- Hirdetés -

Rekordárbevétel a Praktikernél

|

A beruházások és fejlesztések mellett az építőipart közvetetten érintő állami támogatásoknak köszönhetően a kihívásokkal teli tavalyi évben is tovább növekedett a magyar Praktiker. A meghatározó piaci pozíciójú, idén 25 éves barkácsáruházlánc 13 százalékkal 95,5 milliárd forintra növelte árbevételét 2022-ben, miközben adózott nyeresége közel 11 százalékkal, 6,7 milliárd forintra bővült. Az idei évben folytatódó kihívások és a várható reálkeresetcsökkenés miatt továbbra is kiemelt cél a működési hatékonyság növelése, valamint az online szolgáltatások fejlesztése.

Tovább növelte árbevételét a magyar Praktiker 2022-ben, így ismét rekordévet zárt a vállalat. A kiváló eredmény egyrészt a folyamatos beruházásoknak, fejlesztéseknek, az online értékesítés növekedésének, másrészt annak köszönhető, hogy tavaly több tényező, így az Otthonfelújítási támogatás, az SZJA-visszatérítés, valamint az elmúlt évben még tapasztalható építőipari konjunktúra is a vásárlóerő növekedését fűtötte. A 20 barkácsáruházzal működő vállalat sikeresen reagált az év közben jelentkező kihívásokra, így az orosz-ukrán háború miatt kialakult ellátási problémákra, valamint az emelkedő energia- és alapanyagárakra. Mindezeknek köszönhetően a Praktiker árbevétele 2022-ben az előző évi 84,1 milliárdról 13,4 százalékkal 95,5 milliárdra, adózott nyeresége pedig 10,9 százalékkal 6,7 milliárd forintra növekedett. A 2022-es növekvő árbevételhez a szaniter, a kert, a hidegburkolás, az építőanyagok, valamint a világítás kategóriák járultak hozzá legnagyobb mértékben, így ezek tekinthetőek a legnépszerűbb termékcsoportoknak. A legnagyobb növekedést a fűtéshez kapcsolódó árucsoport mutatta összefüggésben azzal, hogy a tavalyi év második felében az energia témaköre és így az alternatív fűtési megoldások is előtérbe kerültek.

Az idén 25 éves magyar Praktiker eredményességéhez hozzájárult, hogy 2022-ben több területen is sikerült növelni a működési hatékonyságot, így a vásárlókat gyorsabban, rugalmasabban tudja kiszolgálni a vállalat. A barkácspiaci e-kereskedelem töretlen bővülését mutatja, hogy a megelőző évekhez hasonlóan 2022-ben is két számjegyű volt az online forgalom erősödése. Ehhez kapcsolódóan a Praktiker online értékesítésének logisztikai hátterét 2022 februárjától üzemelő webraktár biztosítja. Rövidült a feldolgozási idő: az online vásárlások nyitvatartási időben számolva a megrendeléstől számított 4 órán belül átvehetőek, ha a termék készleten van. Szintén tavaly került minden egységbe önkiszolgáló kassza, így a vásárlók gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálását ma már mind a 20 áruházban segítik ezek a pénztárak. Ökológiai lábnyomát csökkentve a Praktiker az idei év elején megszüntette korábbi nyomtatott katalógusát, amelyet sikeresen váltott fel a kéthetente frissülő online ajánlatok oldal.

A kilátásokkal kapcsolatban Pártos Zsolt, a Praktiker ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 2023-ra óvatos tervezéssel készülnek, mert az előrejelzések alapján a reálkeresetek csökkenésére, így a vásárlói költések átmeneti visszaesésére számítanak. A várhatóan csökkenő forgalom, a szomszédunkban zajló háború miatt folytatódó logisztikai problémák, valamint a magas energiaköltségek ellensúlyozására a Praktiker számára továbbra is kiemelt cél a működési hatékonyság további növelése, valamint a vásárlók minőségi online és offline kiszolgálásának fokozása. Ennek érdekében megújították a Magyarországon immár 25 éve jelenlévő márka image-ét, és átalakították, gyorsabbá, átláthatóbbá tették a webshopot. A Praktiker kiemelt célja, hogy továbbra is széles termékpalettát, gyors és minőségi szolgáltatásokat kínáljon a vásárlóknak. Pártos Zsolt hozzátette, hogy a Praktiker üzleti céljai megvalósítása mellett elkötelezett a közösségi értékek iránt. Ennek megfelelően a beszállítóinak 85 százaléka magyar vállalat, és törekszik arra, hogy termékkínálatában megtalálhatóak legyenek a környezetkímélő, innovatív termékek, valamint edukálja vásárlóit az energiatudatosság területén. Az áruházak tetejére telepítendő napelemekkel a zöld energia melletti elkötelezettségét is kifejezi a vállalat.

A mintegy 1450 főt foglalkoztató vállalat felelős munkaadóként törekszik arra, hogy kollégáinak megfelelő munkakörnyezetet és kiegyensúlyozott munka-magánélet egyensúlyt biztosítson. Ehhez kapcsolódóan kapta meg a Három Királyfi Három Királylány Mozgalom Családbarát Vállalata címet, valamint a magyar gazdaságot, társadalmat, és a fenntartható jövőt támogató vállalatokat díjazó, a Joint Venture Szövetség által életre hívott „Companies for the Future Award” 3. helyét is elnyerte 2023-ban. A Praktiker különös figyelmet fordít a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatására, és a középfokú kereskedelmi szakképzésben betöltött szerepét a szakképzés minden szereplője elismeri. Ezt bizonyítja a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara kategóriákon átívelő „Szakképzési Különdíja” is, amelyet a Praktiker 2023-ban nyert el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...