- Hirdetés -

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

|

- Hirdetés -

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló időszakához képest is bővülést mutatnak az adatok. Az is látszik, hogy az idei esztendő eddigi részében a tavalyinál visszafogottabban hirdetett az állam.

Az idei év első hét hónapjának listaáras reklámköltési adatai összességében jelentős növekedést mutatnak az elmúlt esztendő hasonló időszakához képest. Azonban a nagyon gyenge bázisév miatt ez nem meglepő. Ami már kicsit biztatóbb, hogy a 2019-es „békeévhez” képest is egész jól teljesített eddig a legtöbb hirdetői szektor.

A tavalyi év első hét hónapjához viszonyítva a szolgáltatás szegmens esetén látszik a költésekben egy 8,69 százalékos csökkenés. Ehhez azt érdemes tudni, hogy a Kantar idesorolja az állami hirdetőket. Az esetükben azért érthető az idei visszaesés, mert a piaci szereplőkkel ellentétes logikát követett a tavaly tavaszi költésük, azaz az állam sokkal aktívabbá vált a hirdetési piacon. Most nagyjából ott tart az állami reklámköltés, ahol két éve, azaz lényegében vissza#állt a normál szintre.

A szolgáltatáson kívül még egy nagyon kicsi hirdetői szektornál, az ingatlannál mértek csökkenő reklámköltést. Az ingatlanos hirdetési piac tavalyhoz képest feleződött, de a két évvel ezelőttihez viszonyítva is 15 százalékos mínuszban van. Ezt talán azzal lehet megideologizálni, hogy az ingatlanpiacra nagy csapást nem mért a járvány, valamint az új fejlesztések keretében megvalósuló projektek kisebb marketingaktivitás mellett is elkelnek.

Megugró költések

Az is érdekes, hogy a Kantar 2020 első hét hónapjához képest hol mért kifejezetten nagy ugrást a költésben. Sok esetben idetartoznak azok, amelyek tavaly a legnagyobb svunggal vágtak büdzsét. Az italos szektor hirdetőinél például 92 százalékos bővülést látni. Duplájára, vagy több mint a duplájára nőtt a költése a lakberendezés és lakásfelszerelés, az öltözködés és kiegészítők, a háztartási gép és kisgép szegmensnek, továbbá az építőiparnak és a környezetvédelemnek.

Ennél jóval szolidabb, 28 százalékos a növekedés a legnagyobb költőnek számító gyógyászatnál, viszont ezt a szektort viselte meg legkevésbé a járványhelyzet. A 20-30 százalékos bővülési szinten áll a szépségápolás, a közlekedési eszközök, a kultúra, szabadidő, szolgáltatás, az informatika. A reklámköltés tekintetében „mikroszektornak” számító mezőgazdaság esetén csak hatszázalékos növekedés volt, viszont náluk tavaly is csupán egy nagyon pici, kétszázalékos csökkenésre került sor.

Ahogy említettük, optimizmusra ad okot, hogy 2019 hasonló időszakához képest is majdnem mindenhol bővülést látni. A kevés kivétel közé tartozik a közlekedési eszközök szektor, amely döntően az autós hirdetőket foglalja magában. Az 5,8 százalékos mérséklődésben viszont az esetükben egyéb okok is szerepet játszhatnak. Itt elég csak arra gondolni, hogy az elmúlt két évben többször is voltak, illetve jelenleg vannak gyárleállások, emellett a környezetvédelmi szigorítások is érzékenyen érintik az iparágat.

A kultúra, szabadidő, szolgáltatás szegmens esetén bő 20 százalékos csökkenés mutatkozik még két év távlatában is. Ez pedig azzal magyarázható, hogy több szabadidős rendezvény az idén is elmaradt, így ez a szektor még nem teljesen állt talpra.

Meglepő turizmus

A járvány talán legjobban az utazás, turizmus szektort lőtte lábon. Ehhez képest 2019-ről 2020-ra a héthavi adatok nem is mutattak nagy visszaesést, konkrétan 29 százalékkal mért kisebb költést a Kantar. Bevételi szinten azért ennél jóval nagyobb zuhanást könyvelt el a turisztikai szegmens. Az idei első hét hónapban már 74 százalékos bővülést mértek a turizmus esetén. Ez meglepően jó eredmény ahhoz képest, ha azt nézzük, hogy az év első négy hónapja szinte teljes egészében kiesett számukra. Még 2019 hasonló időszakával összevetve is 24 százalékos bővülést látni a turizmusnál. Ez még akkor is jó eredmény, ha a valós költés tekintetében inkább stagnálást jelenthet.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató TOP50-es rangsor is. A következő napokban további elemzésekkel és interjúkkal jelentkezik a TOP50 és a marketingszakma kapcsán.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD). A lépés egy nagyobb átszervezés része, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is, hogy váratlanul elérhetetlenné...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...

Új PR menedzser a Porsche Hungariánál

PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter csatlakozott az importőr PR kommunikációs csapatához. Eszter a Volkswagen, AUDI, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Haszonjárművek, Das WeltAuto, MOON márkák, valamint a Porsche...

Zenés műsorral érkezik Budapestre a hollywoodi sztár

A kétszeres Oscar-díjra jelölt amerikai színművész október 2-án A zenekritikus című zenés stand-up nagyzenekari változatával áll az Erkel Színház színpadára. A formabontó előadás során a klasszikus zene legikonikusabb darabjait szedi ízekre a Malkovich által...

Nem befolyásolta az euró árfolyama a használtautó importot

A 400 forint körüli euró árfolyam ellenére továbbra is népszerűek az import használt autók, 2022 első félévében közel 70 ezer személyautó érkezett hazánkba. De keresettek voltak a kishaszonjárművek is, összesen 6.196 jármű jött ebben...

Szülinapi partival ünnepelt a Paprika Studios

15 éves a Paprika Studios. Kelet-Közép-Európa legnagyobb televíziós műsorgyártója június 28-án születésnapi partin ünnepelte az alapítás óta eltelt időszak sikereit.  Az ünnepi eseményen a hazai, valamint a nemzetközi média- és televíziós szakma képviseltette magát....

Annyit költünk nyaralásra, mint a járvány előtt

Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni belföldre vagy külföldre 2022-ben. Az idén közel 250 ezer forintot költenének a vakációra átlagosan a nyaralást tervezők - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Ez...

Változás az E.ON Hungáriánál

Július 1-től Guntram Würzberg váltja Kiss Attilát az E.ON Hungária Csoport élén. A szakember több mint 25 éve dolgozik a nemzetközi E.ON csoportnál, számos vezető pozíciót töltött be, legutóbb a cégcsoport legfelsőbb szintű jogi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD). A lépés egy nagyobb átszervezés része, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is, hogy váratlanul elérhetetlenné...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....