- Hirdetés -

Rákapcsol a fenntarthatóságra a LEGO

|

- Hirdetés -

A LEGO Csoport bejelentette, hogy 400 millió dolláros beruházást tervez a következő három évben, hogy fedezze a folyamatban lévő, valamint a hosszútávú befektetéseinek költségeit, és így felgyorsítsa a fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseit. Olyan cégként, amely az elmúlt 10 évben hosszú utat járt be annak érdekében, hogy egy élhetőbb bolygót “építsen” a jövő generációi számára, hisz abban, hogy egyre inkább sürgős és fontos, hogy előtérbe helyezzük a környezeti és a társadalmi tevékenységeket.

A LEGO Csoport vezérigazgatója, Niels B Christiansen így nyilatkozott: “Nem téveszthetjük szem elől a jövő generációi előtt álló alapvető kihívásokat. Meghatározó fontosságú, hogy már most sürgős lépéseket tegyünk a bolygó és a jövő nemzedékeinek megóvása érdekében. Olyan vállalat vagyunk, amely példaképként tekint a gyerekekre, és amelyet inspirálnak azon fiatalok milliói, akik határozottabb fellépést sürgetnek az éghajlatváltozással kapcsolatban. Hiszünk abban, hogy lehetőséget kell biztosítani ahhoz, hogy szert tehessenek a fenntartható jövő megteremtéséhez szükséges készségekre. Ennek érdekében felgyorsítjuk az erőfeszítéseinket, hogy felhasználva erőforrásainkat, kapcsolatrendszerünket, szaktudásunkat és csatornáinkat pozitív változást hozzunk.”

Következő lépésként a vállalat megkezdi a LEGO dobozokban lévő egyszer használatos műanyag tasakok fokozatos megszüntetését, amelyekbe a kockákat csomagolják. Ez része annak a törekvésnek, hogy 2025 végére a csomagolás fenntarthatóvá váljon. 2021-től próbaként az Erdőgondnoksági Tanács (FSC) által hitelesített, újrahasznosítható papírzacskók kerülnek majd a dobozokba.

Christiansen hozzátette: “Sok levelet kaptunk gyerekektől a környezettel kapcsolatban, amelyben arra kértek minket, hogy az egyszer használatos műanyag csomagolást szüntessük meg. Egy ideje már kerestük a megfelelő alternatívát, és a gyermekek lelkesedése és ötletei sok bátorítást nyújtottak ahhoz, hogy változtassunk.”

Nem olyan egyszerű lecserélni az eddig használt csomagolóanyagot, és időbe fog telni, míg megtaláljuk a megfelelőt, mivel az új anyagnak tartósnak és könnyűnek kell lennie, hogy ezzel is fokozza az építési élményt. Számos különböző fenntartható anyagból készült mintapéldányt teszteltünk eddig több száz szülővel és gyermekkel. A gyerekeknek tetszettek a papírzacskók, amelyeket 2021-ben tesztjelleggel tervezünk bevezetni, mivel környezetbarátok, és könnyű kinyitni őket.

Hosszú távú befektetés a fenntartható jövőbe

Ráadásul a fenntartható anyagok kifejlesztése és használata mellett a legfeljebb 400 millió dollár értékű beruházás számos társadalmi és környezetvédelmi tevékenységre is összpontosít, annak érdekében, hogy a gyerekeket tovább inspirálja a játékon keresztüli tanulás révén, körforgásosabbá tegye az üzletet, és támogassa a széndioxid-semleges működést. A tevékenység meghatározó és hosszútávú változást fog hozni, amely összhangban áll az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaival: Minőségi oktatás (4.) és Felelős fogyasztás és termelés (12.).

Gyerekek

2022-re a LEGO Csoport célja, hogy évente 8 millió gyermeket érjen el szerte a világon a játékon keresztüli tanulással, amelyet partnerekkel folytatott tevékenységek révén és a LEGO Alapítvánnyal együttműködve tervez megvalósítani. Olyan szervezetekkel folytatott munkájára épít, mint az UNICEF, a Save the Children és a helyi partnerekkel folytatott együttműködések, amelyek célja, hogy minél több rászoruló gyermek számára hozzáférést biztosítsanak a játékhoz, és lehetőséget nyújtsanak az olyan, egész életet végig kísérő készségek fejlesztésére, mint például a problémamegoldás, együttműködés és a kommunikáció. 2018-ban 1,8 millió gyerek vett részt ezekben a programokban. A LEGO Csoport nyereségének 25%-át a LEGO Alapítvány programjaira, aktivitásaira és együttműködéseire fordítja.

A körforgás

A LEGO játékrendszer végtelen számú játéklehetőséget kínál, amely támogatja a körforgásos tervezés elveit – a termékek minőségi anyagból készülnek, amely használat után és újra és újra felhasználható. A LEGO kockák minőségüknek, tartósságuknak és biztonságosságuknak köszönhetően nemzedékről nemzedékre továbbadhatók. A ma gyártott kockák teljesen kompatibilisek a 40 évvel ezelőtt gyártott kockákkal.

A LEGO Csoport olyan programokat indít, amelyek arra biztatják az embereket, hogy a már nem használt LEGO kockáikat ajánlják fel rászoruló gyerekek számára. A LEGO Replay (Játszd újra!) programot 2019-ben Amerikában tesztelték, és 2022 végéig két másik országban is bevezetik. A LEGO Replay kezdeményezésen keresztül eddig 23 000 gyermeknek adományoztak LEGO kockákat az Egyesült Államokban.

Fenntartható alapanyagok

A Fenntartható Alapanyagok Program több mint 150 szakértő bevonásával tovább folytatódik annak érdekében, hogy a LEGO termékek és csomagolások fenntarthatók legyenek. 2015-ben a LEGO Csoport azt a célkitűzést fogalmazta meg, hogy 2030-ra a termékeit fenntartható anyagokból fogja készíteni. Ki fogja terjeszteni például a bio-kockák alkalmazását, mint például a cukornádból készültekét, amelyek jelenleg a teljes kocka portfolió 2%-át teszik ki.

Emellett tovább kutatja a fenntarthatóbb, megújuló, vagy újrahasznosított forrásokból készített műanyagok lehetőségeit. Ennek érdekében egyesíti erőit olyan kutatóintézetekkel és cégekkel, amelyek kifejezetten újrahasznosított és bio alapanyagokból készült anyagok gyártásának fejlesztésével foglalkoznak. Az együttműködések célja, hogy olyan alapanyagokat találjon, amelyek ugyanolyan minőségűek és tartósak, mint a ma használt alapanyagok.

A tervezett beruházások egyaránt fedezik majd a fenntartható alapanyagok fejlesztésének és a gyártósorok költségeit is.

Hulladékmentes és szén-dioxid-semleges működés

A LEGO Csoport gyártási folyamatai 2022-re szén-dioxid-semlegesek lesznek. Ennek megvalósítása érdekében napelemeket helyeznek el a gyárakban, amelyek kapacitását megújuló forrásokból származó energiával fogják kiegészíteni. További befektetések történnek az energiahatékonyság fokozása érdekében, például olyan új hűtőrendszert építenek a gyártócsarnokba – ahol a LEGO kockákat gyártják – amely a környezeti levegőt használja.

A továbbfejlesztett hulladékkezelés és a vízhasználat visszaszorítása tovább csökkenti a LEGO Csoport működésének hatásait a környezetre. 2025-re semmilyen hulladék nem kerül a szemétlerakókba, valamint 2022-re a vízhasználat is 10%-kal csökken.

Összefogás a pozitív eredmény érdekében

A legnagyobb eredmény elérése érdekében a LEGO Csoport továbbra is együtt dolgozik olyan szervezetekkel, mint az Ellen MacArthur Alapítvány, a WWF, az RE100, az UNICEF, valamint a Save the Children nonprofit szervezet.

Christiansen így nyilatkozott: “Ezekben az időben, amikor a világnak számos kihívással kell szembenéznie, a vállalatoknak muszáj cselekedniük, hogy tartósan pozitív hatást gyakoroljanak a környezetre, és a társadalomra. Erre senki sem képes egyedül. Biztatom a vállalatokat, a kormányokat, a szülőket és gyermekeket, valamint a civil szervezeteket, hogy fogjanak össze, hogy közös erővel egy fenntartható jövőt teremtsünk gyermekeink és a jövő építői számára.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem fékeznek, jelentős növekedés az AutoWallisnál

Továbbra is piaci átlag felett dübörög az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletágának teljesítménye, miután 18 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásait. A mobilitási szolgáltatások terén 15 százalékkal nőtt a flottaméret, miközben a bérleti események száma a wigo carsharing...

Százmilliós váltságdíjat fizethetnek a magyar vállalatok

A 2023-ban zsarolóvírus által megtámadott magyar vállalatok több mint fele saját adatmentési módszereket alkalmazott, és nem kellett váltságdíjat fizetnie. A vállalkozások leggyakrabban biztonsági mentésekhez folyamodtak e célból. Azok közül, akik fizettek váltságdíjat, az 50%-uk...

Nyugdíjba mehetnek a bankkártyák

A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos vagy okosórás fizetést, mint a hagyományos bankkártyás tranzakciókat – derült ki a legfrissebb K&H ifjúsági index eredményei alapján. A két évvel korábbihoz képest többen...

Változás az Auchan vezetésében

Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói feladatait. Elődje, Benoit Barbault Franciaországban folytatja pályafutását. Varga László több mint 25 éves kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik, pályafutását a Cora-nál kezdte, ahol a különböző területek vezetőjeként...

Médiavezérek eredményekről, piacról és a jövőről – 1. rész

Bőven akad feladata a nagy médiacégek vezetőinek. A digitalizációval és az MI-gyorsvonattal is lépést kell tartani, miközben olyan médiatartalmakkal kell előrukkolni, amelyek hasznosak és relevánsak.   Biztosan fogunk meglepetéseket okozni Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató Hosszú távú...

Kevesebbet tankoltunk az első félévben

Az első fél évben 0,3 százalékkal kevesebb motorbenzin és 1,2 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott a kiskereskedelmi forgalomban Magyarországon, mint tavaly ugyanebben az időszakban; az üzemanyag-fogyasztás így átlagosan 0,9 százalékkal csökkent a Magyar Ásványolaj Szövetség...

Fontos hír érkezett az e-autósoknak

Csaknem 12,5 százalékkal bővült 2023-ban az engedélyköteles elektromos töltőberendezések száma Magyarországon, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) 2023 végén 2507-et tartott nyilván. A legtöbb (866, illetve 326 darab) töltőállomás 2023 végén is Budapesten,...

Így csábítják a fiatalokat a Marketing Summitra

A Magyar Marketing Szövetség utánpótlásprogramja első lépéseként jelképes regisztrációs díj ellenében elérhető Summit Youth jegyekkel várja a 25 év alatti, szakmai felsőoktatásban tanuló hallgatókat az idei Marketing Summiton. Az utánpótlásprogram alapvető célja, hogy a...

Újabb világsztár költözött Budapestre

Újabb lakó érkezik a Madame Tussauds Budapestbe: a látogatók mostantól Zendayával is találkozhatnak a Dorottya utcai palotában. A fiatal világsztár a Gellért fürdő hangulatát megidéző VIP-teremben ülve szemléli Brad Pittet, Madonnát, Leonardo DiCapriót és...

A Coors lett a Groupama Aréna hivatalos söre

Három évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Sportfive Hungary Kft. A megállapodás a kontinentális Európában úttörő jellegű, mivel a Groupama Aréna az első olyan stadion, aminek a Coors a hivatalos...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezt keresik a magyarok 2024-ben a használtpiacon

Tízmilliós luxuskaróra, kilencmilliós juhnyáj, nyolcmilliós jakuzzi - többek között ezek a termékek cseréltek gazdát a Jófogás apróhirdetési platformon az év első felében. Emellett azonban a legnépszerűbbnek továbbra is az ingyenesen elvihető tárgyak bizonyultak. A...

Nem fékeznek, jelentős növekedés az AutoWallisnál

Továbbra is piaci átlag felett dübörög az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletágának teljesítménye, miután 18 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásait. A mobilitási szolgáltatások terén 15 százalékkal nőtt a flottaméret, miközben a bérleti események száma a wigo carsharing...

Százmilliós váltságdíjat fizethetnek a magyar vállalatok

A 2023-ban zsarolóvírus által megtámadott magyar vállalatok több mint fele saját adatmentési módszereket alkalmazott, és nem kellett váltságdíjat fizetnie. A vállalkozások leggyakrabban biztonsági mentésekhez folyamodtak e célból. Azok közül, akik fizettek váltságdíjat, az 50%-uk...

Nyugdíjba mehetnek a bankkártyák

A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos vagy okosórás fizetést, mint a hagyományos bankkártyás tranzakciókat – derült ki a legfrissebb K&H ifjúsági index eredményei alapján. A két évvel korábbihoz képest többen...

Változás az Auchan vezetésében

Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói feladatait. Elődje, Benoit Barbault Franciaországban folytatja pályafutását. Varga László több mint 25 éves kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik, pályafutását a Cora-nál kezdte, ahol a különböző területek vezetőjeként...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...