- Hirdetés -

Rákapcsolnak a kiberbiztonságra a hazai cégek

|

- Hirdetés -

A cégek közel kétharmada felkészületlenül vágott bele a biztonsági követelmények megteremtésébe a koronavírus-járvány kitörésekor – mutat rá a Panda Security hazai felmérése. A vállalkozások többsége az informatikai fejlesztések mellett a dolgozói képzésével javította a kiberbiztonságot. A döntéshozók a jövőben további lépéseket tesznek az IT-védelem megerősítése érdekében.

A járványügyi veszélyhelyzet alatt távmunkába költözött magyarországi vállalatok IT-biztonsági tapasztalatait összegezte a Panda Security hazai körképe. A több mint hetven kis- és közepes vállalkozás, valamint nagyvállalat vezetői körében végzett kutatás szerint a cégek 61 százalékát érte legalább részben felkészületlenül a távmunkába költözés miatti informatikai biztonság megszervezése. A válaszokból kiderült, hogy az ennek érdekében tett lépések meghatározásáról elsősorban a cégvezetők (35%), az informatikai vezetők (32%), valamint a rendszergazdák (12%) döntöttek.

Dolgozóik biztonságos munkavégzésének elősegítésére a cégek főként virtuális magánhálózat (VPN) alkalmazásával (68%), munkatársaik oktatásával (51%), végpontvédelem telepítésével (45%) és a felhasználói jogosultságok szigorításával (34%) léptek. Mindemellett a járványhelyzet adta megváltozott munkavégzés a cégek jelentős részét, mintegy kétharmadát ösztönzi valamiféle IT-biztonsági előrelépésre. A válaszadók leginkább a biztonsági képzést (32%), otthoni munkavégzésre vonatkozó IT-szabályozás létrehozását (30%), IT-biztonsági menedzsment és monitoring rendszer bevezetését, illetve javítását (30%), valamint tűzfalvédelem bevezetését vagy erősítését (23%) tervezik.

„Örömteli hír, hogy a felkeresett cégek jelentős része az otthoni munkavégzés biztonsága érdekében IT-védelmi fejlesztéseket tervez, hiszen ma már nem az a kérdés, hogy érhet-e valakit kibertámadás, hanem az, hogy mikor. Különösen előremutató emellett a munkatársak biztonsági képzésére tett szándék. Ennek fontosságát már jó ideje hangsúlyozzuk, hiszen számos esetben rajtuk múlik egy-egy betörés sikere” – mondta Gölcz Dénes, a Panda Security hazai ügyvezető igazgatója.

A felmérésben megkérdezett cégek közel negyede (22%) nincs tisztában azzal, hogy érte-e őket egyáltalán betörés az elmúlt időszakban. A járványhelyzet alatt támadást szenvedett cégek majdnem fele (44%) a belső folyamatok leállásáról, hatékonyság-csökkenésről és adatok elvesztéséről (22-22%), valamint az üzletfolytonosságban történt károkról (12%) számolt be.

„Az előrejelzések szerint a jövőben egyre több kihívásra kell majd felkészülnünk, akár mint a mostani járvány okozta hirtelen távmunkára átállás, ezért minden cégnek érdemes egyben az IT-biztonság kérdését lehetőségeihez mérten napirenden tartani, mert a tapasztalatok alapján a támadások volumene ilyenkor sem csökken” – tette hozzá a szakember.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...