- Hirdetés -

Pesszimistán kezdték az évet a családi vállalatok

|

Negatív hangulat jellemzi a hazai családi vállalatokat, a K&H családi vállalatok index -6 ponton áll. A cégek alacsony pénzügyi eredményekkel számolnak idén, így sem foglalkoztatási, sem beruházási boom nem várható – derül ki a K&H családi vállalatok kutatásból.

A Joint Venture Szövetség második alkalommal adta át a „Companies For The Future Award” díjat, amelyen a magyar gazdaságot, társadalmat, valamint a fenntartható jövőt támogató közép- és nagyvállalatait tüntette ki. A K&H a legjobb ökoszisztéma különdíj kategóriában az első helyet nyerte el a magyar vállalkozások, azon belül is a hazai családi vállalatok támogatásáért. „A családi tulajdonú vállalatok meghatározó szerepet játszanak a gazdaság működtetésében, fejlődésében: az Opten nyilvántartása szerint több mint 200 000 családi jellegű vállalkozás van Magyarországon, így a foglalkoztatás egy jelentős része ezeknek a cégeknek köszönhető. A K&H ezért kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy erősítse a hazai családi vállalkozások hosszú távon fenntartható működését és értékeik megőrzését – ezzel ugyanis a gazdaság stabilitását és növekedését támogatjuk” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

Pesszimista évkezdet

A foglalkoztatás mellett a GDP növekedésében is jelentős szerepük van a hazai családi vállalatoknak. A K&H családi vállalatok kutatás szerint azonban jelenleg pesszimista hangulat uralkodik a cégeken. „A K&H családi vállalatok index jelenleg -6 ponton, a saját cégük kilátásait mutató vállalati alindex -3 ponton, míg a makro részindex -15 ponton áll. A cégek tehát a saját helyzetüket kevésbé látják negatívan, mint a gazdaság alakulását” – részletezte az eredményeket Ékes Ákos.

A kedvezőtlen várakozások a pénzügyi eredményekben is tetten érhetők: a családi vállalatok 0,2 százalékos árbevétel és 3,6 százalékos profitcsökkenésre számítanak a következő egy évben, ami a foglalkoztatási és beruházási szándékra is rányomja a bélyegét. A szektorban összességében 0,3 százalékos létszámcsökkenés várható, és mindössze a cégek 24 százaléka készül fejleszteni idén.

Középtávon már kissé bizakodóbbak

A családi cégek a gazdaság alakulását rövid távon jóval borúsabban látják, mint középtávon. A cégek 46 százaléka szerint a következő egy évben tovább romlik a gazdaság helyzete, miközben a javulást és a stagnálást feltételezők aránya ennél jóval alacsonyabb (27%-27%). Ezzel szemben hároméves időtávon már azok vannak többségben, akik a jelenlegi ütemnél nagyobb növekedést várnak (40%), és csak minden harmadik cég számít stagnálásra, további 28 százalék pedig visszaesésre.

Tudásmegosztással a sikeres jelenért és jövőért

Napjaink gyorsan változó gazdasági környezetében a tudásmegosztásnak még nagyobb szerepe van, mint valaha. "Nyolc évvel ezelőtt egy olyan ökoszisztémát alakítottunk ki és működtetünk sikeresen, amelyben igazi partnerként segíthetjük a családi vállalatokat. Ennek része a K&H családi vállalatok klub, ahol szakmai előadók által is inspiráljuk a családi vállalkozások tulajdonosait, így segítve őket a vállalat jövőbeli növekedésében és fenntarthatóságában. Emellett a K&H NextGen Akadémián a családi cégek egyik legnagyobb kihívásához, a generációváltáshoz nyújtunk átfogó gyakorlati tudást, amely a cégek későbbi menedzseléshez fontos támogatás a következő generációs családi cégtulajdonosoknak. Nem utolsó sorban pedig a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal az a célunk, hogy támogassuk és elismerjük a vállalatok hozzájárulását, példaértékű elkötelezettségét a magyar gazdasághoz és társadalomhoz” – mondta el Ékes Ákos.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...