- Hirdetés -

Radiocafé újratöltve – interjú Szőke Tiborral

|

A régi radiocafé inkább iránytű, nem mérce. Az eszközök adottak, ezeket szeretnénk a lehető legjobban használni izgalmas és releváns élő műsorokkal – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Szőke Tibor tulajdonos.

- Magasan van a léc, mert a név kötelez. A Radiocafé nevet pedig sokan ismerik, a fiatalok körében elég menő adó volt a 2000-es években. El lehet érni most, egy eléggé megváltozott piaci környezetben is hasonló népszerűséget, és ha igen, akkor hogyan?

- A radiocafé és elődje, az Est FM a maguk korában új hangot és minőséget képviseltek. Mi sem érnénk be kevesebbel: a célunk a magas minőség és a sajátos, ránk jellemző hang, zenei világ. Azt gondoljuk, hogy erre most is van igény, miközben jelentősen megváltozott a piaci környezet az utóbbi évtizedben. Nem másolni szeretnénk az elődünket, hanem újraértelmezni a szellemiséget és ennek alapján megvalósítani a saját elképzeléseinket. Ahogy egyik műsorvezetőnk, Fehér Mariann is megfogalmazta, a régi radio café inkább iránytű, nem mérce. A rádiós eszközök adottak, ezeket szeretnénk a lehető legjobban használni izgalmas és releváns élő műsorokkal, széles podcastkínálattal és nem utolsósorban a nálunk hallható – és eddig az éterből hiányzó – zenei kínálattal, sokszínűséggel. Az eddigi visszajelzésekből azt látjuk, van erre fogadókész közönségünk – persze még az út elején vagyunk.

- Mi a cél? Milyen elérés, mekkora hallgatottság?

- A hallgatottság fontos szám egy rádió életében, de nem az egyetlen. Mivel új hang vagyunk a fővárosi éterben, be kell látnunk, idő kell ahhoz, hogy megismerjenek. Budapest pezsgő kulturális és szellemi élete jó közege egy hiánypótló, kulturális tematikájú rádiónak. Éppen ezért nemcsak a hallgatók száma, hanem az összetétele is lényeges jellemző, a hatás legalább e két tényező eredője. Mi azokat a budapestieket szeretnénk elérni, akik a számunkra fontos értékekre fogékonyak. Emellett az online és social felületeken keresztül szeretnénk megszólítani a frekvenciánkon kívül élőket is.

- A rádióknál általában mindig nagy kérdés, mekkora power van a reggeli műsorukban. Ti is beszálltok ebbe a versenybe?

- Azzal, hogy elindultunk, beszálltunk. De mi ezt sokkal inkább a kínálat szélesítéseként, új hang megjelenéseként fogjuk fel. A reggeli műsor minden rádió számára fontos, hiszen a rádióhallgatási idő nem kis része összpontosul ebben az idősávban. Olyan programot, adást kínálunk, amelyet máshol nem talál meg a hallgató, és azzal, hogy a saját utunkat járjuk, nyilván versenyzünk is, de a hangsúly a saját úton van, és azt gondolom, a közönségünk éppen ezt értékeli. Mi nem „egysávos” rádió vagyunk, a koncepció lényege az, hogy egész nap releváns és érdekes tartalmat kínáljunk. Így például a délutáni drive time és a kora este is fontos szerepet kap, többek között ebben az idősávban jelennek meg a régi radiocafés műsorvezetők is: Behumi Dóri, Veress Dóri, Winkler Nóra, Nesta, McMenemy Márk, Rob.

- A tulajdonos számára az a fő kérdés, hogy megtérül-e a vállalkozás valamikor. Mennyit fektettél bele?

- A megtérülés fontosabb kérdés annál, mint hogy csak a befektetett eszközökre szűkítsük. Azt is jelzi ugyanis, hogy a koncepció életképes, a rádió által kínált szellemi tartalom elérte a közönségét és meg is tudja tartani, vagyis egy rádió korántsem csak pénzkérdés, és nem csak azt a néhány tízmilliót kell nézni, ami az induláshoz szükséges. A fennmaradáshoz, vagy sokkal jobb szóval a fenntarthatósághoz persze nélkülözhetetlen a pénzügyi egyensúly. Ennek elérésére lehetnek pénzügyi tervek, ám ezek csak akkor valósulhatnak meg, ha a rádió tartalma hosszabb távon is életképes – amiben én természetesen hiszek, de nem akarom magam a határidők korlátaival körbevenni.

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...