- Hirdetés -

Rekordot döntött a hazai turizmus

|

- Hirdetés -

2020 júliusában kiemelkedő eredményt ért el a hazai turisztikai ágazat. Bár márciusban úgy tűnt, hogy a világjárvány elmossa az idei szezont, a belföldi promóciók meghozták eredményüket, a magyarok itthon maradtak és hazai szálláshelyeket kerestek fel. A júliusi belföldi vendégszám a tavalyi eredményeket is felülmúlta.

A legfrissebb összesített adatok szerint 2020 júliusában a magyarországi szálláshelyekre közel 1,4 millió vendég érkezett, akik 4,3 millió vendégéjszakát töltöttek el. Ebből 1,2 millió belföldi vendég 3,6 millió vendégéjszakát tartózkodott a hazai szálláshelyeken. Ezzel a belföldi vendégek száma júliusban meghaladta a tavaly júliusi belföldi vendégszámot (1,1 millió), és az előző havinak (460 ezer) is két és félszeres lett.

Balaton

Júliusban tovább erősödött a belföldi vendégek legkedveltebb nyaralóhelyének vendégforgalma. A Balaton kiemelt térség szálláshelyeire összesen 504 ezer vendég érkezett, akik 1,7 millió vendégéjszakát töltöttek el. Ezek 51%-a magán- és egyéb szálláshelyeken, míg 28%-a szállodákban realizálódott. A térségben az elmúlt hónapban a belföldi vendégek domináltak, az összes vendégéjszaka szám 86%-át ők adták. A belföldi vendégek legkedveltebb települései az eltöltött vendégéjszakaszám szerinti sorrendben Siófok, Balatonfüred, Hévíz, Balatonlelle és Zalakaros voltak. A TOP 5 küldőország – szintén a vendégéjszakák száma alapján – Németország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Ausztria volt.

Vidék

A vidéki szálláshelyekre összesen mintegy 1,4 millió vendég érkezett 2020 júliusában, akik 4,1 millió vendégéjszakát töltöttek el. Vidéken is erőteljes volt a belföldi forgalom, a vendégek 88%-a hazai volt. Az összes vendégéjszaka szám 44%-át magán- és egyéb szálláshelyek, további 33%-át szállodák, 10%-át kempingek, 7%-át pedig panziók adták. A Balaton régió mellett, ahol az összes belföldi vendégéjszakaszám 42%-a realizálódott, népszerűek voltak a Mátra-Bükk, valamint a Debrecen-Hajdúszoboszló-Hortobágy-Tisza-tó kiemelt térségek is. A TOP 5 küldőország, vendégéjszakaszám szerinti sorrendben Németország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Ausztria volt. A külföldiek körében a vidéki térségek közül a Balaton mellett Debrecen-Hajdúszoboszló-Hortobágy-Tisza-tó és a Szigetköz-Győr-Pannonhalma térségek voltak a leglátogatottabbak.

Budapest

Júliusban 78 ezer vendég érkezett a fővárosba, és 236 ezer vendégéjszaka adata került be az NTAK-ba, ezeknek 50%-a szállodákban realizálódott. További 36%-a budapesti magán- és egyéb szálláshelyeken, 11%-a pedig közösségi szálláshelyen került eltöltésre. A külföldi vendégek számának mérsékelt növekedése tovább folytatódott júliusban is. Az év hetedik hónapjában 47 ezer külföldi szállt meg Budapesten, ezzel márciust követően ismét magasabb lett a külföldi vendégek száma, mint a belföldieké, amely 31 ezer volt júliusban. A TOP 5 küldőország, vendégéjszakaszám alapján Németország, Lengyelország, Franciaország, Egyesült Királyság és Csehország volt.

Szálláshelyek bevételei, SZÉP-kártya költések

Az összes szálláshely szállásdíj bevételének 53%-a szállodákban, további 32%-a pedig a magán- és egyéb szálláshelyeknél keletkezett júliusban. A gazdaságvédelmi akcióterv keretében a kormány a belföldi turizmus motorjának számító SZÉP-kártyát tavasszal még kedvezményesebbé tette a béren kívüli juttatási formák között. Nemcsak a kártya összes adóterhe csökkent mintegy a felére (15%-ra), de a feltölthető összeg is a duplájára emelkedett. A magyarok közel 8 milliárd forintot költöttek a szálláshely alszámláról, így a szálláshelyek összes bevételének ebben a hónapban mintegy 17%-át adta a SZÉP-kártyás forgalom. Júliusban a SZÉP-kártya költések 72%-a szállodákban, további 13%-a magán- és egyéb szálláshelyeken realizálódott.

2020 január-július összesített adatok

Az első hét hónap összesített adatai alapján július végéig 4,1 millió vendég 11,3 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi szálláshelyeken, a vendégek 65%-a belföldi volt. A szállodák 2,3 millió vendéget és 5,4 millió vendégéjszakát regisztráltak. Az összesített adatok alapján július végéig a budapesti szálláshelyeken 817 ezer vendég szállt meg, és 2,3 millió volt a vendégéjszakák száma. Az év első hét hónapjában a vidéki szálláshelyekre 3,3 millió vendég érkezett, akik közel 9 millió vendégéjszakát töltöttek el. Míg vidéken a belföldi vendégek voltak többségben – 84% –, addig Budapesten a külföldiek, 76%-ban, a teljes időszakra vonatkozóan.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA