- Hirdetés -

Kihívás előtt az informatikai vezetők

|

- Hirdetés -

Fordulópont várható az informatikai vezetők szerepében – állítják a Deloitte szakemberei. A digitális technológia alapjaiban változtatja meg és alakítja át az üzleti modelleket és a bevételi forrásokat. A technológiákat az üzleti tevékenység minden területén integrálni kell, és ez újfajta szerepet kíván meg az informatikai vezetőktől is.

 

A Deloitte kiemelt figyelemmel követi, és a digitális átállás szakértőjeként prognosztizálja a vállalatok digitális transzformációjával, a modern kor diktálta ügyféligények változásaival járó legfontosabb feladatokat. Ennek a törekvésnek az újabb állomásaként a Deloitte mélyinterjúk és online megkérdezés során, 48 országból és 23 iparági szegmensből, összesen több mint 1200 informatikai igazgató véleményét kérte ki a témában. A digitális technológiákkal kapcsolatos összképet ugyanis igazán az informatikai vezetők ismerik. A Deloitte ezért úgy véli, hogy az informatikai igazgató az összes felsővezető közül a legalkalmasabb arra, hogy támogassa a szervezet egészére kiterjeszteni a digitális technológiákat.

 

Az üzleti környezettől függően azonban más és más lehet a digitális átalakulás felé vezető út, amelyet az informatikai vezetőknek végig kell járniuk. A digitális technológia definíciója pedig alapvetően az üzleti igénytől függ, nem pedig az iparági besorolástól: egy egészségügyi szolgáltató cég számára például a digitális átalakulás olyan technológia alkalmazását jelentheti, amellyel hatékonyabbá válhat a gyógyítás, míg egy B2B piacon tevékenykedő cég esetében a digitális technológia az ellátási láncon belüli hatékonyság és a döntéshozatali folyamatok javítását szolgálhatja.

 

Kigyós Zsuzsa, a Deloitte Zrt. tanácsadás üzletágának igazgatója kiemelte: „A felmérésünk eredményei szerint az informatikai igazgatók egy része úgy tekint a digitális technológiára, mint tisztán az ügyfelekkel történő kapcsolattartást segítő eszközre – azonban ez csupán a „digitális jéghegy” csúcsa. A digitális technológia alapjaiban változtatja meg és alakítja át az üzleti modelleket és a bevételi forrásokat, a digitális átállás így a cégek számára a növekedés motorjává válhat. Ehhez a technológiákat az üzleti tevékenység minden területén integrálni kell, és ez a megközelítés merőben újfajta szerepet kíván meg az informatikai vezetőktől is.”

 

A digitális technológiára való áttéréshez gyökeres változtatásokra van szükség nem csak az ügyféllel közvetlenül érintkező rendszerek, hanem a támogató technológiák, valamint az informatikai kultúra, szaktudás és képességek terén egyaránt. Mielőtt azonban erre sor kerülhetne, az informatikai vezetőknek tovább kell fejleszteniük a digitális rendszereiket, egyben pótlólagos beruházásokat kell végrehajtaniuk.

 

A megkérdezettek 28%-a digitális funkciók szempontjából az átlagosnál gyengébbnek tartotta a cége IT tevékenységét, különösen az ügyfél- és a digitális élmény, valamint az adatelemzés terén.

Az informatikai vezetők 20%-a nyilatkozta, hogy a szükségesnél kevesebb befektetést fordítanak feltörekvő technológiákra és adatelemzésre.

 

Ahhoz, hogy az informatikai vezetők értéket tudjanak teremteni, olyan IT képességeket kell kialakítaniuk, amelyek összhangban vannak a legfontosabb üzleti prioritásokkal. Saját bevallásuk szerint az öt legfontosabb prioritást a vevők, a növekedés, a teljesítmény, a költséggazdálkodás és az innováció jelenti. Az üzleti prioritásokon túl azonban olyan elvárásoknak is meg kell felelniük, amelyeket a vállalkozás az IT tevékenységgel szemben támaszt: ilyenek például a kiberbiztonság, az üzleti folyamatok fejlesztése, a költségcsökkentés, illetve az informatikai rendszerek karbantartása.

 

A felmérés eredményei alapján azonban az IT tevékenységgel szembeni elvárások és az IT képességek több területen sincsenek összhangban, így többek között az ügyfélfókusz, a technológiaalapú növekedés és az üzleti innováció területén sem.

 

A megkérdezett informatikai igazgatók 57%-a úgy nyilatkozott, hogy a vevők jelentik az első számú prioritást a cégük számára, mégis, a válaszadóknak csak kevesebb mint fele (45%) vett részt aktívan a vásárlói élmény kialakításában, illetve működött közre az ügyfélszerzésben, az ügyfelek megtartásában és az ügyfélhűség erősítésében (44%).

Sőt, annak ellenére, hogy az informatikai igazgatók 78%-a állította, hogy az IT tevékenység és az üzleti stratégia összhangja kritikus szempont a sikeresség szempontjából, mindössze 5%-uk volt azon a véleményen, hogy mindez a saját IT osztályuk legnagyobb erősségei között szerepelt.

 

„Az informatikai vezetők számára a digitális átállás kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy egy IT megoldásokon alapuló stratégiai összhang megteremtésén dolgozzanak. Ahhoz, hogy az informatikai igazgatók lépést tudjanak tartani a gyorsan változó üzleti igényekkel, olyan IT képességeket kell kialakítaniuk, amelyek értéket teremtenek a vállalkozás számára: fejleszteniük kell a személyes kompetenciáikat, el kell mélyíteniük a kapcsolatukat más felsővezetőkkel, és képezniük, illetve fejleszteniük kell a szakembereiket és csapataikat” – tette hozzá Kigyós Zsuzsa.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb díjat nyert a FleishmanHillard Café

Győzelmet aratott a FleishmanHillard Café projektje, a Liszt Ferenc Kamarazenekar teljes megújulását támogató integrált kampánya az Eventiada IPRA Awardon legjobb intézményi arculat kategóriában. A szakmai zsűri emellett a verseny különdíját is ennek a projektnek...

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA