- Hirdetés -

Profi fotósok segítik a MediaMarkt pályázatán indulókat

|

- Hirdetés -

Mi különböztet meg egy díjnyertes fotót az átlagostól? A műszaki áruházlánc kérésére az idén hetedik alkalommal meghirdetett fotópályázat neves szakmai zsűrije segíti a pályázókat néhány alapvető tanáccsal. A MediaMarkt és a zsűritagok 2022. szeptember 29-ig öt különböző témában várják a fotókat, amatőröktől és profiktól egyaránt.

2022-ben is több ezer pályaműre számít a MediaMarkt a hetedik alkalommal meghirdetett, és egyben megújult fotópályázatán, ahol a három fődíj mellett idén sem marad el a közönségszavazás. Az évről-évre egyre több amatőr- és profi fotóst megmozgató versenyen öt különböző témában – természet, portré, sport, szerelem és életképek – várják a pályaműveket. Nevezési és regisztrációs díj nincs.

A beérkezett pályaműveket az eddigi legrangosabb zsűri fogja értékelni: Nánási Pál (az ország egyik legismertebb fotósa), Mekli Zoltán (fotográfus), Koncsol Tünde (esküvői fotós) Szabó Béla (szabadúszó fotográfus) és Szabó Miklós (a Nemzeti Sport fotórovat-vezetője) is részt vesz a zsűrizésben.

A pályázaton való induláshoz Nánási Pál ad egy induló tanácsot, ami több hezitáló fotóst is motiválhat: „Én imádom a fotópályázatokat. Miért? Egy ilyen pályázat mindig jó alkalom szembenézni a fiók mélyével, előszedni olyan fotókat, aminek már évek óta halogatjuk a retusálását, átértékelni az elmúlt pár hónap vagy év munkáját. Ha pedig végképp nem találjátok a fotót, amit érdemesnek tartotok beküldeni, akkor tessék elindulni fotózni. Gyakorlatilag bármivel!!! Egy ilyen verseny szuper motiváció arra, hogy megtegyük a következő lépést fotósként.” – összegezte a neves fotográfus.

Hogyan készítsünk nyertes fotót?

A szakemberek egyetértenek abban, hogy manapság a digitális fényképezőgépek és mobiltelefonok is fantasztikus tudással rendelkeznek, így mindenki kezében ott a lehetőség, hogy profi fotót készítsen. Ugyanakkor azt is kiemelték, a technika nyújtotta lehetőségek még nem garantálják a sikert, hiszen ezeket az eszközöket és funkcióikat jól is kell tudni használni.

„A sikeres tájfotóknak például az a titka, hogy ne azt akarjuk megörökíteni, amit látunk, hanem azt, ami megfogott minket a tájból” – mondta Szabó Béla, szabadúszó fotográfus, majd hozzátette: „Ehhez használhatunk nagylátószögű objektívet, de ekkor nagyon fontos, hogy az előteret megfelelően kitöltsük. Viszont én személy szerint sokkal jobban kedvelem a teleobjektívet, mivel ezzel könnyebb kiemelnem a számomra fontos témarészleteket” – tette hozzá. A szakember továbbá azt javasolja, figyeljünk a fényekre is. „A tájfotózáshoz legszebbek a kora reggeli és késő délutáni, úgynevezett surlófények. Illetve lehetőleg kerüljük, hogy a hátunk mögül jöjjön a fény. Sokkal izgalmasabb képek készíthetők, ha oldalról, vagy szemből süt a nap” – fűzte hozzá.

Szabó Miklós, Ezüstgerely-díjas sportfotós, a Nemzeti Sport fotórovat-vezetője azt emeli ki, hogy a tűpontos fénymérés, valamint a kompozíció az életképeknél is nagyon fontos, viszont ebben a kategóriában a történetmesélés is elengedhetetlen a sikerhez. „Akik sport témában fotóznának, azoknak érdemes rövid záridővel és kis mélységélességgel megörökíteniük a sportágra jellemző mozdulatokat. A portréfotózás iránt érdeklődők pedig akkor tudnak igazán szép képeket csinálni, ha az élesség a modell szemén van, valamint, ha a kontextus tükrözi a modell személyiségét, karakterét” – mondta.

A főként esküvői fotóiról ismert Koncsol Tünde, aki emellett a streetfotók, valamint a portré- és gyerekfotók szerelmese, az alábbit üzeni a pályázóknak: „Amit tudok javasolni mindenkinek, hogy ne csak az esztétika, hanem az önkifejezés is fontos legyen a fotók készítésekor. Hiszek benne, hogy a színek, a formák, a kompozíciók kifejező ereje segít nekünk abban, hogy elmeséljük másoknak nem csak azt, hogy mit látunk, hanem azt is, amit érzünk.”

Mekli Zoltán, a Magyar Fotóművészek Világszövetségének tagjaként a technológia fejlődésére hívta fel a figyelmet, és az ebben rejlő hatalmas lehetőséggel motiválja a fényképészeket: „Bizsergető élményként élem meg, hogy a digitális fotográfiai úttörői közé tartozhatok. Ott voltam a digitális fotózás születésénél, amikor magam mögött hagytam az analóg technikát, és az akkor még ismeretlen felé vettem magam is az irányt, azaz a film nélküli digitális képrögzítés felé. Ma ez már sokaknak alapvetés, ebbe tanultak bele. Ajánlom, hogy tanulmányozzák ennek minél több területét, hogy az adott pillanatból a legtöbbet hozzák ki. A tevékenység „fertőző” lehet, könnyen válhat a hobbi hivatássá – ezt a saját magam példája igazolja.” - zárta gondolatait a szakember.

A pályázat részletei

A pályaműveket 2022 szeptember 29-ig lehet beküldeni, A kategóriák győztesei 200.000, a második helyezettek 100.000, a harmadik helyezettek pedig 50.000 forint értékű MediaMarkt ajándékkártyát nyernek, amit bármely magyarországi MediaMarkt áruházban és online is beválthatnak. A Facebook közönségszavazásra természetesen idén is sor kerül. A közönségszavazásra bocsátott képek készítői 5000 forint, a közönségkedvenc kép készítője pedig 50.000 forint értékű MediaMarkt ajándékkártyát kap. A díjazott képeket és a közönségszavazásra bocsátott pályaműveket a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárban állítják majd ki, egy ünnepélyes díjátadó keretében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligencia alapú asszisztenssel erősít az SAP

Az SAP walldorfi főhadiszállásán tartott konferencia csúcspontjaként bemutatkozott Joule, a természetes nyelvet használó, generatív mesterséges intelligencia alapú irodai asszisztens, amellyel végérvényesen megváltoznak az üzletviteli folyamatok. A Joule beágyazódik az SAP felhőalapú vállalati portfóliójába, és...

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....