- Hirdetés -

Rákapcsol a fenntarthatóságra a LEGO

|

- Hirdetés -

A LEGO Csoport bejelentette, hogy 400 millió dolláros beruházást tervez a következő három évben, hogy fedezze a folyamatban lévő, valamint a hosszútávú befektetéseinek költségeit, és így felgyorsítsa a fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseit. Olyan cégként, amely az elmúlt 10 évben hosszú utat járt be annak érdekében, hogy egy élhetőbb bolygót “építsen” a jövő generációi számára, hisz abban, hogy egyre inkább sürgős és fontos, hogy előtérbe helyezzük a környezeti és a társadalmi tevékenységeket.

A LEGO Csoport vezérigazgatója, Niels B Christiansen így nyilatkozott: “Nem téveszthetjük szem elől a jövő generációi előtt álló alapvető kihívásokat. Meghatározó fontosságú, hogy már most sürgős lépéseket tegyünk a bolygó és a jövő nemzedékeinek megóvása érdekében. Olyan vállalat vagyunk, amely példaképként tekint a gyerekekre, és amelyet inspirálnak azon fiatalok milliói, akik határozottabb fellépést sürgetnek az éghajlatváltozással kapcsolatban. Hiszünk abban, hogy lehetőséget kell biztosítani ahhoz, hogy szert tehessenek a fenntartható jövő megteremtéséhez szükséges készségekre. Ennek érdekében felgyorsítjuk az erőfeszítéseinket, hogy felhasználva erőforrásainkat, kapcsolatrendszerünket, szaktudásunkat és csatornáinkat pozitív változást hozzunk.”

Következő lépésként a vállalat megkezdi a LEGO dobozokban lévő egyszer használatos műanyag tasakok fokozatos megszüntetését, amelyekbe a kockákat csomagolják. Ez része annak a törekvésnek, hogy 2025 végére a csomagolás fenntarthatóvá váljon. 2021-től próbaként az Erdőgondnoksági Tanács (FSC) által hitelesített, újrahasznosítható papírzacskók kerülnek majd a dobozokba.

Christiansen hozzátette: “Sok levelet kaptunk gyerekektől a környezettel kapcsolatban, amelyben arra kértek minket, hogy az egyszer használatos műanyag csomagolást szüntessük meg. Egy ideje már kerestük a megfelelő alternatívát, és a gyermekek lelkesedése és ötletei sok bátorítást nyújtottak ahhoz, hogy változtassunk.”

Nem olyan egyszerű lecserélni az eddig használt csomagolóanyagot, és időbe fog telni, míg megtaláljuk a megfelelőt, mivel az új anyagnak tartósnak és könnyűnek kell lennie, hogy ezzel is fokozza az építési élményt. Számos különböző fenntartható anyagból készült mintapéldányt teszteltünk eddig több száz szülővel és gyermekkel. A gyerekeknek tetszettek a papírzacskók, amelyeket 2021-ben tesztjelleggel tervezünk bevezetni, mivel környezetbarátok, és könnyű kinyitni őket.

Hosszú távú befektetés a fenntartható jövőbe

Ráadásul a fenntartható anyagok kifejlesztése és használata mellett a legfeljebb 400 millió dollár értékű beruházás számos társadalmi és környezetvédelmi tevékenységre is összpontosít, annak érdekében, hogy a gyerekeket tovább inspirálja a játékon keresztüli tanulás révén, körforgásosabbá tegye az üzletet, és támogassa a széndioxid-semleges működést. A tevékenység meghatározó és hosszútávú változást fog hozni, amely összhangban áll az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaival: Minőségi oktatás (4.) és Felelős fogyasztás és termelés (12.).

Gyerekek

2022-re a LEGO Csoport célja, hogy évente 8 millió gyermeket érjen el szerte a világon a játékon keresztüli tanulással, amelyet partnerekkel folytatott tevékenységek révén és a LEGO Alapítvánnyal együttműködve tervez megvalósítani. Olyan szervezetekkel folytatott munkájára épít, mint az UNICEF, a Save the Children és a helyi partnerekkel folytatott együttműködések, amelyek célja, hogy minél több rászoruló gyermek számára hozzáférést biztosítsanak a játékhoz, és lehetőséget nyújtsanak az olyan, egész életet végig kísérő készségek fejlesztésére, mint például a problémamegoldás, együttműködés és a kommunikáció. 2018-ban 1,8 millió gyerek vett részt ezekben a programokban. A LEGO Csoport nyereségének 25%-át a LEGO Alapítvány programjaira, aktivitásaira és együttműködéseire fordítja.

A körforgás

A LEGO játékrendszer végtelen számú játéklehetőséget kínál, amely támogatja a körforgásos tervezés elveit – a termékek minőségi anyagból készülnek, amely használat után és újra és újra felhasználható. A LEGO kockák minőségüknek, tartósságuknak és biztonságosságuknak köszönhetően nemzedékről nemzedékre továbbadhatók. A ma gyártott kockák teljesen kompatibilisek a 40 évvel ezelőtt gyártott kockákkal.

A LEGO Csoport olyan programokat indít, amelyek arra biztatják az embereket, hogy a már nem használt LEGO kockáikat ajánlják fel rászoruló gyerekek számára. A LEGO Replay (Játszd újra!) programot 2019-ben Amerikában tesztelték, és 2022 végéig két másik országban is bevezetik. A LEGO Replay kezdeményezésen keresztül eddig 23 000 gyermeknek adományoztak LEGO kockákat az Egyesült Államokban.

Fenntartható alapanyagok

A Fenntartható Alapanyagok Program több mint 150 szakértő bevonásával tovább folytatódik annak érdekében, hogy a LEGO termékek és csomagolások fenntarthatók legyenek. 2015-ben a LEGO Csoport azt a célkitűzést fogalmazta meg, hogy 2030-ra a termékeit fenntartható anyagokból fogja készíteni. Ki fogja terjeszteni például a bio-kockák alkalmazását, mint például a cukornádból készültekét, amelyek jelenleg a teljes kocka portfolió 2%-át teszik ki.

Emellett tovább kutatja a fenntarthatóbb, megújuló, vagy újrahasznosított forrásokból készített műanyagok lehetőségeit. Ennek érdekében egyesíti erőit olyan kutatóintézetekkel és cégekkel, amelyek kifejezetten újrahasznosított és bio alapanyagokból készült anyagok gyártásának fejlesztésével foglalkoznak. Az együttműködések célja, hogy olyan alapanyagokat találjon, amelyek ugyanolyan minőségűek és tartósak, mint a ma használt alapanyagok.

A tervezett beruházások egyaránt fedezik majd a fenntartható alapanyagok fejlesztésének és a gyártósorok költségeit is.

Hulladékmentes és szén-dioxid-semleges működés

A LEGO Csoport gyártási folyamatai 2022-re szén-dioxid-semlegesek lesznek. Ennek megvalósítása érdekében napelemeket helyeznek el a gyárakban, amelyek kapacitását megújuló forrásokból származó energiával fogják kiegészíteni. További befektetések történnek az energiahatékonyság fokozása érdekében, például olyan új hűtőrendszert építenek a gyártócsarnokba – ahol a LEGO kockákat gyártják – amely a környezeti levegőt használja.

A továbbfejlesztett hulladékkezelés és a vízhasználat visszaszorítása tovább csökkenti a LEGO Csoport működésének hatásait a környezetre. 2025-re semmilyen hulladék nem kerül a szemétlerakókba, valamint 2022-re a vízhasználat is 10%-kal csökken.

Összefogás a pozitív eredmény érdekében

A legnagyobb eredmény elérése érdekében a LEGO Csoport továbbra is együtt dolgozik olyan szervezetekkel, mint az Ellen MacArthur Alapítvány, a WWF, az RE100, az UNICEF, valamint a Save the Children nonprofit szervezet.

Christiansen így nyilatkozott: “Ezekben az időben, amikor a világnak számos kihívással kell szembenéznie, a vállalatoknak muszáj cselekedniük, hogy tartósan pozitív hatást gyakoroljanak a környezetre, és a társadalomra. Erre senki sem képes egyedül. Biztatom a vállalatokat, a kormányokat, a szülőket és gyermekeket, valamint a civil szervezeteket, hogy fogjanak össze, hogy közös erővel egy fenntartható jövőt teremtsünk gyermekeink és a jövő építői számára.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD). A lépés egy nagyobb átszervezés része, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is, hogy váratlanul elérhetetlenné...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...

Új PR menedzser a Porsche Hungariánál

PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter csatlakozott az importőr PR kommunikációs csapatához. Eszter a Volkswagen, AUDI, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Haszonjárművek, Das WeltAuto, MOON márkák, valamint a Porsche...

Zenés műsorral érkezik Budapestre a hollywoodi sztár

A kétszeres Oscar-díjra jelölt amerikai színművész október 2-án A zenekritikus című zenés stand-up nagyzenekari változatával áll az Erkel Színház színpadára. A formabontó előadás során a klasszikus zene legikonikusabb darabjait szedi ízekre a Malkovich által...

Nem befolyásolta az euró árfolyama a használtautó importot

A 400 forint körüli euró árfolyam ellenére továbbra is népszerűek az import használt autók, 2022 első félévében közel 70 ezer személyautó érkezett hazánkba. De keresettek voltak a kishaszonjárművek is, összesen 6.196 jármű jött ebben...

Szülinapi partival ünnepelt a Paprika Studios

15 éves a Paprika Studios. Kelet-Közép-Európa legnagyobb televíziós műsorgyártója június 28-án születésnapi partin ünnepelte az alapítás óta eltelt időszak sikereit.  Az ünnepi eseményen a hazai, valamint a nemzetközi média- és televíziós szakma képviseltette magát....

Annyit költünk nyaralásra, mint a járvány előtt

Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni belföldre vagy külföldre 2022-ben. Az idén közel 250 ezer forintot költenének a vakációra átlagosan a nyaralást tervezők - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Ez...

Változás az E.ON Hungáriánál

Július 1-től Guntram Würzberg váltja Kiss Attilát az E.ON Hungária Csoport élén. A szakember több mint 25 éve dolgozik a nemzetközi E.ON csoportnál, számos vezető pozíciót töltött be, legutóbb a cégcsoport legfelsőbb szintű jogi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD). A lépés egy nagyobb átszervezés része, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is, hogy váratlanul elérhetetlenné...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....