- Hirdetés -

Faültetési akcióban a K&H

|

- Hirdetés -

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a természet visszaszorulása, amit leghatékonyabban növények ültetésével, a zöld felület újbóli növelésével lehet visszaállítani. A K&H hűsítő ligetek program keretében a K&H Csoport a 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködésben 555 fát és 1100 cserjét kíván elültetni oktatási intézmények udvarán. A program megvalósítására október 12-ig pályázhatnak az óvodák és iskolák. A támogatáshoz a K&H ügyfeleire is szükség van: szeptember 18. és október 31. között minden digitális fizetés után 10 forint gyűlik a K&H hűsítő ligetek létrehozására.

A globális felmelegedés már nemcsak a távoli jövő fenyegetése – az idei nyár is jól mutatja, hogy következményeivel nap mint nap szembesülnünk kell: kiterjedt erdőtüzek, hőségriadók, tartós aszály. Az ősz és a tavasz egyre inkább eltűnik, és nem is emlékszünk rá, mikor szánkóztunk utoljára.

Mindez egy hosszú folyamat következménye, amelyben számos környezetkárosító ok játszik közre. Az egyik legjelentősebb a természetes környezet, a zöldfelületek visszaszorulása. A fák, bokrok láthatatlan, ám nagyon jelentős feladatokat végeznek: leveleik megkötik a port, semlegesítik a szén-dioxidot és oxigént termelnek. A fák árnyékában ülve hűvösebbnek érezzük a levegőt, nem véletlenül – mérések igazolják, hogy míg növények híján az aszfalt 66 celsius fokos, az épületek falai pedig 41 fokosak lehetnek, addig a fák árnyékában az út csak 33, a falak pedig 34 fokosra melegszenek fel, így ténylegesen hűtik környezetüket. Hőtérkép bizonyítja, hogy Budapesten ugyanazon a nyári napon a belvárosban 40-45 fok volt a hőmérséklet, a kertvárosi részen 30-35 fok, az erdős sávokban azonban csak 20-25 fok. A beépített rész és a zöldterület közötti 20 fokos különbség jól mintázza, mennyivel élhetőbbé lehet tenni környezetünket növények ültetésével. Nem utolsó sorban pedig csodás látványuk lelkünknek is jót tesz, árnyékuk feltöltődéshez is kiváló.

„A nagyvállalatok kiemelt szerepet játszanak abban, hogy fenntartható fejlődést célzó intézkedéseikkel óvják a bolygót, visszaállítsák egészséges egyensúlyát és példát mutatva motiváljanak másokat is a környezetvédelemre. A tavaly óta karbonsemlegesen működő K&H-nál folyamatosan csökkentjük a működésünkből fakadó környezetterhelést, ügyfeleinket és partnereinket ösztönözzük a fenntarthatósági átállásra, üzleti portfoliónk pedig többféle zöld megoldást is kínál ehhez” – hangsúlyozza Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs vezetője. „Ezeken túl legalább ilyen fontosnak tartjuk azokat a társadalmi kezdeményezéseket, amelyek felhívják a figyelmet a környezetvédelemre. A ma útjára induló K&H hűsítő ligetek programunkkal a zöld növényzetet szeretnénk az oktatási intézmények udvarán növelni, a fák jótékony hatásait minél több gyermeknek biztosítani. A kezdeményezéssel célunk, hogy akár 555 lombos fát és 1100 cserjét ültessünk el iskolákban és óvodákban, így a jövő generációja azok árnyékában játszhat, pihenhet. A lombkoronák ráadásul párolgásukkal is csökkentik környezetük hőmérsékletét, és több állatfajnak is otthont adnak. Az adományozásban a K&H ügyfeleinek oroszlánrésze van, hisz szeptember 18. és október 31. között digitális fizetéseik után a K&H saját bevételéből tranzakciónként 10 forintot különít el a K&H hűsítő ligetek létrehozására. Vagyis minél többet fizetnek a vásárlók digitális bankkártyával, annál több iskola és gyermek élvezheti a fák jótékony hatásait”

„Mi, a 10 millió Fa közössége a magunk eszközeivel és léptékünk szerint teszünk a klímaváltozás hatásainak ellensúlyozása érdekében. Igazi, a Földnek esélyt teremtő rendszerszintű változás azonban a nagy és befolyásos szervezetek, vállalatok, ágazati szereplők részéről tud érdemi módon megtörténni. Ezért fontos az olyan partnerség, amelyben egy jelentős piaci súlyú és innovatív szereplő, valamint a tevékeny, belülről motivált közösségek tagjai megtalálják az utat egymáshoz, valamint a közös cselekvéshez" – fejtette ki Bojár Iván András, a 10 millió Fa Alapítvány alapítója.

A K&H hűsítő liget program keretében a köznevelési intézmények szeptember 19-től október 12-ig pályázhatnak minimum 3, maximum 20 fára és a hozzájuk tartozó 6-40 bokorra. A cserjék és a nagy lombozatú fák kombinálásával változatos kis park jön létre az intézmények udvarán, emellett a bokrok óvják a fákat a kiszáradástól és a gyomoktól, a törzset pedig a sérülésektől. A program a 10 millió Fa Alapítvány szakmai együttműködésével valósul meg 2022. november és 2023. május között.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....