- Hirdetés -

Rekordévet zárt az Euronics

|

Az idén 30 éves Euronics rekordévet zárt tavaly. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat húsz százalékos árbevétel-növekedést könyvelhetett el a 2017-es eredményhez képest, ezzel átlépte a 74 milliárd forintot. Kifejezetten jól teljesített a számos kényelmi funkcióval rendelkező webshop, melynek forgalma megkétszereződött egy év alatt. A GKI Digital adatai alapján ezzel a webáruház már a 12. helyet foglalja el a hazai piacon.

Az elmúlt harminc évben folyamatosan nyereségesen működő Euronics tavaly az árbevételnél is nagyobb mértékben, 25 százalékkal növelte adózott eredményét. A műszaki áruházláncnál vásárlók egyre bátrabban választják a rugalmas konstrukciójú hitelmegoldásokat, a 2012-es adatokhoz képest 46 százalékkal nőtt a jóváhagyott áruhitelek összértéke.

A fogyasztók tudatossága folyamatosan nő, egyre többen választanak drágább, de jobb minőségű termékeket, melyekhez előszeretettel választanak termékbiztosítást is. Az Euronics 2012-höz képest 159 százalékos növekedést regisztrált ezen a területen. Elsősorban okostelefonjaikat, de más, értékes műszaki tárgyaikat is szeretik biztonságban tudni a vásárlók.

A fejlesztések folytatódnak

A tavalyi év rekordjai azért is kiemelkedők, mert mindezt úgy érte el az Euronics, hogy közben egymilliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat: 700 milliót költött a bolthálózat fejlesztésére, illetve 300 milliót az IT és egyéb műszaki jellegű fejlesztésekre.

A 2019-es évben is folytatódnak a beruházások, az idei évben a logisztikára fókuszálva: a raktár 14 000 négyzetméteresre hízik, 400 millió forintot költ az Euronics raktártechnikára, ezen belül 29 Toyota típusú targoncát szereznek be, új csomagolóállomást (és polcrendszert) állítanak üzembe, illetve a fenntarthatóság jegyében teljesen átállnak a vonalkód alapú, papírmentes raktári munkára.

Új arculat, új üzenetek

30 éves az Euronics

„Nagyon fontos, hogy egy cégnek legyen múltja és történelme, mert ez garantálja a vásárlók számára a megbízhatóságot és az állandóságot, amelyre folyton változó világunkban nagy szükség van. Emellett ugyanilyen fontos az is, hogy egy cég mind kommunikációjában, mind megjelenésében modern és trendi legyen, mert ezt értékelik a fiatal vásárlók” – mondta Hunyady László, az Euronics marketing és értékesítési igazgatója. Hunyady kiemelte, hogy az idei év egyik legfontosabb feladata a modernizáció és a megújulás. A vállalat az élmény-alapú vásárlás felé mozdul el, vonzóbbá teszi üzleteit, még több, helyben kipróbálható műszaki eszközzel, tágasabb terekkel és új termékcsoportokkal készül.

Tovább terjeszkedik az áruházlánc, Cegléden már megnyílt egy idén tavasszal, amelyet egy új budapesti követ majd szeptemberben, miközben Esztergomban bővült a meglévő üzlet, a kecskeméti és dunaújvárosi pedig frekventáltabb helyre költözik.

Új termékkategóriák, omnichannel modell

„A növekedés kulcsa a vásárlók elégedettsége és lojalitásának növelése, emiatt az idei évben további termékkategóriákkal bővítjük kínálatunkat. A megújult Euronics webshopban minden elérhető lesz, amire a ház körül szükség lehet: a barkács-, a kert- és az otthon kategóriákkal egészül ki a kínálat, amely a vállalat online és offline csatornákat ötvöző értékesítési modelljének köszönhetően a bolti vásárlók számra is elérhető lesz.” – mondta Fazekas Bálint, aki arról is beszélt, hogy bár az Euronics meghatározó szereplő a nagy háztartási gépek kategóriában, viszont vannak olyan területek, amelyekben további erősödésre van szükség. Ezek között elsősorban a laptop (és egyéb számítástechnikai) kategóriát jelölte meg, mely kiemelt kereskedelmi és marketingfókuszt fog kapni.

„Fontos és látványos tendencia, hogy az emberek egyre bátrabban vásárolnak nagyobb értékű, jobb minőségű műszaki termékeket. Az ár mellett az értékállóság és a garancia is kiemelt szempont lett.” – erről már Rohrböck András, az Euronics beszerzési igazgatója beszélt, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy az elmúlt 30 évben rengeteg versenytársa volt a vállalatnak, de ezekből sokra talán már nem is emlékszünk, hiszen – mint fogalmazott – csak a legerősebbek, az alkalmazkodni és megújulni képesek élik túl.

„A megújult vállalati logó, az új szlogen (gépek sok szeretettel), illetve az Euronics teljes kommunikációs megújulása és a fiatalosabb, lendületesebb, letisztultabb áruházi képek segítségével további növekedésre számítok” – tette még hozzá Hunyady László, az Euronics marketing és értékesítési igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...