- Hirdetés -

Otthonunk az irodánk: tippek távmunkához

|

Egyik pillanatról a másikra kényszerült átállni távmunkára az ország jelentős része, így természetesen a Magyar Telekom Magenta podcast sorozata is foglalkozott a témával. Kiderült, hogyan tud alkalmazkodni a megváltozott helyzethez egy több ezer főt foglalkoztató nagyvállalat, egy kis szerkesztőség, illetve milyen kihívásokat jelent a virtuális térbe költözés egy edzőterem, vagy éppen egy chilitermesztő számára.

Elsőre talán úgy gondolhatnánk, hogy egy amúgy is a digitális térben publikáló, komoly online tapasztalatokkal rendelkező szerkesztőség számára talán nem jelent akkora megrázkódtatást az, hogy át kell állni teljesen távmunkára, azonban ahogyan arra D. Tóth Kriszta, a WMN alapítója rámutatott, azért még számukra is tartogatott kihívásokat ez a lépés. A WMN esetében ugyan egy viszonylag kis csapatról van szó, azonban koránt sincs mindenki ugyanolyan felkészültségi és gyakorlottsági szinten a digitális megoldások használatában. Nagyon pozitív tapasztalat volt, hogy a szerkesztőség fiatalabb tagjai mennyire aktívan támogatták az idősebb, vagy az új technológiákban kevésbé járatos kollégákat abban, hogy minél zökkenőmentesebben menjen az átállás.

„Már most érezzük, hogy mit tesz egy csapattal, a dinamikával az, hogy nem vagyunk egy légtérben. De rugalmas, támogató közösségünk van, mindig érezzük, ha valakinek segítségre van szüksége. Emellett bevezettük, hogy rendszeresen leülünk egy virtuális kávézásra, mintha csak az irodában tartanánk kávészünetet és kibeszéljük, hogy ki, mit érez, hogy van, milyen gondolatai vannak” – mondta el D. Tóth Kriszta.

A WMN alapítója szerint a mostani helyzetben vállalkozóként a túlélés kulcsa az, hogy mennyire képes alkalmazkodni, változni valaki. Saját tapasztalatai is azt mutatják, hogy sokszorosára nőtt a döntési helyzetek száma naponta, és bár egy online magazinról van szó, és van bizonyos szintű tudásuk arról, hogy mire lehetnek képesek a digitális térben, de így is folyamatos meglepetésekkel szolgál számukra a helyzet. „Adaptálódjanak, ne szégyelljenek akár a tegnapi elveiken is túllépni és álljanak készen arra, hogy mindig újra kell tervezni, emellett pedig bízzanak a csapatukban” – tanácsolja a vállalkozóknak D. Tóth Kriszta. A WMN alapítója úgy látja, hogy nem tehetjük meg, hogy ne tanuljunk a mostani krízisből. Sokkal tudatosabban kell viszonyulnunk az erőforrásainkhoz, a kapcsolatainkhoz és mint fogalmazott, nagyon fontos, hogy „legyünk benne a mában”.

Extrém helyzetben találták magukat a Traning edzőterem alapítói, hiszen esetükben egy olyan tevékenységről van szó, aminek kapcsán kevesen gondolnának valamilyen digitális megoldásra. Az élet azonban új utak keresésére ösztönözte őket is, bár ahogyan Zsirai Eszter vezető edző említette a podcast adásában, azért már készültek a digitalizációra, ennek jegyében saját fejlesztésű online bérletkezelő rendszert alakítottak ki.

Most pedig azt igyekeznek felderíteni, hogyan lehet online edzéseket tartani, próbálják megtalálni azokat az applikációkat és rendszereket, amik számukra és vendégeik számára is a legjobb megoldást jelentik. „Szeretnénk olyan minőséget adni a virtuális térben is, mint amit a teremben képviseltünk. A Facebookon rövidebb, könnyen megjegyezhető és kivitelezhető gyakorlatokat mutatunk be és nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy mire kell odafigyelniük a vendégeinknek, hogyan kell helyesen végrehajtani a gyakorlatokat. Messze nem vagyunk még a folyamat végén, de volt már olyan edzésünk, ahol nem csak minket láttak, mi is láttuk azokat, akik velünk edzettek” – közölte Zsirai Eszter.

 

 

Az értékesítési csatornákban és a marketingben hozott hatalmas változást a mostani helyzet a Sárréti Chilifarm életében – számolt be a tapasztalatokról Bogár Márk, a vállalkozás tulajdonosa. A cég korábban piacokon, fesztiválokon is értékesítette termékeit, most azonban a webáruház vált az első számú bevételi forrássá. Ez azzal járt, hogy egészen más dinamikát kapott a webáruház és a hozzá kapcsolódó közösségi oldalak fejlesztési folyamata, hiszen nagyon rövid idő alatt kellett felpörgetni ezt a csatornát. Emellett a marketinget is hozzá kellett hangolni a megváltozott helyzethez. A hasonló helyzetbe került vállalkozások számára Bogár Márk szerint a legfontosabb, hogy jól kommunikáljanak a vevőkkel, ha korábban nem volt közösségi médiás oldaluk, akkor hozzanak létre, töltsék fel minél több tartalommal és folyamatosan ismertessék a vásárlóikkal a helyzetet.

Hatalmas feladatot jelentett a Magyar Telekomnál is az otthoni munkavégzésre történő átállás annak ellenére, hogy a távmunka benne van a céges kultúrában. Ugyanakkor az ő rendszerük sem volt felkészülve arra, hogy egyszerre több ezer ember használja távoli eléréssel, ezért bővíteni kellett a kapacitást, majd március 13-án egy próbanapot tartottak és mivel az jól sikerült, március 16-tól átálltak az otthoni munkára – számolt be a cég lépéseiről Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.

Az első napok nem voltak könnyűek a Telekomos csapat számára, hiszen ahhoz ugyan mindenki hozzászokott, hogy egy-egy nap otthonról dolgozik, de ahhoz nem, hogy egész héten, folyamatosan, miközben mindenki más is távolról kapcsolódik be a megbeszélésekbe. Emellé jött a vírussal járó stressz, a családosoknak meg természetesen az óvodák, iskolák bezárása és ezzel új feladatok. Az alkalmazkodás jegyében a belső intranet, a Teleportál teljesen átalakult, sokkal több praktikus információ, a távmunkával kapcsolatos tanácsok jelennek meg, de számot történet mutatja be a hősöket is, vagyis azokat a kollégákat, akik a frontvonalban dolgoznak. A felsővezetés kommunikációja is átalakult, míg korábban havonta talán egy alkalommal ment vezérigazgatói szintű körlevél, most arra is volt példa, hogy egy nap alatt kétszer ment ki ilyen. A belső levelezés mellett fontos eszközzé lépett elő a Microsoft Teams, ezt használja a munkatársak jelentős része, ezen fut a közös munka, a megbeszélések, azokat a dokumentumokat is ezen a felületen kezelik, amelyen többen dolgoznak párhuzamosan.

„Nagyon fontos volt a mostani helyzetben, hogy gyorsan, rugalmasan reagáljunk. Bizonyos munkakörökben egy ideje már felmerült a távmunka bevezetése, de mindig adódtak olyan akadályok, amelyek miatt ezt elhalasztottuk, most ezeket pár nap alatt megoldottuk. A másik kulcstényező a megfelelő kommunikáció, a harmadik pedig az empátia, hogy megmutassuk a munkatársainknak és az ügyfeleinknek, hogy együtt érzünk velük, számíthatnak ránk” – fűzte hozzá Kutas István.

A teljes adást itt lehet meghallgatni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...