- Hirdetés -

Rekorddal zárta a Toyota az első negyedévet Európában

|

- Hirdetés -

Az első negyedévben Magyarországon 13,3 százalékos (a kivonásokkal tisztított piacon 15,6%-os) rekord piaci részesedéssel első helyzet szerző Toyota európai szinten is történelmi eredményt ért el az év első három hónapjában. A Toyota Európa 284.506 új Toyota és Lexus eladásával 7,6 százalékos rekord piaci részesedést ért el, miközben a gyártó összesített európai értékesítéseit tekintve 69 százalékra emelkedett a részben vagy teljesen elektromos autók aránya. Ezzel a Toyota 2022 első negyedévében megőrizte második helyét a legkeresettebb személyautó-márkák mezőnyében a kontinensen.

A Toyota Európa (TME) első negyedévben elért 284.506 darabos eladási volumene elhanyagolható, -1 százalékos esést mutatott a tavalyi év azonos időszakához képest, szemben a teljes piac 14 százalékos csökkenésével. Ugyanebben az időszakban a TME elérte a valaha volt legjobb első negyedéves eredményét, ami 7,6 százalékos piaci részesedést jelent – ez az előző év azonos időszakához képest 1 százalékpontos növekedést jelent. A Toyota és a Lexus alacsony széndioxid-kibocsátású elektrifikált modelljei iránti erős kereslet a hanyatló piacon is megmaradt, és a TME elektrifikált modelljeinek aránya Nyugat-Európában 78 százalékra, egész Európát tekintve pedig 69 százalékra nőtt.

„A piac sokkal gyengébb volt, mint amire számítottunk, de nagyon elégedett vagyok az első negyedéves teljesítményünkkel. Termékeink teljesítménye erősebb, mint valaha, amit a kulcsfontosságú új modellek, például a Yaris Cross, az Aygo X és a bZ4X akkumulátoros elektromos SUV képesek voltak növelni. Noha rendelési állományunk továbbra is rekordszinten áll, az Európában tapasztalható gazdasági és politikai turbulencia, valamint az ellátási láncban tapasztalható folyamatos hiányok jelentősen befolyásolják az autópiacot. Ennek ellenére az idei évben továbbra is volumennövekedést kívánunk elérni, de kénytelenek voltunk lefelé módosítani a 2022-re vonatkozó eredeti értékesítési előrejelzésünket.” – avat be Matt Harrison, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója.

A márkák és a modellek teljesítménye

A Toyota márka eladásai kismértékben, 1 százalékkal, 270.913 példányra nőttek az első negyedévben, 7,2 százalékos piaci részesedés mellett, ami a személygépkocsik esetében 0,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A márka legkeresettebb termékei a Yaris, a Yaris Cross, a Corolla és a RAV4 voltak, amelyek a teljes mennyiség 75 százalékát tették ki. A Toyota elektrifikált modelljeinek aránya 21 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest – ez 185.361 járművet jelent –, ami a teljes értékesítés esetében 69 százélkos arányt teszi ki. A Lexus 13.593 járművet adott el az első három hónapban, ami az előző évhez képest 29 százalékos csökkenést jelent. Ez a visszaesés nagyrészt az ellátási láncban tapasztalható fennakadások eredménye. A Lexus modellek iránti kereslet továbbra is nagyon erős, és a márka képes lesz felgyorsítani az eladásokat, ahogy az ellátás javul majd az év során. A Lexus elektrifikált modelljeinek teljes aránya 69 százalék, míg ugyanez Nyugat-Európában 98 százalék. Az RX, NX, UX és LX SUV-kínálat a teljes értékesítés 85 százalékát tette ki.

Toyota és Lexus európai eladások január-március:

Összes eladás: 284.506 (-1% az előző év azonos időszakához képest)

Piaci részesedés: 7,6% (+1% az előző év azonos időszakához képest)

Elektrifikált modellek eladásai: 196.473 (+18% az előző év azonos időszakához képest)

Elektrifikált modellek aránya: Nyugat-Európa: 79% - Kelet-Európa: 34% - Össz.: 68%

Toyota európai eladások január-március:

Toyota eladások: 270.913 (+1% az előző év azonos időszakához képest)

Legkeresettebb modellek: Corolla modellcsalád (54.936); Yaris Cross (40.977), Yaris (38.976); RAV4 (38,704)

Legkeresettebb elektrifikált modellek: Corolla Hybrid modellcsalád (46.537); Yaris Cross Hybrid (38.130): Toyota C-HR Hybrid (33.640): RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (31.655); Yaris Hybrid (30.238).

Elektrifikált modellek eladásai: 185.361 (+21% az előző év azonos időszakához képest)

Elektrifikált modellek aránya: Nyugat-Európa: 78%, Kelet-Európa: 35% - Össz.: 69%

Lexus európai eladások január-március:

Lexus eladások: 13.593 (-29% az előző év azonos időszakához képest)

Legkeresettebb modellek: UX modellcsalád (4.752); NX modellcsalád (4.309); RX modellcsalád (2.528)

Legkeresettebb elektrifikált modellek: UX Hybrid/BEV (4.648); NX Hybrid/Plug-in Hybrid (3.850); RX Hybrid (1.325)

Elektrifikált modellek eladásai: 11.112 (-10% az előző év azonos időszakához képest)

Elektrifikált modellek aránya: Nyugat-Európa: 98%, Kelet-Európa : 25% - Össz.: 69%

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...

Vasárnap rajtol a VV12, számos meglepetést ígérnek

Vasárnap 21:00-kor nagyszabású beköltöző show keretében nyitja meg a Villa kapuját a ValóVilág12 két műsorvezetője, Megyeri Csilla és Puskás Peti. A tét 36 millió forint, de számos csavarra számíthatnak a nézők és a játékosok...

A Jazzy összehozta Pachmann Pétert és Gundel Takács Gábort

Először fordul elő, hogy a két ismert műsorvezető ugyanabban a műsorban köszönti reggel - ezúttal - a hallgatókat. Pachmann Péter ugyanis hat év után visszatér a Jazzy-re és csatlakozik a Business Class műsorvezetői gárdájához:...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...