- Hirdetés -

Rekordárbevétel a Praktikernél

|

- Hirdetés -

A beruházások és fejlesztések mellett az építőipart közvetetten érintő állami támogatásoknak köszönhetően a kihívásokkal teli tavalyi évben is tovább növekedett a magyar Praktiker. A meghatározó piaci pozíciójú, idén 25 éves barkácsáruházlánc 13 százalékkal 95,5 milliárd forintra növelte árbevételét 2022-ben, miközben adózott nyeresége közel 11 százalékkal, 6,7 milliárd forintra bővült. Az idei évben folytatódó kihívások és a várható reálkeresetcsökkenés miatt továbbra is kiemelt cél a működési hatékonyság növelése, valamint az online szolgáltatások fejlesztése.

Tovább növelte árbevételét a magyar Praktiker 2022-ben, így ismét rekordévet zárt a vállalat. A kiváló eredmény egyrészt a folyamatos beruházásoknak, fejlesztéseknek, az online értékesítés növekedésének, másrészt annak köszönhető, hogy tavaly több tényező, így az Otthonfelújítási támogatás, az SZJA-visszatérítés, valamint az elmúlt évben még tapasztalható építőipari konjunktúra is a vásárlóerő növekedését fűtötte. A 20 barkácsáruházzal működő vállalat sikeresen reagált az év közben jelentkező kihívásokra, így az orosz-ukrán háború miatt kialakult ellátási problémákra, valamint az emelkedő energia- és alapanyagárakra. Mindezeknek köszönhetően a Praktiker árbevétele 2022-ben az előző évi 84,1 milliárdról 13,4 százalékkal 95,5 milliárdra, adózott nyeresége pedig 10,9 százalékkal 6,7 milliárd forintra növekedett. A 2022-es növekvő árbevételhez a szaniter, a kert, a hidegburkolás, az építőanyagok, valamint a világítás kategóriák járultak hozzá legnagyobb mértékben, így ezek tekinthetőek a legnépszerűbb termékcsoportoknak. A legnagyobb növekedést a fűtéshez kapcsolódó árucsoport mutatta összefüggésben azzal, hogy a tavalyi év második felében az energia témaköre és így az alternatív fűtési megoldások is előtérbe kerültek.

Az idén 25 éves magyar Praktiker eredményességéhez hozzájárult, hogy 2022-ben több területen is sikerült növelni a működési hatékonyságot, így a vásárlókat gyorsabban, rugalmasabban tudja kiszolgálni a vállalat. A barkácspiaci e-kereskedelem töretlen bővülését mutatja, hogy a megelőző évekhez hasonlóan 2022-ben is két számjegyű volt az online forgalom erősödése. Ehhez kapcsolódóan a Praktiker online értékesítésének logisztikai hátterét 2022 februárjától üzemelő webraktár biztosítja. Rövidült a feldolgozási idő: az online vásárlások nyitvatartási időben számolva a megrendeléstől számított 4 órán belül átvehetőek, ha a termék készleten van. Szintén tavaly került minden egységbe önkiszolgáló kassza, így a vásárlók gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálását ma már mind a 20 áruházban segítik ezek a pénztárak. Ökológiai lábnyomát csökkentve a Praktiker az idei év elején megszüntette korábbi nyomtatott katalógusát, amelyet sikeresen váltott fel a kéthetente frissülő online ajánlatok oldal.

A kilátásokkal kapcsolatban Pártos Zsolt, a Praktiker ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 2023-ra óvatos tervezéssel készülnek, mert az előrejelzések alapján a reálkeresetek csökkenésére, így a vásárlói költések átmeneti visszaesésére számítanak. A várhatóan csökkenő forgalom, a szomszédunkban zajló háború miatt folytatódó logisztikai problémák, valamint a magas energiaköltségek ellensúlyozására a Praktiker számára továbbra is kiemelt cél a működési hatékonyság további növelése, valamint a vásárlók minőségi online és offline kiszolgálásának fokozása. Ennek érdekében megújították a Magyarországon immár 25 éve jelenlévő márka image-ét, és átalakították, gyorsabbá, átláthatóbbá tették a webshopot. A Praktiker kiemelt célja, hogy továbbra is széles termékpalettát, gyors és minőségi szolgáltatásokat kínáljon a vásárlóknak. Pártos Zsolt hozzátette, hogy a Praktiker üzleti céljai megvalósítása mellett elkötelezett a közösségi értékek iránt. Ennek megfelelően a beszállítóinak 85 százaléka magyar vállalat, és törekszik arra, hogy termékkínálatában megtalálhatóak legyenek a környezetkímélő, innovatív termékek, valamint edukálja vásárlóit az energiatudatosság területén. Az áruházak tetejére telepítendő napelemekkel a zöld energia melletti elkötelezettségét is kifejezi a vállalat.

A mintegy 1450 főt foglalkoztató vállalat felelős munkaadóként törekszik arra, hogy kollégáinak megfelelő munkakörnyezetet és kiegyensúlyozott munka-magánélet egyensúlyt biztosítson. Ehhez kapcsolódóan kapta meg a Három Királyfi Három Királylány Mozgalom Családbarát Vállalata címet, valamint a magyar gazdaságot, társadalmat, és a fenntartható jövőt támogató vállalatokat díjazó, a Joint Venture Szövetség által életre hívott „Companies for the Future Award” 3. helyét is elnyerte 2023-ban. A Praktiker különös figyelmet fordít a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatására, és a középfokú kereskedelmi szakképzésben betöltött szerepét a szakképzés minden szereplője elismeri. Ezt bizonyítja a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara kategóriákon átívelő „Szakképzési Különdíja” is, amelyet a Praktiker 2023-ban nyert el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Befejeződött Nemes Jeles László új filmjének forgatása

Befejeződött az Oscar-, Golden Globe-, Bafta díjas Saul fiát, és a Napszálltát jegyző Nemes Jeles László legújabb filmjének forgatása. Az Árva című alkotást a forgatókönyvet is jegyző Nemes Jeles László rendező családjának története ihlette,...

Hosszú az út az ingatlanszektor karbonsemlegességéhez

Az ingatlanszektor a klímakrízis kezelésének egyik kulcsszereplője lehet, hiszen az új kivitelezések és a meglévő épületek fenntarthatóbbá tétele a teljes ÜHG kibocsátás több mint 40 százalékára kedvező hatást gyakorol. A Gránit Pólus Csoport ESG...

Díjazták a legjobb családi vállalatokat

Kilencedik alkalommal adták át a K&H családi vállalatok kiválósági díjat azoknak a családi tulajdonú magyar cégeknek, amelyek példamutató eredményeket értek el a hosszú távú stratégia, a generációváltás, a környezeti fenntarthatóság vagy az innováció területén....

Nehéz helyzetbe kerültek a lakásvásárlók

A Budapest belvárosának népszerűsége töretlen az ingatlanvásárlók között, azonban a kínálatban és a vásárlók összetételében is voltak változások az elmúlt években – derül ki a Duna House adataiból. A fővárosi ingatlan vásárlását tervezők között...

Itt van minden, amit az építkezésről tudni kell

Otthon trendek építkezéstől felújításig egy helyen! 2024. október 4-5-én a Millenáris B épület Nagycsarnokban várja látogatóit a BAU Budapest Expo lakásfelújítás, építés és design kiállítás.2024-ben immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre az átfogó tematikájú kiállítás,...

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sok vállalkozás még nem érte el a szükséges digitális érettséget – interjú Szalkai Rékával

A Mastercard marketing csapatának egyik legfontosabb feladata a következő években is az lesz, hogy a sokszor ellentmondásos trendeket kiegyensúlyozott, integrált marketing stratégiába ágyazza – mondta el Szalkai Réka. A vállalat marketing igazgatója az mmonline.hu-nak...

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...