- Hirdetés -

Ismét pályázhatnak a kkv-k

|

2022-ben is várja a Generali kis- és középvállalkozások jelentkezését munkavállalói jólét, környezetvédelem, illetve a mikroközösségek iránti felelősségvállalás témakörökben. A kategóriák nyertesei programjuk megvalósításához egyenként bruttó 3-3 millió forintos támogatásban részesülnek; a KKV-k akár egy folyamatban levő kezdeményezéssel vagy új projekttel is pályázhatnak. A tavalyi hazai nyertesek közül volt, aki a nemzetközi „fenntarthatósági hősök” közé is bekerült.

Második alkalommal kerül meghirdetése a Generali Group által indított EnterPRIZE nevű átfogó, nemzetközi fenntarthatósági pályázat, melynek célja a kis- és középvállalkozások támogatása, egyúttal a gazdasági stabilizáció, a KKV-k fejlődésének elősegítése, és fenntarthatósági céljaik támogatása.

Jelentős a KKV-k gazdasági szerepe

A Generali megbízásából a Bocconi Egyetem által kidolgozott, „A fenntarthatóság elősegítése a kis- és középvállalkozásokban” című 2021-es tanulmány alapján elmondható, hogy a kis- és középvállalkozások az európai gazdaság fontos részét képezik: az Európai Unióban, valamint Svájcban működő több mint 25 millió vállalat 99,8 százaléka KKV, amik az állások kétharmadát adják, valamint a hozzáadott érték 56,4 százalékát állítják elő. Kulcsszereplői az európai és a globális értékláncoknak, a KKV-k tehát a gazdaság hajtóerejének számítanak – európai uniós, illetve hazai szinten egyaránt.

Ugyanakkor a fenntarthatóság kérdésével, noha már a KKV-k esetében is egyre nagyobb jelentőséggel bír, egyelőre kevesebbet foglalkoznak, mint a nagyvállalatok. Az Unióban és Svájcban működő KKV-k – saját bevallás alapján – csupán 13 százaléka dolgozott ki és vezetett be fenntarthatósági stratégiát, 21 százalék szerint ez folyamatban van, 40 százalék csak tervezi, azonban a megkérdezett KKV-k közel ötöde (18 százalék) egyelőre nem is foglalkozik még a kérdéssel.

Fontos a fenntarthatóság, szükséges a szakmai támogatás

Mindezek okán jelentős kérdés a KKV-k fenntarthatósági felzárkóztatása, melyhez a kormányzatok és szabályozó hatóságok mellett többek között a nagyvállalatok és a pénzügyi intézmények is nagymértékben hozzájárulhatnak. Ennek elősegítése érdekében hívta életre EnterPRIZE névre keresztelt, nemzetközi vállalkozásfejlesztő és szemléletformáló programját a Generali Csoport.

A tavalyi, rendkívül sikeres kezdeményezés után, melynek keretében a hazai programba 81 magyar vállalkozás jelentkezett, a Generali idén is meghirdeti EnterPRIZE fenntarthatósági pályázatát a KKV-k körében munkavállalói jólét, környezetvédelem, illetve a mikroközösségek iránti felelősségvállalás kategóriákban.

Kiemelkedő tavalyi sikerek után idén ismét EnterPRIZE!

A biztosítótársaság a munkavállalói jólét kategóriában olyan jelentkezéseket vár, melyek célja a munkavállalók vagy családjaik támogatása valamely formában – például egészségmegőrzési program, gyermekfelügyelet biztosítása, vagy szabadidős programok szervezésének segítségével. A kategória tavalyi hazai nyertese, a hulladék-nagykereskedelemmel, hulladék előkezeléssel és iratmegsemmisítéssel foglalkozó Ladó-Rec Kft. ügyvezetője, Dr. Ladóczki Mária elmondta, mit jelent számukra a fenntarthatóság: „Vállalati szempontból a fenntarthatóság azt jelenti, hogy egy felelősen gondolkodó társaság rendelkezik fenntarthatósági stratégiával, amit működése során nem hagyhat figyelmen kívül. A környezettudatosság, természeti tartalékinak megőrzése, a környezetvédelem nálunk feladat, felelősség és alapérték, amit hosszú távon építünk.”

A környezetvédelem kategóriában a pályázatra olyan ötletekkel lehet pályázni, melyek csökkentik a környezeti terhelést – legyen szó káros anyagok kibocsátásának csökkentéséről, újrahasznosításról, edukációról, vagy akár megújuló energiaforrások használatáról. A tavalyi pályázaton a kategóriában hazánkban az újrahasznosított anyagokból készülő kutyafekhelyeket gyártó Sofa Dress Kft. ötlete nyert. „A Generali EnterPRIZE pályázata minden KKV számára óriási lehetőséget jelent. Ha az adott cégben van innovációs gondolkodás, igény a fejlődésre, vannak kitűzött céljai, jó ötletei, és a fenntarthatóság is fontos a vállalat számára, akkor ezen a pályázaton mindenképpen ott a helye” – részletezte Juhász Nóra, az NR Dogs tulajdonosa, miért érdemes a pályázatra jelentkezni.

A mikrokörnyezetek iránti felelősségvállalás kategóriában pedig olyan programok, ötletek beküldését várja a Generali, melyben az adott vállalat a cég mikrokörnyezetében élő embereket segíti valamilyen formában. Ez lehet például jótékonysági akció, környezetvédelmi program – vagy akár egy közösségi kertészeti mintaprogram megvalósítása is, amellyel tavaly a Grapoila termékek gyártója nyerte el a hazai kategóriaelsőséget.

Kiemelkedő siker a hidegen sajtolt olajokat és egyéb termékeket „zero waste” módon előállító vállalat számára, hogy a nemzetközi EnterPRIZE keretében beválasztásra került a hét „fenntarthatósági hős” közé, a programhoz csatlakozó hét európai ország összesen 6.000 jelentkezője közül. „Hihetetlen megtiszteltetés számunkra, hogy bekerültünk a Generali EnterPRIZE nemzetközi rendezvényének fenntarthatósági hősei közé, ez ugyanis annak elismerése, hogy nem csak itthon, de külföldön is kiemelkedőt alkottunk. Ilyen esetekben érezzük leginkább, hogy megtérül a befektetett munka, egyben visszaigazolás is, hogy érdemes ebbe az irányba, ezen az úton haladni” – osztotta meg élményeit a pályázat kapcsán Pinczés Marianna, a Grapoila ügyvezető tulajdonosa.

Megvalósítható, fenntartható projektek a jövő szolgálatában

A pályázatok elbírálásánál kiemelt szempont a fenntarthatóság, valamint a technikai megvalósíthatóság. A nyerteseket az EnterPRIZE program szakmai együttműködő partnerei, valamint a Generali munkatársai választják ki. Az eredményhirdetés 2022. június 15-én várható, a kategóriák nyertesei egyenként bruttó 3 millió forintos támogatásban részesülnek a pályázat keretében benyújtott programjuk, ötletük megvalósításához. A legjobb ötlettel pályázók a későbbiekben bemutatásra kerülnek a Generali Csoport nemzetközi EnterPRIZE pályázatán is.

A pályázatok benyújtási határideje: 2022. május 9. 18:00 óra

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

Don't Miss

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...