- Hirdetés -

Platformos forradalom a televíziózásban

|

- Hirdetés -

Az idén új műsorszórási technológiát indít el előfizetéses szolgáltatásánál az Antenna Hungária, és vadonatúj tévés platformot vezet be a Telekom és a Vodafone is – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából. Mindezzel párhuzamosan csak lassan csökken az analóg kábelszolgáltatást használók köre.

Míg az elmúlt évek a hazai műsorterjesztési piac tulajdonosi szerkezetében hoztak komoly változásokat, a 2020-as esztendő inkább technológiai fronton hoz majd több újdonságot. Ezek közé tartozik a földfelszíni digitális sugárzás előfi zetéses szolgáltatása. Az állami tulajdonú Antenna Hungária a műsorszórótender egyedüli indulójaként 2019 szeptemberében szerződést köthetett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózat üzemeltetésére. A korábbi szerződésük 2020 szeptemberében jár le, és újabb 12 évre hosszabbítottak.

Mindez az ingyenesen fogható MinDig TV nevű szolgáltatást technológiai szempontból nem érinti. Az előfizetéses MinDig TV Extra esetében viszont az úgynevezett DVB-T2-es rendszerre állnak át. Ehhez új beltéri egység szükséges, amelynek a költségét az Antenna Hungária gálánsan magára vállalta, és már meg is kezdték az új médiaboxok postázását az előfi zetőiknek. Ez egyébként 85–90 ezer háztartást, illetve készüléket jelent.

„A változások, így a frekvenciasávok átrendezése, ezáltal pedig maga az átállás jelentősen javítják a jövőbeni szolgáltatásokat. Ősztől például tovább nő a hálózati lefedettség, új funkciók és internetes tartalmak lesznek elérhetők, a MinDig TV Extra esetében HD minőségű adásokkal is bővülhet a televíziós kínálat” – tudta meg a lap az Antenna Hungáriától. Az elérhető csatornaszám növekedését illetően annyit válaszoltak, hogy a terveik között szerepel, de ezzel kapcsolatban még folynak a tárgyalások.

Újító szolgáltatók

A Telekom és a Vodafone is egészen jelentős fejlesztéssel készül 2020-ra. A Magyar Telekom az IPTV-s szolgáltatását még 2006-ban vezette be az emlékezetes „Apa kezdődik” kampánnyal. Akkoriban a technológia egyik fő újdonságának a megállítható és visszatekerhető adás számított. Lassan már egy kissé koros megoldásról van szó, ezért a Telekom elő is fog állni egy teljesen új tévés platformmal, s a hírek szerint ez a Deutsche Telekomon belül elsőként a magyar piacon debütál.

„Az ügyfeleink olyan szolgáltatásokat várnak el, amelyek biztosítják számukra, hogy az adott tartalomhoz hozzáférjenek, függetlenül attól, hogy az lineáris tévécsatornán vagy bármilyen on-demand szolgáltatásban érhető el” – mondta ennek kapcsán lapunknak Rajki Annamária, a Magyar Telekom TV- és entertainment igazgatója. A szakember szerint ennek keretében kiemelt figyelmet szenteltek a MoziKlub tartalmának bővítésére, amelyben immár több mint 6000 szinkronizált film és sorozat érhető el. Tavaly a TVGO nevű online szolgáltatásuk ráncfelvarráson esett át, és az idén valóban jön az új tévés platformjuk. „Ennek a folyamatnak a része egy felhőalapú platformra való fokozatos áttérés. Ez egységes platformot biztosít majd az ügyfeleinknek, bárhol is veszik igénybe a szolgáltatásainkat. Emellett lehetőséget nyújt új típusú szolgáltatások bevezetésére” – mondta Rajki Annamária.

A Telekom igyekezete nem véletlen, ugyanis a Vodafone is előállt egy új, IP-alapú televíziós platformmal. A Vodafone TV nevű szolgáltatás elvileg már február eleje óta elérhető, viszont ezt nem verték különösebben nagy dobra, kampányát csak március elején indították el. A felhőalapú szolgáltatáshoz egy wifi modemnél is kisebb beltéri egységet adnak, amely összehangolható a hozzákapcsolódó mobilalkalmazással. S ha minden igaz, gördülékenyebb és jobb minőséget nyújt, mint a Horizon beltéri egységek.

Analóg kemény mag

Az NMHH legutóbb a tavaly novemberi adatgyűjtése alapján közölt információkat a műsorterjesztési piacról. Ebből kiderül, hogy a 30,1 százalékos részesedésű Telekom számít a piacvezetőnek, utánuk a Digi-csoport következik – amelybe már beleszámolják az Invitelt – 29,6, majd a Vodafone 18,9 százalékkal.

Az NMHH becslése szerint egyébként 3,56 millió háztartásnak van valamilyen televíziós előfizetése. Ennek a döntő része már digitális technológiát használ, viszont még mindig van egy igen számottevő analóg kábeles kemény mag. A hatóság a hét legnagyobb piaci szereplő adatszolgáltatása alapján 656 ezer analóg kábeles háztartásról tud. Ebben azonban nincsenek benne a digitalizációban jellemzően kevésbé erős kis szolgáltatók. Az analóg módon tévéző háztartások száma így valójában valahol 800 ezer körül lehet.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami megvásárolható a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....

Új marketing és PR vezetővel erősít az Erste

Augusztus közepétől Blaumann Debóra veszi át az Erste Bank marketing és pr területének irányítását. A szakember feladata a pénzintézet megújulásának megjelenítése, a kommunikációs eszköztár bővítése lesz.Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing...

Fejlesztésekkel tennék hatékonyabbá a távmunkát a cégek

A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....