Az idén 30 éves Euronics rekordévet zárt tavaly. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat húsz százalékos árbevétel-növekedést könyvelhetett el a 2017-es eredményhez képest, ezzel átlépte a 74 milliárd forintot. Kifejezetten jól teljesített a számos kényelmi funkcióval rendelkező webshop, melynek forgalma megkétszereződött egy év alatt. A GKI Digital adatai alapján ezzel a webáruház már a 12. helyet foglalja el a hazai piacon.
Az elmúlt harminc évben folyamatosan nyereségesen működő Euronics tavaly az árbevételnél is nagyobb mértékben, 25 százalékkal növelte adózott eredményét. A műszaki áruházláncnál vásárlók egyre bátrabban választják a rugalmas konstrukciójú hitelmegoldásokat, a 2012-es adatokhoz képest 46 százalékkal nőtt a jóváhagyott áruhitelek összértéke.
A fogyasztók tudatossága folyamatosan nő, egyre többen választanak drágább, de jobb minőségű termékeket, melyekhez előszeretettel választanak termékbiztosítást is. Az Euronics 2012-höz képest 159 százalékos növekedést regisztrált ezen a területen. Elsősorban okostelefonjaikat, de más, értékes műszaki tárgyaikat is szeretik biztonságban tudni a vásárlók.
A fejlesztések folytatódnak
A tavalyi év rekordjai azért is kiemelkedők, mert mindezt úgy érte el az Euronics, hogy közben egymilliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat: 700 milliót költött a bolthálózat fejlesztésére, illetve 300 milliót az IT és egyéb műszaki jellegű fejlesztésekre.
A 2019-es évben is folytatódnak a beruházások, az idei évben a logisztikára fókuszálva: a raktár 14 000 négyzetméteresre hízik, 400 millió forintot költ az Euronics raktártechnikára, ezen belül 29 Toyota típusú targoncát szereznek be, új csomagolóállomást (és polcrendszert) állítanak üzembe, illetve a fenntarthatóság jegyében teljesen átállnak a vonalkód alapú, papírmentes raktári munkára.
Új arculat, új üzenetek
30 éves az Euronics
„Nagyon fontos, hogy egy cégnek legyen múltja és történelme, mert ez garantálja a vásárlók számára a megbízhatóságot és az állandóságot, amelyre folyton változó világunkban nagy szükség van. Emellett ugyanilyen fontos az is, hogy egy cég mind kommunikációjában, mind megjelenésében modern és trendi legyen, mert ezt értékelik a fiatal vásárlók” – mondta Hunyady László, az Euronics marketing és értékesítési igazgatója. Hunyady kiemelte, hogy az idei év egyik legfontosabb feladata a modernizáció és a megújulás. A vállalat az élmény-alapú vásárlás felé mozdul el, vonzóbbá teszi üzleteit, még több, helyben kipróbálható műszaki eszközzel, tágasabb terekkel és új termékcsoportokkal készül.
Tovább terjeszkedik az áruházlánc, Cegléden már megnyílt egy idén tavasszal, amelyet egy új budapesti követ majd szeptemberben, miközben Esztergomban bővült a meglévő üzlet, a kecskeméti és dunaújvárosi pedig frekventáltabb helyre költözik.
Új termékkategóriák, omnichannel modell
„A növekedés kulcsa a vásárlók elégedettsége és lojalitásának növelése, emiatt az idei évben további termékkategóriákkal bővítjük kínálatunkat. A megújult Euronics webshopban minden elérhető lesz, amire a ház körül szükség lehet: a barkács-, a kert- és az otthon kategóriákkal egészül ki a kínálat, amely a vállalat online és offline csatornákat ötvöző értékesítési modelljének köszönhetően a bolti vásárlók számra is elérhető lesz.” – mondta Fazekas Bálint, aki arról is beszélt, hogy bár az Euronics meghatározó szereplő a nagy háztartási gépek kategóriában, viszont vannak olyan területek, amelyekben további erősödésre van szükség. Ezek között elsősorban a laptop (és egyéb számítástechnikai) kategóriát jelölte meg, mely kiemelt kereskedelmi és marketingfókuszt fog kapni.
„Fontos és látványos tendencia, hogy az emberek egyre bátrabban vásárolnak nagyobb értékű, jobb minőségű műszaki termékeket. Az ár mellett az értékállóság és a garancia is kiemelt szempont lett.” – erről már Rohrböck András, az Euronics beszerzési igazgatója beszélt, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy az elmúlt 30 évben rengeteg versenytársa volt a vállalatnak, de ezekből sokra talán már nem is emlékszünk, hiszen – mint fogalmazott – csak a legerősebbek, az alkalmazkodni és megújulni képesek élik túl.
„A megújult vállalati logó, az új szlogen (gépek sok szeretettel), illetve az Euronics teljes kommunikációs megújulása és a fiatalosabb, lendületesebb, letisztultabb áruházi képek segítségével további növekedésre számítok” – tette még hozzá Hunyady László, az Euronics marketing és értékesítési igazgatója.