A koronavírus-járvány miatt úgy tűnt, hatalmas lesz a bukás a hazai reklámpiacon 2020-ban, azonban a tavalyi év második felében valamennyire magára talált a szektor. A BrandMania stábja annak járt utána, hogyan élték meg a piaci szereplők az elmúlt évet és mire számítanak idén.
„Mint amikor Rocky Balboa bekapott egy gyomrost és a padlóra került” – értékelte a BrandMania legújabb adásának egyik megszólalója azt a hatást, amit a COVID-járvány érkezése és a nyomában bevezetett korlátozások, illetve a gazdasági bizonytalanság kiváltott a hazai reklámpiacon. A tavalyi második negyedév alapján akár hatalmas bukást is hozhatott volna 2020, azonban a Magyar Reklámszövetség április közepén bemutatott adatai szerint végül visszafogott, 3 százalék alatti lett a csökkenés a Médiatortában. A Kommunikációs torta esetében már nagyobb, 15 százalékos volt éves összevetésben a visszaesés, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy ebben a mutatóban mérik a rendezvénypiacot is, ami tavaly lényegében lenullázódott.
Az RTL Klub magazinműsorában a hazai reklám- és kommunikációs piac meghatározó szereplői is megszólalnak, köztük Gulyás János, az MRSZ elnöke, Kovács Tibor, az MLE elnöke, Novák Péter, Kiss Zsuzsanna, a New Age Advertisingtól, Samu Tímea a JCDecaux társvezérigazgatója.
A stáb nem csak arra kérdezett rá, hogy milyen volt a tavalyi év, de természetesen az idei várakozásokról is kérdezte a szakembereket.
BrandMania ma éjjel 0:15-kor az RTL Klubon.