- Hirdetés -

Rákapcsol a Volkswagen a klímavédelemre

|

- Hirdetés -

Saját szén-dioxid-alapot (Carbon Fund) hívott életre a Volkswagen Csoport. Az évente 25 millió euróval dotált alap a vállalatcsoport mind a tizenkét márkája számára rendelkezésre áll, akik szerte a világon saját klímavédelmi projektjeiket finanszírozhatják belőle termelési helyszíneiken.

A szén-dioxid-alapot (Carbon Fund) 2019 februárjában indította el a vállalatcsoport, forrásai pedig olyan projektekhez állnak rendelkezésre, amelyek mérséklik a szén-dioxid-kibocsátást, javítják az energiahatékonyságot vagy egyéb megtakarításokat eredményeznek, de mindezeken túl a fejlesztések felgyorsítását, valamint az új és a meglévő üzleti modellek megerősítését is szolgálják.

Meghatározó tényező az egyes projektek a 25 milliós alapból biztosított támogatásában, hogy skálázhatónak és a vállalatcsoport több helyszínére is adaptálhatónak kell lenniük.

Néhány példa:

– „LED-technikájú világítás” projekt: a vállalatcsoport kilenc termelési helyszínén összesen 33 intézkedést foganatosítottak, amelyek keretében bizonyos üzemi területek megvilágítását energiatakarékos LED-technikára állították át. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente 116 ezer tonna

– „Hűtésellátás” projekt: Kasselben a meglévő hűtőegységeket úgynevezett szeparált keringtetésű rendszerekkel váltották, illetve váltják fel, amely során eddig több mint 150 hűtőaggregátot cseréltek ki. Az új technika a gépek és az orsók hűtésére szolgál, a korábbi hűtőegységekhez képest jelentősen mérsékelve az energiafogyasztást. Mindemellett 23 százalékkal csökken a hűtővíz-hálózatba jutó hőmennyiség, a karbantartási és szervizintervallumok pedig hosszabbak és kevésbé költségesek. Mindezeken túl lehetővé vált, hogy a jövőben minden új beruházás már a kezdetektől szeparált keringtetésű berendezésekkel készülhessen. 2019 folyamán 13 berendezés átépítésére került sor. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente összesen 1350 tonna

– „Egyéb infrastruktúra” projekt: e projekt keretében új, nagy energiahatékonyságú, úgynevezett optimalizált karakterisztikájú szivattyúkat építettek be. Ezzel egyidejűleg felújították az épületek tetőszerkezetét és új szekrény-hűtőrendszert telepítettek. A projekt július 1-jén kezdődött és 2019. december 31-én fejeződött be. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente 2000 tonna

– „Fényező- és szárítóüzem” projekt: hannoveri gyárában a Volkswagen terhelésfüggő térfogatáram-szabályozó rendszert telepített, amely már tesztelt technikaként az elkövetkező évek során további termelési helyszíneken is alkalmazható. A terhelésfüggő szabályzással évente mintegy 1200 tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg. A projekt keretében további megoldásokat is alkalmaztak, amelyekkel az év végéig további összesen 1800 tonnával mérsékelhető a szén-dioxid-kibocsátás. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente 3000 tonna

– „Mosási folyamatok” projekt: a vállalatcsoport több termelési helyszínén optimalizálták az ipari mosógépeket, s úgynevezett frekvenciaváltókkal összesen mintegy 30 berendezést korszerűsítettek műszakilag, emellett az üzemi paramétereiket – mint a nyomás, a térfogatáram, a hőmérséklet és a készenléti idő – is optimálisan állították be. A projekt július 1-jével indult és az év végére fejeződött be. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente 2900 tonna

– „További gyártási folyamatok” projekt: három nagynyomású öntőberendezést korszerű hőmérsékletszabályzó technikával láttak el. A nagynyomású öntési folyamat során különösen fontos az öntőforma megfelelő részeinek pontos időben végzett felmelegítése, illetve lehűtése, aminek biztosítására akár negyven fűtő-/hűtőkör is futhat bennük. Átfolyás- és hőmérséklet-érzékelői segítségével az új technika úgy oszthatja el intelligens módon a hőáramot, hogy a belső maradékhő-hasznosítás révén óriási energiamegtakarítás vált elérhetővé. A projekt megvalósítása 2019 második felében zajlott, s az év végére le is zárult. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente 2500 tonna

A szén-dioxid-alap (Carbon Fund) projektje a jövőben évről-évre megismétlődik, s 2020-ra már több mint száz új projektről született döntés.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

DATA