásait a felhőbiztonság és 68%-a a hibrid felhő terén. A vezetők az IoT technológiák (70%), az AI és a gépi tanulás (59%) részleteiben is elmélyedtek. A felhőplatform kiépítésével elért költségmegtakarítás révén az IT-költségvetés a karbantartásról az innovációra csoportosítható át. Így a vállalat biztos alapokra támaszkodva tudja összehangolni a technológiai stratégiát az üzleti célokkal, és vállalaton belül értéket teremthet minden érintett számára.

Az élre törők rövid idő alatt átalakították technológiai stratégiájukat és határozták meg prioritásaikat. Kihasználva a válság kínálta lehetőségeket 17%-kal növelték a fejlett és új technológiák használatát, illetve a vállalati szervezet egészébe skálázták a technológiát. Átgondolt szervezeti változtatások végrehajtásával még jobban kihasználták a technológiák előnyeit, és az átalakulást évek helyett hónapok alatt valósították meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA