- Hirdetés -

Tarolnak a hírműsorok

|

Hatalmas az érdeklődés a hírműsorok iránt, hét közben is sokkal többet nézünk tévét és természetesen a streaming videószolgáltatások forgalma is jelentősen megnőtt – többek között ez derül ki a Kantar elemzéséből, amelyet járvány alatti nézettségi adatok alapján állítottak össze. A hirdetők közül az autógyártók és az utazási szektor vett vissza nagyon.

Egyre több országban rendelnek el valamilyen szintű kijárási korlátozást és a négy fal közé szoruló emberek közül sokan fordulnak a tévéhez, illetve az internethez. A Kantar elemzése szerint főként hétköznapokban ugrott meg a tévézéssel töltött idő a normális helyzethez képest, de azért vannak egészen elképesztő kiugrások. Spanyolországban például március 14-én, szombaton jelentették be az országos kijárási tilalmat, és aznap 100 perccel nőtt az átlagos tévézési idő az egy héttel korábbihoz képest. Norvégiában a hasonló intézkedés elrendelését követő első két munkanap során 26 százalékos növekedést mértek a nézettségben, míg Latin Amerikában 9, a Fülöp-szigeteken pedig 19 százalékos bővülést regisztráltak március közepén egy hét alatt az előző héthez képest.

A kínai tévézési szokások elemzéséből pedig az derült ki, hogy a fiatalok körében az átlaghoz képest nagyobb arányban hódított a tévézés. A 14 év alattiaknál az év első 11 hónapjában 19 százalékos növekedést mértek a tévénézésre fordított időben, míg a fiatal felnőtteknél, a 15-34-es korosztályban ennél is nagyobb, 27 százalékos bővülést. Spanyolországban pedig március második hetében 80 százalékkal nőtt az átlagos tévézési idő a 13-24 évesek körében.

Norvégiában lineáris és időeltolásos tévézés mellett a streamingre fordított időt is tudják mérni. A kijárási korlátozás bevezetését követő két munkanap során a 30-39 évesek körében 62 százalékkal nőtt a YouTube használat, míg a 20-29 éveseknél harmadával.

A Kantar elemzéséből az is kiderül, hogy elképesztő igényük van az embereknek a tájékoztatásra és ezért nagyon megugrott a hírműsorok nézettsége. Kínában például a hetente hírműsorok nézésére szánt idő duplájára nőtt, idén 18,5 óra, míg tavaly átlagosan 9 óra volt. Spanyolországban a kijárási korlátozás elrendelésének napján 3,6-szeres növekedés volt a tévéhíradók nézettségében. Dániában pedig 3,3 millió ember nézte, amikor a királynő és a miniszterelnök bejelentette a korlátozás – ezzel egy 28 éves nézettségi rekord dőlt meg. A hírműsorok itthon is nagyon népszerűek mostanában, a múlt héten például az RTL Klub esti Híradója és a TV2 Tények egy-egy adása is egymillió feletti nézőszámot ért el.

Az várható volt, hogy egy ilyen helyzetben a streaming szolgáltatások iránti igény jelentősen nőni fog, nem véletlen, hogy a cégek, köztük a Netflix és a Disney is csökkentette az európai piacon a felbontást, hogy ne terheljék túl a távközlési hálózatokat. A Kantar elemzése norvég adatokat idéz, ahol a lineáris tévézés a lezárás első napjaiban 22 százalékkal nőtt, míg a Netfliy 29, a YouTube pedig 39 százalékos bővülést produkált. A tévétársaságok VoD csatornáin pedig 30 százalékos nézettség növekedést mértek.

A Kantar elemzésében megvizsgálták azt is, hogyan reagáltak a hirdetők az új helyzetre. Franiaországban 10 százalékkal esett vissza márciusban a tévében megjelenő hirdetők száma. A legnagyobb mértékben az autóipar, az élelmiszeripar és a szabadidős szolgáltatók vettek vissza a reklámjaikból a franciáknál. De nem csak a tévés piacot, az online szektort is érinti a helyzet, a ligtársaságok keresőhirdetéseiben például 50 százalékos visszaesést mértek.

Az Egyesült Államokban az autóipar, a gyorsétterem-láncok és az utazási szektor esetében mértek 10 százaléknál nagyobb visszaesést a tévéhirdetésekben január vége óta.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...