Rekordnyereséget ért el a Xiaomi

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra vonatkozóan.

A Xiaomi korrigált nettó nyeresége 2024 első negyedévében rekordot döntött: 100,8%-kal 6,5 milliárd jüanra nőtt az előző év azonos időszakához képest. A Vállalatcsoport teljes árbevétele az időszakban 75,5 milliárd jüanra nőtt, ami 27%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

 

A globalizációs és prémiumizációs stratégiáknak köszönhetően a Xiaomi globális okostelefon-szállításai 33,7%-kal, 40,6 millió darabra nőttek 2024 első negyedévében, melynek következtében a Vállalatcsoport három egymást követő negyedévben ért el növekedést az előző év azonos időszakaihoz képest. A Canalys piackutató szerint a Xiaomi 2024 első negyedévében elért 13,8%-os piaci részesedésével 15 egymást követő negyedéven keresztül tartotta meg dobogós helyét a globális okostelefon-szállítások rangsorában.

 

A Xiaomi nemzetközi terjeszkedése meghozta gyümölcsét: a Közel-Kelet, Latin-Amerika, Afrika és Délkelet-Ázsia kulcsfontosságú piacain szilárd növekedés volt tapasztalható. A Canalys szerint 2024 első negyedévében a Xiaomi okostelefonok 56 országban és régióban az első három, 67 országban és régióban pedig az első öt között szerepeltek a leszállított mennyiség tekintetében. A tavalyi évhez képest a Xiaomi 51 piacon az első három, 65 piacon pedig az első öt között szerepelt. A Vállalatcsoport versenyelőnye ezeken a piacokon tovább erősödött.

 

A Xiaomi minden termékkategóriájában erős növekedést tapasztalt. Az IDC szerint a Xiaomi táblagépek globális szállításai 93%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest. Emellett a Xiaomi jelentős előrelépést tett a viselhető termékek szegmensében is. A Canalys szerint a Vállalatcsoport a leszállított vezeték nélküli (TWS) fülhallgatók számát tekintve az első helyen állt Kínában, a globális piacokon pedig a második helyre lépett.

 

2024 első negyedévében a Xiaomi kutatás-fejlesztési (K+F) kiadásai 5,2 milliárd jüant tettek ki, ami 25,4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.