- Hirdetés -

Pénzügyek: így döntenek a fiatalok

|

- Hirdetés -

A magas fizetés és a rugalmas munkaidő a legfontosabb kritérium a magyar fiatalok számára munkahelyválasztáskor – derült ki a Provident Pénzügyi Zrt. anyavállalata, az International Personal Finance (IPF) megbízásából készített kutatásból. Ha hitelfelvételre kerül sor, akkor a futamidő hosszát és a törlesztőrészlet mértékét veszik elsőként figyelembe.

Az Ipsos MORI által végzett kutatás az IPF hét tagországában (Csehország, Magyarország, Mexikó, Lengyelország, Románia, Litvánia és Spanyolország) vizsgálta, hogy a 18-25 év közötti résztvevők mire költik pénzüket, hogyan ítélik meg anyagi helyzetüket, mi a véleményük a vállalkozásokról és milyen szempontokat tartanak elsődlegesen szem előtt munkahelyválasztáskor illetve hitelfelvételkor. Magyarországon 500 fő vett részt a felmérésben.

Magyarországon a fiatalok több mint fele fordítja szívesen utazásra a spórolt pénzét (57%), ezen kívül ruhákra (52%) vagy pedig autóvásárlásra tesznek félre (50%). Tizennégy százalékuk szerint lakáscélokra a leghasznosabb megtakarításokat képezni.

Ami a munkaügyeket illeti, a fiatal magyar generáció legfőbb állás- vagy pályaválasztási kritériuma a magas fizetés (59%) és a rugalmas munkaidő (57%). A megadott lehetőségek közül a külföldi munkalehetőséget kínáló cégeket a válaszadók csupán 9 százaléka keresi.

A magyar válaszadók többsége (70%) kacérkodik a saját vállalkozás gondolatával: 28 százalékuk mindenképpen szeretne ilyet indítani, további 42 százalék pedig lehetségesnek tartja ezt az alternatívát. A megkérdezettek közel ötöde (18%) szerint a korosztályukra inkább jellemző ez a vállalkozói kedv, mint a korábbi generációkra. Összesen 51 százalékuk egyetért azzal, hogy aki saját vállalkozást indít, több akadályozó tényezővel áll szemben ma, mint a korábbi években. A fiatalok több mint fele (61%) úgy véli, hogy pénzügyi korlátaik akadályozzák őket abban, hogy saját céget alapítsanak.

A hazai megkérdezettek több mint fele (57%) bizakodó a jövőbeli pénzügyi körülményeit illetően. Egyéves időtávot nézve 22 százalékuk sokkal stabilabb, 34 százalékuk valamivel stabilabb személyes pénzügyi helyzetre számít.

Szüleikhez viszonyítva a fiatalok közel egyharmada (32%) ugyanolyannak, 20 százalékuk kicsivel jobbnak ítéli meg jelenlegi saját pénzügyi helyzetét. Majdnem minden nyolcadik megkérdezett (13%) még ennél is pozitívabb, ők sokkal jobbnak ítélik anyagi körülményeiket a szüleikénél.

A kutatásban Magyarországon résztvevők több mint háromnegyede (76%) már rendelkezik bankszámlával, több mint ötöde (21%) pedig hitelkártyával is. A jövőbeni terveiket illetően 85 százalékuk sem személyi kölcsönt, 88 százalékuk pedig diákhitelt sem tervez igényelni az elkövetkező egy évben. Ha mégis olyan helyzetbe kerülnének, hogy hitelhez folyamodnak, akkor a fiatalok először mérlegelnék a futamidő hosszát (48%), hogy összesen mekkora kamat terhelné hitelüket (45%), és azt, hogy havonta mekkora törlesztőrészletet kellene fizetniük (40%). Személyi kölcsön igénylésekor a megkérdezett fiatalok több mint fele (54%) személyesen intézné el a teendőket a szolgáltató irodájában vagy fiókjában, illetve a havi törlesztőrészletet szintén inkább személyesen, a hitelintézetnél rendeznék (50%) A digitális csatornákon keresztüli hiteligénylést (weboldal, applikációk) összesen 20%-uk választaná.

A megkérdezettek több mint fele (51%) úgy véli, magabiztosan menedzseli pénzügyeit. Ebből 11 százalék állította, hogy kiemelkedően magabiztos. Csupán 4 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem érzi magabiztosnak magát, amikor az anyagiakat kell menedzselnie.

A felmérésben résztvevő magyar fiatalok 42 százaléka részesült már valamilyen pénzügyi oktatásban. Akik már találkoztak gazdasági képzéssel, azok pozitívan nyilatkoztak róla: összesen 72 százalékuk ítélte hasznosnak a megszerzett tudást. Akiknek nincs ilyen irányú képzettségük, azok fele (50%) örült volna annak, ha személyes- vagy háztartásgazdálkodása kapcsán kap valamilyen tájékoztatást, amely felkészíti őt a gyakorlati helyzetekre. A Provident Családi Kasszasikerek gazdasági és pénzügyi ismeretterjesztő programja 2008 óta mintegy 37.000 háztartásba, valamint 300 szociális munkáshoz, művelődésszervezőhöz és pedagógushoz juttatott el korszerű ismereteket. A vállalat szakmai partnereivel és a döntéshozókkal folytatott közös munkájának is köszönhető, hogy mára a gazdasági és pénzügyi ismeretek az iskolai tananyag részét képezik.

„A kutatási eredményekből egyértelműen látszik, hogy a fiatalok értékelik, ha pénzügyi és gazdasági témában felvilágosítást kapnak. Az elmúlt 11 évben a mi és szakértő partner szervezeteink intenzív munkájának eredménye, hogy a magyar fiatalok kezdik magabiztosan kezelni pénzügyeiket, tudatosan gondolkodnak megtakarításaikról és hajlandóságot mutatnak saját vállalkozás alapítására. A jövőben is folytatjuk a lakosság edukációját és tájékoztatását, hogy a háztartások költségvetésének menedzselésekor, cégalapításkor vagy hitelfelvételkor mindenki rendelkezzen a szükséges tudással” – mondta el Szirmák Botond, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója, az International Personal Finance európai otthonszolgáltatási üzletágának vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA