A Jófogás.hu-t és a Használtautó.hu-t is működtető Schibsted ügyvezető igazgatója, Palocsay Géza végzett idén a „Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon” lista élén. A Marketing&Media magazin által felkért szakmai zsűri szavazása alapján kialakult rangsorban látványosan előretörtek az e-kereskedelmi vezetők, és minden korábbinál több nő jutott be az élmezőnybe.
Idén nyolcadik alkalommal állította össze a digitális piac legmeghatározóbb 25 személyét tartalmazó toplistát a Marketing&Média. Növekedett a női szereplők száma, közülük idén már hárman vannak a tíz legbefolyásosabb digitális szakember között.
Látványosan megerősödtek az e-kereskedelmi vezetők az idei toplistán, miközben a topvezetők tartották tavalyi arányukat, a véleményvezérek-főszerkesztők és az alapító-innovátorok súlya viszont csökkent. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője kiemelte, hogy 2017-ben a tartalom helyett hangsúlyosabb szerepet kapott a technológia, amit jól mutat az e-kereskedők megnövekedett száma is a toplistán. A digitális világ gyors változását jelzi, hogy a 2016-ban összeállított toplista 40 százaléka cserélődött ki idén.
Az első tíz helyezett
Az idei lista első helyét Palocsay Géza, a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója foglalja el. A Jófogás.hu-t és a Használtautó.hu-t üzemeltető vállalat sokat erősödött a szakember vezetése óta, és árbevételük várhatóan nagyot ugrik majd idén, hiszen a Használtautó.hu-t beolvasztották a cégbe.
A lista második helyezettje Szigetvári József, a Szállás.hu ügyvezető igazgatója, aki a 2016-os negyedik helyéről lépett előre. A szállásfoglaló oldal látványos növekedésen ment keresztül az elmúlt években, jelenleg már öt országban rendelkeznek saját képviselettel, és öt kontinensről kínálnak szálláshelyeket.
A dobogó harmadik fokára 2017-ben Uj Péter került, a 444.hu főszerkesztője. A 2013-ban indított hírportál havonta 1,3 millió látogatóval büszkélkedhet, ami napi viszonylatban 210-220 ezer netezőt jelent. A negyedik helyen D. Tóth Kriszta, a wmn.hu alapító-főszerkesztője szerepel, ötödik pedig Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezérigazgató-társalapítója, szintén az e-kereskedők kategóriából.
A hatodik helyre egy topvezető került, Heal Edina, a Google magyarországi vezetője, hetedikként pedig Dunai András, a Central Médiacsoport digitális üzletágának igazgatója végzett. A nyolcadik lett ebben az évben Árvai Péter, a Prezi társalapítója, kilencedik lett Zalai Ágnes, a Nosalty termékmenedzsere. Az idei lista tizedik helyezettje Bíró Pál, a YouTube magyarországi menedzsere.
A Marketing&Média 2017-es listáján a véleményvezérek tavalyi erősödésük után némileg visszaestek: idén hat helyett már csak öten szerepelnek a toplistán. Az alapító-innovátorok kategóriájában történt még nagy csökkenés, akik közül hat helyett idén már csak hárman képviseltetik magukat a rangsorban. A digitális szakemberek száma eggyel nőtt, míg a topvezetőké változatlan maradt. 2017 az e-kereskedők éve lett, ugyanis négyről hétre emelkedett a számuk a tavalyi összeállításhoz viszonyítva. Az idei listán a már említettek mellett még Martis István (Profession.hu, Mészáros Dávid (Ingatlan.com) és Weiler Péter (Dating Central Europe) is képviseli a kategóriát.
Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek
a Hazai Digitális Piacon
(Első tíz helyezett)
Helyezés
Név Cég / Médium
1. Palocsay Géza Schibsted
2. Szigetvári József Szállás.hu
3. Uj Péter 444.hu
4. D. Tóth Kriszta wmn.hu
5. Várkonyi Balázs Extreme Digital
6. Heal Edina Google Magyarország
7. Dunai András Central Médiacsoport
8. Árvai Péter Prezi
9. Zalai Ágnes Nosalty.hu
10. Bíró Pál YouTube
Forrás: Marketing&Média
A „Top 25 – A legmeghatározóbb emberek a hazai digitális piacon” teljes lista és ágazati elemzés a Marketing&Média frissen megjelent megjelent számában olvasható. Az összesített lista megtekinthető a Marketing&Média Facebook oldalán.
A szavazás
A Marketing&Media immár nyolcadik alkalommal állította össze a hazai digitális piac legmeghatározóbb embereinek listáját. A Top 25 listánkon az a 25 digitális szakember szerepel, akiket 2017-ben a Marketing&Media 16 fős zsűrije a legmeghatározóbbaknak talált.
A top 25-ös rangsoron a 25 legmeghatározóbb szakember sorrendben szerepel. A zsűri kétkörös szavazáson határozta meg a 25 fős listát, valamint 5 kategória (véleményvezérek-főszerkesztők, topvezetők, alapító-innovátorok, tophirdetők és digitális szakemberek, e-kereskedők) alapján is összeállított egy rangsort.
A szavazás kétkörös volt. Először öt kategóriába sorolva összeállítottunk egy több mint százfős listát. A bő lista elkészítése után következett a szavazás, hármas szempontrendszer alapján. Először is azt vizsgáltuk, hogy ki mennyire sikeres a saját területén. Megnéztük azt is, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontoztuk azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe. A szavazás eredményeképpen alakult ki végül a 25-ös rangsor.
A zsűrizésben a szerkesztőség újságírói mellett elismert a digitális piaccal kiemelten foglalkozó szakújságírók és a piac meghatározó szakemberei vettek részt, összesen 16-an dolgoztak rajta. Fontosnak tartjuk jelezni, hogy a zsűri tagjai nem pontozták saját magukat, cégük alkalmazottjait, vezetőit és tulajdonosait.
A Top 25 rangsor zsűrije:
Ablonczy Ákos, Infinety
Ambruszter Géza, Gemius
Baradits Szilárd, Meraki
Barnóth Zoltán, GroupM
Bíró Attila, Mediator
Forgács Mariann, Be Social
Halaska Gábor, Figyelő
Heszler Róbert, Marketing&Media
Kalocsai Zoltán, mmonline.hu
Novák Péter, Dentsu Aegis
Nyomárkay Kázmér, Marketing&Media
Ritter Tamás, Marketing&Media
Simon Krisztián, Marketing&Media
Soós Gergely, Neo Interactive
Szabó Zoltán, Index2
Szalay Dániel, 24.hu
- Hirdetés -
Palocsay Géza a Top 25 élén
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil
A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...
Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon
Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...
Indul az új Star Wars-sorozat
Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...
Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit
Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...
Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben
Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre...
Összefogott a SkyShowtime és a Magyar Telekom
Európa legújabb streaming-szolgáltatója, a SkyShowtime tovább bővíti szolgáltatás-kínálatát és szórakoztató tartalmai elérhetőségét: az első magyarországi együttműködése keretében egyesíti erőit a Magyar Telekommal, az ország vezető távközlési szolgáltatójával.Először lesz elérhető a SkyShowtime hazánkban TV előfizetéssel...
Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból
A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán - amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg - Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő...
Látványos 3D-kampánnyal erősít a Red Bull
Még megtekinthető a XIX. kerületben az a térhatású digitális plakát, amely a Red Bull Winter Edition idei Jeges áfonya & Vanília termékét hirdeti. Az energiaitalgyártó Magyarországon először jelentkezik nagyszabású, addicionális és innovatív digitális citylight...
Komoly elismerést kapott a K&H jövő gyógyítói díj
A kommunikációs szakma is elismerte a K&H jövő gyógyítói díjat, amely most bronz díjat nyert a Prizma Kreatív PR verseny CSR megoldások kategóriájában. A tavaly indult kezdeményezés célja, hogy elismerje a szívvel-lélekkel gyógyító és...
Hivatalos Binance-csatorna indult a WhatsAppon
A kereskedelmi volumen és felhasználók száma alapján a világ legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance az iparágon belül az elsők között csatlakozik a WhatsApphoz. A több mint 2 milliárd ember által használt üzenetküldő alkalmazásban mostantól egy...
- Hirdetés -