- Hirdetés -

Ismét pályázhatnak a kkv-k

|

- Hirdetés -

2022-ben is várja a Generali kis- és középvállalkozások jelentkezését munkavállalói jólét, környezetvédelem, illetve a mikroközösségek iránti felelősségvállalás témakörökben. A kategóriák nyertesei programjuk megvalósításához egyenként bruttó 3-3 millió forintos támogatásban részesülnek; a KKV-k akár egy folyamatban levő kezdeményezéssel vagy új projekttel is pályázhatnak. A tavalyi hazai nyertesek közül volt, aki a nemzetközi „fenntarthatósági hősök” közé is bekerült.

Második alkalommal kerül meghirdetése a Generali Group által indított EnterPRIZE nevű átfogó, nemzetközi fenntarthatósági pályázat, melynek célja a kis- és középvállalkozások támogatása, egyúttal a gazdasági stabilizáció, a KKV-k fejlődésének elősegítése, és fenntarthatósági céljaik támogatása.

Jelentős a KKV-k gazdasági szerepe

A Generali megbízásából a Bocconi Egyetem által kidolgozott, „A fenntarthatóság elősegítése a kis- és középvállalkozásokban” című 2021-es tanulmány alapján elmondható, hogy a kis- és középvállalkozások az európai gazdaság fontos részét képezik: az Európai Unióban, valamint Svájcban működő több mint 25 millió vállalat 99,8 százaléka KKV, amik az állások kétharmadát adják, valamint a hozzáadott érték 56,4 százalékát állítják elő. Kulcsszereplői az európai és a globális értékláncoknak, a KKV-k tehát a gazdaság hajtóerejének számítanak – európai uniós, illetve hazai szinten egyaránt.

Ugyanakkor a fenntarthatóság kérdésével, noha már a KKV-k esetében is egyre nagyobb jelentőséggel bír, egyelőre kevesebbet foglalkoznak, mint a nagyvállalatok. Az Unióban és Svájcban működő KKV-k – saját bevallás alapján – csupán 13 százaléka dolgozott ki és vezetett be fenntarthatósági stratégiát, 21 százalék szerint ez folyamatban van, 40 százalék csak tervezi, azonban a megkérdezett KKV-k közel ötöde (18 százalék) egyelőre nem is foglalkozik még a kérdéssel.

Fontos a fenntarthatóság, szükséges a szakmai támogatás

Mindezek okán jelentős kérdés a KKV-k fenntarthatósági felzárkóztatása, melyhez a kormányzatok és szabályozó hatóságok mellett többek között a nagyvállalatok és a pénzügyi intézmények is nagymértékben hozzájárulhatnak. Ennek elősegítése érdekében hívta életre EnterPRIZE névre keresztelt, nemzetközi vállalkozásfejlesztő és szemléletformáló programját a Generali Csoport.

A tavalyi, rendkívül sikeres kezdeményezés után, melynek keretében a hazai programba 81 magyar vállalkozás jelentkezett, a Generali idén is meghirdeti EnterPRIZE fenntarthatósági pályázatát a KKV-k körében munkavállalói jólét, környezetvédelem, illetve a mikroközösségek iránti felelősségvállalás kategóriákban.

Kiemelkedő tavalyi sikerek után idén ismét EnterPRIZE!

A biztosítótársaság a munkavállalói jólét kategóriában olyan jelentkezéseket vár, melyek célja a munkavállalók vagy családjaik támogatása valamely formában – például egészségmegőrzési program, gyermekfelügyelet biztosítása, vagy szabadidős programok szervezésének segítségével. A kategória tavalyi hazai nyertese, a hulladék-nagykereskedelemmel, hulladék előkezeléssel és iratmegsemmisítéssel foglalkozó Ladó-Rec Kft. ügyvezetője, Dr. Ladóczki Mária elmondta, mit jelent számukra a fenntarthatóság: „Vállalati szempontból a fenntarthatóság azt jelenti, hogy egy felelősen gondolkodó társaság rendelkezik fenntarthatósági stratégiával, amit működése során nem hagyhat figyelmen kívül. A környezettudatosság, természeti tartalékinak megőrzése, a környezetvédelem nálunk feladat, felelősség és alapérték, amit hosszú távon építünk.”

A környezetvédelem kategóriában a pályázatra olyan ötletekkel lehet pályázni, melyek csökkentik a környezeti terhelést – legyen szó káros anyagok kibocsátásának csökkentéséről, újrahasznosításról, edukációról, vagy akár megújuló energiaforrások használatáról. A tavalyi pályázaton a kategóriában hazánkban az újrahasznosított anyagokból készülő kutyafekhelyeket gyártó Sofa Dress Kft. ötlete nyert. „A Generali EnterPRIZE pályázata minden KKV számára óriási lehetőséget jelent. Ha az adott cégben van innovációs gondolkodás, igény a fejlődésre, vannak kitűzött céljai, jó ötletei, és a fenntarthatóság is fontos a vállalat számára, akkor ezen a pályázaton mindenképpen ott a helye” – részletezte Juhász Nóra, az NR Dogs tulajdonosa, miért érdemes a pályázatra jelentkezni.

A mikrokörnyezetek iránti felelősségvállalás kategóriában pedig olyan programok, ötletek beküldését várja a Generali, melyben az adott vállalat a cég mikrokörnyezetében élő embereket segíti valamilyen formában. Ez lehet például jótékonysági akció, környezetvédelmi program – vagy akár egy közösségi kertészeti mintaprogram megvalósítása is, amellyel tavaly a Grapoila termékek gyártója nyerte el a hazai kategóriaelsőséget.

Kiemelkedő siker a hidegen sajtolt olajokat és egyéb termékeket „zero waste” módon előállító vállalat számára, hogy a nemzetközi EnterPRIZE keretében beválasztásra került a hét „fenntarthatósági hős” közé, a programhoz csatlakozó hét európai ország összesen 6.000 jelentkezője közül. „Hihetetlen megtiszteltetés számunkra, hogy bekerültünk a Generali EnterPRIZE nemzetközi rendezvényének fenntarthatósági hősei közé, ez ugyanis annak elismerése, hogy nem csak itthon, de külföldön is kiemelkedőt alkottunk. Ilyen esetekben érezzük leginkább, hogy megtérül a befektetett munka, egyben visszaigazolás is, hogy érdemes ebbe az irányba, ezen az úton haladni” – osztotta meg élményeit a pályázat kapcsán Pinczés Marianna, a Grapoila ügyvezető tulajdonosa.

Megvalósítható, fenntartható projektek a jövő szolgálatában

A pályázatok elbírálásánál kiemelt szempont a fenntarthatóság, valamint a technikai megvalósíthatóság. A nyerteseket az EnterPRIZE program szakmai együttműködő partnerei, valamint a Generali munkatársai választják ki. Az eredményhirdetés 2022. június 15-én várható, a kategóriák nyertesei egyenként bruttó 3 millió forintos támogatásban részesülnek a pályázat keretében benyújtott programjuk, ötletük megvalósításához. A legjobb ötlettel pályázók a későbbiekben bemutatásra kerülnek a Generali Csoport nemzetközi EnterPRIZE pályázatán is.

A pályázatok benyújtási határideje: 2022. május 9. 18:00 óra

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...

Elon Musk rakétáján megy az űrbe a magyar kisműhold

Elon Musk Falcon-9 típusú rakétája viszi majd a világűrbe a BME-n épített magyar kisműholdat. A szerkezet fedélzetén három másik egyetemen – a Szegedi Tudományegyetem, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem –...

Ennyit költenének ajándékra a magyarok

Az infláció hatása erősen befolyásolja idén az ajándékokra szánt keretet: a megkérdezettek 53%-a nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne, 33% ugyanakkor az áremeléseknek köszönhetően valószínűleg többet – derült ki a MediaMarkt...

Ünnepi kampányt indított a Budapest Airport

Értékes nyereményekért és adományokért cserébe a Budapest Airport advent harmadik vasárnapjáig várja mindenkitől a karácsonyhoz és utazáshoz kapcsolódó történeteket. A legjobban sikerült sztorikat Kautzky Armand felolvasásában is megismerhetik a repülőtér közösségimédia-felületeinek követői. A Budapest...

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

sms mobiltelefon

A tech cégek mobilpiacra lépését hozhatja el az eSIM

Március óta mindhárom magyar szolgáltató lakossági kínálatában elérhető a virtuális SIM kártya. Az eSIM előnyei között a szolgáltatók jellemzően kiemelik a kisebb környezetterhelést a kevesebb keletkező műanyaghulladék miatt, a kényelmesebb mobilhasználatot és a kisebb...

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...

Elon Musk rakétáján megy az űrbe a magyar kisműhold

Elon Musk Falcon-9 típusú rakétája viszi majd a világűrbe a BME-n épített magyar kisműholdat. A szerkezet fedélzetén három másik egyetemen – a Szegedi Tudományegyetem, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem –...

Ennyit költenének ajándékra a magyarok

Az infláció hatása erősen befolyásolja idén az ajándékokra szánt keretet: a megkérdezettek 53%-a nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne, 33% ugyanakkor az áremeléseknek köszönhetően valószínűleg többet – derült ki a MediaMarkt...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....