A mi kis falunk továbbra is nagyon erős nézettséggel és közönségaránnyal fut. Sváby András műsora 278 ezres nézettséggel kezdett az ATV-n. Az MTVA pedig a Szomszédok után újabb csodafegyvert talált az archívumban, a délutáni sávban már tarolnak vele.
A múlt héten a kereskedelmi célcsoportnál és főműsoridőben az RTL Klub 18 százalékos, a TV2 9,3 százalékos közönségarányt ért el, azaz 8,7 százalékpont volt a differencia a két csatorna között. Ez utóbbi kicsi növekedést jelent, ugyanis a korábbi hetet az RTL Klub 16,7 százalékkal, a TV2 9,5 százalékkal zárta.
Csoportszinten főműsoridőben az RTL-es csatornák 34 százalékos heti share-t produkáltak, a TV2 Csoport tagjai pedig 18,8 százalékot. Az RTL Magyarországnál a főcsatorna (RTL Klub) adja a teljes közönségarány 52 százalékát, a TV2 Csoporton belül pedig a TV2 a 49,5 százalékát. Azaz csatornaportfólión belül minkét nagy piaci szerelőnél hasonló a főcsatorna súlya.
A 18-49 évesek körében a nézettségi toplista élén – már-már szokás szerint – A mi kis falunk áll. A RTL Klub saját gyártású sorozat 416 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból, rendkívül magas 30,9 százalékos közönségarány mellett. Ennek a 30,9 százaléknak a jelentőségét jól mutatja, ha megnézzük, hogy az RTL Klub más – amúgy nem sikertelen – műsorai mit produkáltak ugyanebben a sávban. A Keresem a családom 15,3 százalékot, a Szulejmán 15,9 százalékot, a Gyertek át pedig 14,7 százalékot ért el. Tehát nagyjából a felét hozták A mi kis falunknak.
A 18-49 éveseknél a TV2 legsikeresebb műsora Az 50 milliós játszma csütörtöki adása volt, ami 192 ezer nézőt vonzott. A TV2-s házi toplista második helyét pedig a pénteki Tények foglalja el 183 ezer nézővel.
A teljes lakosságos toplista kissé máshogy néz ki, az élen az RTL Híradó vasárnapi kiadása áll 904 ezer nézővel. Alig maradt el tőlük a 903 ezres nézőszámot produkáló A mi kis falunk. A TV2 legnézettebb műsora pedig a szerdai Tények volt 788 ezer nézővel.
A TV2 közelmúltban indult műsorai közül egyébként a 9,3 százalékos főműsoridős csatornaátlagot kényelmesen megugorta a Vigyázat, gyerekkel vagyok című produkció, ami 11,7 százalékot ért el. Az Egymás szemében (6,2 százalék) és a Detektív Bt. (4,5 százalék) viszont ez alatt maradt, utóbbit le is veszik a műsorról.
Az ATV esetében továbbra is a vasárnap hoz csúcsnézettséget. Náluk az Esti Frizbi volt a hét legnézettebb műsora, ami a teljes lakosság körében 399 ezres nézőszámmal és 9,9 százalékos közönségaránnyal futott. Második helyen a Sas kabaré végzett 301 ezer nézővel. Harmadik helyre futott be Sváby András műsora a Heti Napló, ami 278 ezres nézőszámmal és 6,3 százalékos share-rel kezdett.
Az MTVA tévés tartalmai közül a 18-49 éveseknél az elmúlt hét legnézettebb műsora az M4 Sporton közvetített Bajnokok Ligája nyolcaddöntő volt, ami 181 ezer nézőt érdekelt a kereskedelmi célcsoportból. A köztévés házi toplista második helyén pedig az M3-on sokadik reneszánszát élő Szomszédok csütörtöki epizódja végzett 98 ezer nőzővel.
A teljes lakosság körében a Duna Tv-n sugárzott Maradj talpon számít listavezetőnek 415 ezres nézettséggel, az említett Bajnokok Ligája meccs csak a második lett a maga 395 ezer nézőjével.
Apró érdekesség, hogy a Duna Tv a hétköznap délutáni sáv egy részében szokatlanul erős nézettséget produkál, mind a 18-49 évesek, mind a teljes lakosság körében. 16:20-as kezdési időponttal ugyanis műsorra tűztek egy igazi killer formátumot, a „Charly – Majom a családban” című sorozatot. A német ZDF sorozatát sokat szokta emlegetni Sebestyén Balázs, ugyanis hajdanában a TV2 is műsorra tűzte a Charly-t, amivel olyan szinten földbe döngölték a Balázs show nézettségét, hogy az a műsor megszűnéséhez vezetett.
A Charly majom sok év elteltével is formában van, hiszen a 18-49 éveseknél 7 százalékos heti share-rel, a teljes lakosságnál pedig 13 százalékos heti share-rel fut. Ezzel a kereskedelmi célcsoportnál három nap is megverték a sávjukban az RTL Klubot és a TV2-t. A teljes lakosságnál ugyan nem bírtak a TV2 mexikói sorozatával, de az RTL Klubot így is lenyomta a majmos széria.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL és TV2 / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő: az RTL és a TV2 más-más időszakot tekint főműsoridőnek és ennek megfelelően publikálják az adataikat is. Ezért a 18-49 évesek körében főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot, a 18-59 éveseknél pedig a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.