- Hirdetés -

Platformos forradalom a televíziózásban

|

- Hirdetés -

Az idén új műsorszórási technológiát indít el előfizetéses szolgáltatásánál az Antenna Hungária, és vadonatúj tévés platformot vezet be a Telekom és a Vodafone is – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából. Mindezzel párhuzamosan csak lassan csökken az analóg kábelszolgáltatást használók köre.

Míg az elmúlt évek a hazai műsorterjesztési piac tulajdonosi szerkezetében hoztak komoly változásokat, a 2020-as esztendő inkább technológiai fronton hoz majd több újdonságot. Ezek közé tartozik a földfelszíni digitális sugárzás előfi zetéses szolgáltatása. Az állami tulajdonú Antenna Hungária a műsorszórótender egyedüli indulójaként 2019 szeptemberében szerződést köthetett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózat üzemeltetésére. A korábbi szerződésük 2020 szeptemberében jár le, és újabb 12 évre hosszabbítottak.

Mindez az ingyenesen fogható MinDig TV nevű szolgáltatást technológiai szempontból nem érinti. Az előfizetéses MinDig TV Extra esetében viszont az úgynevezett DVB-T2-es rendszerre állnak át. Ehhez új beltéri egység szükséges, amelynek a költségét az Antenna Hungária gálánsan magára vállalta, és már meg is kezdték az új médiaboxok postázását az előfi zetőiknek. Ez egyébként 85–90 ezer háztartást, illetve készüléket jelent.

„A változások, így a frekvenciasávok átrendezése, ezáltal pedig maga az átállás jelentősen javítják a jövőbeni szolgáltatásokat. Ősztől például tovább nő a hálózati lefedettség, új funkciók és internetes tartalmak lesznek elérhetők, a MinDig TV Extra esetében HD minőségű adásokkal is bővülhet a televíziós kínálat” – tudta meg a lap az Antenna Hungáriától. Az elérhető csatornaszám növekedését illetően annyit válaszoltak, hogy a terveik között szerepel, de ezzel kapcsolatban még folynak a tárgyalások.

Újító szolgáltatók

A Telekom és a Vodafone is egészen jelentős fejlesztéssel készül 2020-ra. A Magyar Telekom az IPTV-s szolgáltatását még 2006-ban vezette be az emlékezetes „Apa kezdődik” kampánnyal. Akkoriban a technológia egyik fő újdonságának a megállítható és visszatekerhető adás számított. Lassan már egy kissé koros megoldásról van szó, ezért a Telekom elő is fog állni egy teljesen új tévés platformmal, s a hírek szerint ez a Deutsche Telekomon belül elsőként a magyar piacon debütál.

„Az ügyfeleink olyan szolgáltatásokat várnak el, amelyek biztosítják számukra, hogy az adott tartalomhoz hozzáférjenek, függetlenül attól, hogy az lineáris tévécsatornán vagy bármilyen on-demand szolgáltatásban érhető el” – mondta ennek kapcsán lapunknak Rajki Annamária, a Magyar Telekom TV- és entertainment igazgatója. A szakember szerint ennek keretében kiemelt figyelmet szenteltek a MoziKlub tartalmának bővítésére, amelyben immár több mint 6000 szinkronizált film és sorozat érhető el. Tavaly a TVGO nevű online szolgáltatásuk ráncfelvarráson esett át, és az idén valóban jön az új tévés platformjuk. „Ennek a folyamatnak a része egy felhőalapú platformra való fokozatos áttérés. Ez egységes platformot biztosít majd az ügyfeleinknek, bárhol is veszik igénybe a szolgáltatásainkat. Emellett lehetőséget nyújt új típusú szolgáltatások bevezetésére” – mondta Rajki Annamária.

A Telekom igyekezete nem véletlen, ugyanis a Vodafone is előállt egy új, IP-alapú televíziós platformmal. A Vodafone TV nevű szolgáltatás elvileg már február eleje óta elérhető, viszont ezt nem verték különösebben nagy dobra, kampányát csak március elején indították el. A felhőalapú szolgáltatáshoz egy wifi modemnél is kisebb beltéri egységet adnak, amely összehangolható a hozzákapcsolódó mobilalkalmazással. S ha minden igaz, gördülékenyebb és jobb minőséget nyújt, mint a Horizon beltéri egységek.

Analóg kemény mag

Az NMHH legutóbb a tavaly novemberi adatgyűjtése alapján közölt információkat a műsorterjesztési piacról. Ebből kiderül, hogy a 30,1 százalékos részesedésű Telekom számít a piacvezetőnek, utánuk a Digi-csoport következik – amelybe már beleszámolják az Invitelt – 29,6, majd a Vodafone 18,9 százalékkal.

Az NMHH becslése szerint egyébként 3,56 millió háztartásnak van valamilyen televíziós előfizetése. Ennek a döntő része már digitális technológiát használ, viszont még mindig van egy igen számottevő analóg kábeles kemény mag. A hatóság a hét legnagyobb piaci szereplő adatszolgáltatása alapján 656 ezer analóg kábeles háztartásról tud. Ebben azonban nincsenek benne a digitalizációban jellemzően kevésbé erős kis szolgáltatók. Az analóg módon tévéző háztartások száma így valójában valahol 800 ezer körül lehet.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami megvásárolható a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...

Rekorddal zárta az évet az AutoWallis

Stratégiai terveivel összhangban minden téren rekordot döntött az AutoWallis értékesítése 2021-ben. A régió 14 országában jelenlévő csoport megháromszorozva előző évi számait, több mint 25 ezer gépjárművet adott el tavaly. Ebből több mint duplájára, 8,5...

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar szakemberekkel erősít a Diageo

Új vezetőt és brand managereket nevezett ki a Diageo kelet-európai marketing csapata. A szakemberek a vállalat budapesti központjából látják el a Diageo által forgalmazott alkoholos ital márkák marketingkommunikációjával és termékinnovációval kapcsolatos feladatokat a kelet-európai...

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA