- Hirdetés -

Ráfér már a változás a divatiparra

|

A GLAMI divatkereső felmérést készített arról, hogy a magyarok milyen problémákkal találkoznak ruhavásárlás során, az átlagostól eltérő mérettel rendelkező fogyasztók igényeit mennyire képesek kiszolgálni a divatmárkák és az üzletek, és hogy a magyarok szerint milyen változásokra lenne szükség a divatiparban annak érdekében, hogy a testalkata miatt senki ne érezze magát kényelmetlenül vásárlás során.

A GLAMI divatkereső Fashion (Re)search – Body Neutrality felmérése szerint a magyar nők 46%-a, a férfiak pedig 31%-a túlsúlyosként tekint magára, ami miatt számtalan nehézséggel kell szembenézniük a ruházati és egyéb divattermékek vásárlásakor. Emellett a felmérés szerint a nők 35%-ának, a férfiak pedig 41%-ának okoz problémát, hogy a legtöbb divatmárka kínálatából hiányoznak az átlagostól eltérő extra nagy (XXL-6XL), vagy extra kicsi (XXS vagy kisebb) ruhaméretek. A három leggyakoribb problémát mind a nők, mind pedig a férfiak esetében a méretek korlátozott elérthetősége, a márkák közötti következetlen méretezés, illetve a testalkatnak megfelelő szabású ruhák megtalálása jelenti.

A legnehezebben megvásárolható divatcikkek

A kutatás szerint mind a nők (53%), mind a férfiak (54%) a farmert/ill. a nadrágokat tartják a legnehezebben megvásárolható ruhadarabnak. A nők esetében a második és harmadik legnehezebb megvásárolható divattermék a fürdőruha (45%), valamint a fehérneműk (37%), a férfiak esetében a második helyen a pólók/ingek (49%), a harmadik helyen pedig a cipők (34%) állnak.

Ruhák, amiket egyáltalán nem hordunk testalkatunk miatt

A felmérés arra is rákérdez, hogy van-e olyan ruhadarab, amelyet a testi adottságai miatt egyáltalán nem hord valaki. A nők 76% válaszolta, hogy van ilyen ruhadarab, ezek legtöbb esetben az alacsony derekú farmerek és a rövid felsők (59%), továbbá a skinny farmerek, vagy a testhezálló ruhák (50%). A férfiak esetében 51% válaszolta, hogy van olyan ruhadarab, amelyet testalkata miatt nem hord. Ezek legtöbb esetben a szűk pólók és farmerek (61%), az atlétatrikók és egyéb sportruházat (20%), valamint a színes/feltűnő minták voltak (20%).

Minek van pozitív hatása az testünkről alkotott képünkre?

A felmérés szerint a nők esetében leginkább az van pozitív hatással az önképre, ha egy számukra megfelelő ruhadarabot találnak (53%), illetve, ha egy olyan márkát fedeznek fel, amely a méretüknek és testalkatuknak megfelelő termékkínálattal rendelkezik (31%). A férfiak ebben a tekintetben hasonlóan gondolkodnak, 36% számára egy megfelelő ruhadarab, 23% számára egy megfelelő márka felfedezése van pozitív hatással van az önképre, valamint 8% számára fontos, hogy hozzá hasonló testalkatú modellek is szerepeljenek a reklámfotókon.

Milyen változásokra lenne szükség a divatiparban?

A felmérés arra is rákérdezett, hogy milyen változásokra lenne szükség a divatiparban annak érdekében, hogy az átlagostól eltérő méretű és testalkatú emberekre kisebb nyomás nehezedjen és jobban érezzék magukat vásárlás során. A nők esetében a leggyakoribb válasz az volt, hogy a divatmárkák ajánljanak tippeket, hogy hogyan öltözködjenek a testalkatuknak megfelelően (49%), továbbá kínáljanak több méretet, különböző ujj- és szárhosszakkal (45%) és használjanak többféle testalkatú modellt hirdetéseikben és katalógusaikban (45%). A legtöbb férfi szerint a több méret különböző hosszakkal (35%), a részletesebb méret információk (35%), valamint a photoshop mentes hirdetések (19%) is megkönnyítenék a fogyasztók számára a ruházati cikkek vásárlását. Mindemellett a nők 32%-a, a férfiak pedig 14%-a nagyon fontosnak tartja, hogy plus size modellek is szerepeljenek a webshopokban és a divatüzletekben található divatfotókon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...