- Hirdetés -

Programot hirdetett az MRSZ – az összefogáson lesz a hangsúly

|

Munkacsoportot hoz létre a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) egy hosszú távú stratégia és akcióterv, az MRSZ 2020 program elkészítésére – többek között ezt is bejelentették a szervezet tegnapi közgyűlésén. Két új elnökségi tagot is választottak: a média szektorban Guttengéber Csaba (Atmedia Kft.) és az OOH Tagozat képviseletében Hantosi Bálint, az OOH Tagozat elnöke (Outdoor Média Audit Kft.) került a 24 tagú testületbe.

 

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke a közgyűlésen tartott beszámolójában arra hívta fel a figyelmet, hogy a 2012-2016 közötti időszak rámutatott a szervezet és az iparág gyengeségeire, de irányt is mutatott az iparágban betöltendő szerepére. Ezért sokkal tudatosabb stratégia mentén, akár középtávon tervezve és az iparág lehető legtöbb szereplőjét bevonva kell dolgozni a szakma pozicionálásán.

 

Az MRSZ elnöke bejelentette: „alapvető attitűd váltásra van szüksége az iparágnak, hiszen mind a szabályozók, mind az iparág média fókusszal közelíti meg a szakmát. Az MRSZ ennek érdekében 2017-ben előkészít egy hosszútávú stratégiát és akciótervet, az MRSZ 2020 programot, amely segíti a kommunikációs iparágat saját pozícionálásában és a paradigmaváltásban.” Az MRSZ 2020 stratégia kidolgozására munkacsoport jön létre, ahol mind a Reklámszövetség, mind a szélesebb szakma számára látható és hosszú távon eredményeket hozó reformok kerülnek kidolgozásra. Az MRSZ a reformok előkészítésébe a jelentős társszövetségeket is be kívánja vonni annak érdekében, hogy a program elnyerje a teljes szakma támogatását.

 

A közgyűlési beszámoló során Urbán Zsolt összefoglalta továbbá az MRSZ 2016. évi munkáját és annak eredményeit, valamint a szövetség tervezett pénzügyi eredményeit. Hivatal Péter Ügyvezetőségi Tag a Reklámtorta és a reklámgazdasági hatástanulmány bemutatása során hangsúlyozta, hogy a Magyar Reklámszövetség egyik célja, hogy megalapozott kutatási adatokkal dolgozzon tovább az iparág elismertségének növelésén, az iparági érdekek védelmén.

 

A tagozatok munkájáról Kardos Gábor, az IAB Hungary alelnöke, az MRSZ Elnökségének tagja; Dr. Pánszky Gyula, a Jogi Tagozat elnöke és Hantosi Bálint, az újjászerveződött OOH Tagozat elnöke számolt be. Fülöp Szilvia főtitkár az MRSZ szabályozási munkájáról tartott előadásában hangsúlyozta, hogy sok erőforrást emésztett fel 2014. és 2016. között a számos váratlan szabályozási változáshoz való alkalmazkodás, így a reklámadó és annak többszöri módosítása, a reklámtörvény módosítása az ún. bónusztörvény és a legutóbb a közterületi szegmens indokolatlan szabályozása is. Kiemelte, hogy az MRSZ szakmai felkészültsége és aktivitása elősegítették, hogy a Reklámszövetség hiteles képviselőként tudott fellépni a kormányzatnál a reklámadó különböző módosítási szakaszaiban. A jelenleg hatályos (a 20%-os büntetőadó helyett az 5,3 %-os egységes) reklámadó módosítást és az Európai Bizottság döntését egyértelműen befolyásolták a szervezet észrevételei.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...