- Hirdetés -

Profi fotósok segítik a MediaMarkt pályázatán indulókat

|

- Hirdetés -

Mi különböztet meg egy díjnyertes fotót az átlagostól? A műszaki áruházlánc kérésére az idén hetedik alkalommal meghirdetett fotópályázat neves szakmai zsűrije segíti a pályázókat néhány alapvető tanáccsal. A MediaMarkt és a zsűritagok 2022. szeptember 29-ig öt különböző témában várják a fotókat, amatőröktől és profiktól egyaránt.

2022-ben is több ezer pályaműre számít a MediaMarkt a hetedik alkalommal meghirdetett, és egyben megújult fotópályázatán, ahol a három fődíj mellett idén sem marad el a közönségszavazás. Az évről-évre egyre több amatőr- és profi fotóst megmozgató versenyen öt különböző témában – természet, portré, sport, szerelem és életképek – várják a pályaműveket. Nevezési és regisztrációs díj nincs.

A beérkezett pályaműveket az eddigi legrangosabb zsűri fogja értékelni: Nánási Pál (az ország egyik legismertebb fotósa), Mekli Zoltán (fotográfus), Koncsol Tünde (esküvői fotós) Szabó Béla (szabadúszó fotográfus) és Szabó Miklós (a Nemzeti Sport fotórovat-vezetője) is részt vesz a zsűrizésben.

A pályázaton való induláshoz Nánási Pál ad egy induló tanácsot, ami több hezitáló fotóst is motiválhat: „Én imádom a fotópályázatokat. Miért? Egy ilyen pályázat mindig jó alkalom szembenézni a fiók mélyével, előszedni olyan fotókat, aminek már évek óta halogatjuk a retusálását, átértékelni az elmúlt pár hónap vagy év munkáját. Ha pedig végképp nem találjátok a fotót, amit érdemesnek tartotok beküldeni, akkor tessék elindulni fotózni. Gyakorlatilag bármivel!!! Egy ilyen verseny szuper motiváció arra, hogy megtegyük a következő lépést fotósként.” – összegezte a neves fotográfus.

Hogyan készítsünk nyertes fotót?

A szakemberek egyetértenek abban, hogy manapság a digitális fényképezőgépek és mobiltelefonok is fantasztikus tudással rendelkeznek, így mindenki kezében ott a lehetőség, hogy profi fotót készítsen. Ugyanakkor azt is kiemelték, a technika nyújtotta lehetőségek még nem garantálják a sikert, hiszen ezeket az eszközöket és funkcióikat jól is kell tudni használni.

„A sikeres tájfotóknak például az a titka, hogy ne azt akarjuk megörökíteni, amit látunk, hanem azt, ami megfogott minket a tájból” – mondta Szabó Béla, szabadúszó fotográfus, majd hozzátette: „Ehhez használhatunk nagylátószögű objektívet, de ekkor nagyon fontos, hogy az előteret megfelelően kitöltsük. Viszont én személy szerint sokkal jobban kedvelem a teleobjektívet, mivel ezzel könnyebb kiemelnem a számomra fontos témarészleteket” – tette hozzá. A szakember továbbá azt javasolja, figyeljünk a fényekre is. „A tájfotózáshoz legszebbek a kora reggeli és késő délutáni, úgynevezett surlófények. Illetve lehetőleg kerüljük, hogy a hátunk mögül jöjjön a fény. Sokkal izgalmasabb képek készíthetők, ha oldalról, vagy szemből süt a nap” – fűzte hozzá.

Szabó Miklós, Ezüstgerely-díjas sportfotós, a Nemzeti Sport fotórovat-vezetője azt emeli ki, hogy a tűpontos fénymérés, valamint a kompozíció az életképeknél is nagyon fontos, viszont ebben a kategóriában a történetmesélés is elengedhetetlen a sikerhez. „Akik sport témában fotóznának, azoknak érdemes rövid záridővel és kis mélységélességgel megörökíteniük a sportágra jellemző mozdulatokat. A portréfotózás iránt érdeklődők pedig akkor tudnak igazán szép képeket csinálni, ha az élesség a modell szemén van, valamint, ha a kontextus tükrözi a modell személyiségét, karakterét” – mondta.

A főként esküvői fotóiról ismert Koncsol Tünde, aki emellett a streetfotók, valamint a portré- és gyerekfotók szerelmese, az alábbit üzeni a pályázóknak: „Amit tudok javasolni mindenkinek, hogy ne csak az esztétika, hanem az önkifejezés is fontos legyen a fotók készítésekor. Hiszek benne, hogy a színek, a formák, a kompozíciók kifejező ereje segít nekünk abban, hogy elmeséljük másoknak nem csak azt, hogy mit látunk, hanem azt is, amit érzünk.”

Mekli Zoltán, a Magyar Fotóművészek Világszövetségének tagjaként a technológia fejlődésére hívta fel a figyelmet, és az ebben rejlő hatalmas lehetőséggel motiválja a fényképészeket: „Bizsergető élményként élem meg, hogy a digitális fotográfiai úttörői közé tartozhatok. Ott voltam a digitális fotózás születésénél, amikor magam mögött hagytam az analóg technikát, és az akkor még ismeretlen felé vettem magam is az irányt, azaz a film nélküli digitális képrögzítés felé. Ma ez már sokaknak alapvetés, ebbe tanultak bele. Ajánlom, hogy tanulmányozzák ennek minél több területét, hogy az adott pillanatból a legtöbbet hozzák ki. A tevékenység „fertőző” lehet, könnyen válhat a hobbi hivatássá – ezt a saját magam példája igazolja.” - zárta gondolatait a szakember.

A pályázat részletei

A pályaműveket 2022 szeptember 29-ig lehet beküldeni, A kategóriák győztesei 200.000, a második helyezettek 100.000, a harmadik helyezettek pedig 50.000 forint értékű MediaMarkt ajándékkártyát nyernek, amit bármely magyarországi MediaMarkt áruházban és online is beválthatnak. A Facebook közönségszavazásra természetesen idén is sor kerül. A közönségszavazásra bocsátott képek készítői 5000 forint, a közönségkedvenc kép készítője pedig 50.000 forint értékű MediaMarkt ajándékkártyát kap. A díjazott képeket és a közönségszavazásra bocsátott pályaműveket a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárban állítják majd ki, egy ünnepélyes díjátadó keretében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....