- Hirdetés -

Otthonunk az irodánk: tippek távmunkához

|

- Hirdetés -

Egyik pillanatról a másikra kényszerült átállni távmunkára az ország jelentős része, így természetesen a Magyar Telekom Magenta podcast sorozata is foglalkozott a témával. Kiderült, hogyan tud alkalmazkodni a megváltozott helyzethez egy több ezer főt foglalkoztató nagyvállalat, egy kis szerkesztőség, illetve milyen kihívásokat jelent a virtuális térbe költözés egy edzőterem, vagy éppen egy chilitermesztő számára.

Elsőre talán úgy gondolhatnánk, hogy egy amúgy is a digitális térben publikáló, komoly online tapasztalatokkal rendelkező szerkesztőség számára talán nem jelent akkora megrázkódtatást az, hogy át kell állni teljesen távmunkára, azonban ahogyan arra D. Tóth Kriszta, a WMN alapítója rámutatott, azért még számukra is tartogatott kihívásokat ez a lépés. A WMN esetében ugyan egy viszonylag kis csapatról van szó, azonban koránt sincs mindenki ugyanolyan felkészültségi és gyakorlottsági szinten a digitális megoldások használatában. Nagyon pozitív tapasztalat volt, hogy a szerkesztőség fiatalabb tagjai mennyire aktívan támogatták az idősebb, vagy az új technológiákban kevésbé járatos kollégákat abban, hogy minél zökkenőmentesebben menjen az átállás.

„Már most érezzük, hogy mit tesz egy csapattal, a dinamikával az, hogy nem vagyunk egy légtérben. De rugalmas, támogató közösségünk van, mindig érezzük, ha valakinek segítségre van szüksége. Emellett bevezettük, hogy rendszeresen leülünk egy virtuális kávézásra, mintha csak az irodában tartanánk kávészünetet és kibeszéljük, hogy ki, mit érez, hogy van, milyen gondolatai vannak” – mondta el D. Tóth Kriszta.

A WMN alapítója szerint a mostani helyzetben vállalkozóként a túlélés kulcsa az, hogy mennyire képes alkalmazkodni, változni valaki. Saját tapasztalatai is azt mutatják, hogy sokszorosára nőtt a döntési helyzetek száma naponta, és bár egy online magazinról van szó, és van bizonyos szintű tudásuk arról, hogy mire lehetnek képesek a digitális térben, de így is folyamatos meglepetésekkel szolgál számukra a helyzet. „Adaptálódjanak, ne szégyelljenek akár a tegnapi elveiken is túllépni és álljanak készen arra, hogy mindig újra kell tervezni, emellett pedig bízzanak a csapatukban” – tanácsolja a vállalkozóknak D. Tóth Kriszta. A WMN alapítója úgy látja, hogy nem tehetjük meg, hogy ne tanuljunk a mostani krízisből. Sokkal tudatosabban kell viszonyulnunk az erőforrásainkhoz, a kapcsolatainkhoz és mint fogalmazott, nagyon fontos, hogy „legyünk benne a mában”.

Extrém helyzetben találták magukat a Traning edzőterem alapítói, hiszen esetükben egy olyan tevékenységről van szó, aminek kapcsán kevesen gondolnának valamilyen digitális megoldásra. Az élet azonban új utak keresésére ösztönözte őket is, bár ahogyan Zsirai Eszter vezető edző említette a podcast adásában, azért már készültek a digitalizációra, ennek jegyében saját fejlesztésű online bérletkezelő rendszert alakítottak ki.

Most pedig azt igyekeznek felderíteni, hogyan lehet online edzéseket tartani, próbálják megtalálni azokat az applikációkat és rendszereket, amik számukra és vendégeik számára is a legjobb megoldást jelentik. „Szeretnénk olyan minőséget adni a virtuális térben is, mint amit a teremben képviseltünk. A Facebookon rövidebb, könnyen megjegyezhető és kivitelezhető gyakorlatokat mutatunk be és nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy mire kell odafigyelniük a vendégeinknek, hogyan kell helyesen végrehajtani a gyakorlatokat. Messze nem vagyunk még a folyamat végén, de volt már olyan edzésünk, ahol nem csak minket láttak, mi is láttuk azokat, akik velünk edzettek” – közölte Zsirai Eszter.

 

 

Az értékesítési csatornákban és a marketingben hozott hatalmas változást a mostani helyzet a Sárréti Chilifarm életében – számolt be a tapasztalatokról Bogár Márk, a vállalkozás tulajdonosa. A cég korábban piacokon, fesztiválokon is értékesítette termékeit, most azonban a webáruház vált az első számú bevételi forrássá. Ez azzal járt, hogy egészen más dinamikát kapott a webáruház és a hozzá kapcsolódó közösségi oldalak fejlesztési folyamata, hiszen nagyon rövid idő alatt kellett felpörgetni ezt a csatornát. Emellett a marketinget is hozzá kellett hangolni a megváltozott helyzethez. A hasonló helyzetbe került vállalkozások számára Bogár Márk szerint a legfontosabb, hogy jól kommunikáljanak a vevőkkel, ha korábban nem volt közösségi médiás oldaluk, akkor hozzanak létre, töltsék fel minél több tartalommal és folyamatosan ismertessék a vásárlóikkal a helyzetet.

Hatalmas feladatot jelentett a Magyar Telekomnál is az otthoni munkavégzésre történő átállás annak ellenére, hogy a távmunka benne van a céges kultúrában. Ugyanakkor az ő rendszerük sem volt felkészülve arra, hogy egyszerre több ezer ember használja távoli eléréssel, ezért bővíteni kellett a kapacitást, majd március 13-án egy próbanapot tartottak és mivel az jól sikerült, március 16-tól átálltak az otthoni munkára – számolt be a cég lépéseiről Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.

Az első napok nem voltak könnyűek a Telekomos csapat számára, hiszen ahhoz ugyan mindenki hozzászokott, hogy egy-egy nap otthonról dolgozik, de ahhoz nem, hogy egész héten, folyamatosan, miközben mindenki más is távolról kapcsolódik be a megbeszélésekbe. Emellé jött a vírussal járó stressz, a családosoknak meg természetesen az óvodák, iskolák bezárása és ezzel új feladatok. Az alkalmazkodás jegyében a belső intranet, a Teleportál teljesen átalakult, sokkal több praktikus információ, a távmunkával kapcsolatos tanácsok jelennek meg, de számot történet mutatja be a hősöket is, vagyis azokat a kollégákat, akik a frontvonalban dolgoznak. A felsővezetés kommunikációja is átalakult, míg korábban havonta talán egy alkalommal ment vezérigazgatói szintű körlevél, most arra is volt példa, hogy egy nap alatt kétszer ment ki ilyen. A belső levelezés mellett fontos eszközzé lépett elő a Microsoft Teams, ezt használja a munkatársak jelentős része, ezen fut a közös munka, a megbeszélések, azokat a dokumentumokat is ezen a felületen kezelik, amelyen többen dolgoznak párhuzamosan.

„Nagyon fontos volt a mostani helyzetben, hogy gyorsan, rugalmasan reagáljunk. Bizonyos munkakörökben egy ideje már felmerült a távmunka bevezetése, de mindig adódtak olyan akadályok, amelyek miatt ezt elhalasztottuk, most ezeket pár nap alatt megoldottuk. A másik kulcstényező a megfelelő kommunikáció, a harmadik pedig az empátia, hogy megmutassuk a munkatársainknak és az ügyfeleinknek, hogy együtt érzünk velük, számíthatnak ránk” – fűzte hozzá Kutas István.

A teljes adást itt lehet meghallgatni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...

Több tucatnyi díjat söpört be az LG

Az LG Electronics (LG) legújabb életmód-megoldásainak technológiai és dizájnbeli kiválóságát ezúttal is számos elismeréssel jutalmazták: a vállalat több mint két tucat CES 2023 innovációs díjat érdemelt ki. Ezek között az LG OLED készülékei a...

Rádiós pályázatról döntött a Médiatanács

A Médiatanács lezárta a Békéscsaba 98,4 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati eljárását is.A Médiatanács megszüntette a Békéscsaba 98,4 MHz frekvencia hasznosítására indított pályázati eljárást, mivel egyetlen pályázati ajánlat sem érkezett. A testületi pályázatkiírásra azért...

Sikeres volt a Nyitott Balaton kampány

A Balatoni Turizmus Szövetség sikeresnek tartja a Nyitott Balaton elnevezésű kampányt, amelynek célja az volt, hogy megmutassák milyen sokszínű a régió turisztikai kínálata az őszi időszakban. A kampány keretein belül megpróbálták népszerűsíteni azokat az...

Védtelenek a magyar háztartások az inflációval szemben

Miközben a vagyonosok egyre gazdagabbak, az alsóbb jövedelmi osztályok képviselőinek kasszája rendkívül sérülékeny ilyen magas inflációs környezetben. Jelenleg a hazai háztartások alig tizedénél lehet valós megtakarítási képességről beszélni, ezért felül kellene vizsgálni a megtakarításokkal...

Megdobja a nézőszámokat a foci VB

Több országban is kiugró televíziós nézettségi adatok hozott a katari világbajnokság első fele a FIFA közlése szerint. Japánban a Costa Rica elleni meccs, Hollandiában pedig az Ecuador elleni döntetlen produkált extra számokat. A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség...

Rekordot döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben

A több mint 200 magyar és nemzetközi webshop 1,4 millió termékét katalogizáló Glami.hu divatkereső statisztikái szerint az e-kereskedelem fellendülésének két erős éve után idén is tovább növekedett minden kulcsfontosságú mutató a Black Friday hete...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....