- Hirdetés -

Rekordot döntött a turisták száma idén Antalyában

|

- Hirdetés -

Csaknem 6 millió turista érkezett az év eleje óta légi úton a dél-törökországi Antalya tartományba, 37 százalékkal több, mint egy évvel korábban – írta kedden a Milat török napilap.

Antalya kulturális és idegenforgalmi igazgatóságának adatai szerint július közepéig 5 millió 832 ezer 894 utas érkezett a városba és környékére a tartomány két nemzetközi légikikötőjén, Antalya saját repülőterén, valamint a Gazipasa-Alanya repülőtéren keresztül. Az idei szám 316 ezer 715-tel több az eddigi, 2014-es rekordnál. Antalya tartomány az év végéig legalább 14 millió vendégre, míg maga Törökország 40 milliót meghaladó turistára és 32 milliárd dollár idegenforgalmi bevételre számít.

Az eddigi legjövedelmezőbb év, 2014 során együttesen mintegy 36,8 millióan üdültek Törökországban.

A kis-ázsiai ország egy másik népszerű idegenforgalmi célpontjába, Kappadókiába is nagyon sokan érkeznek. A történelmi régióba 2018 első hat hónapjában 1 millió 236 ezer 355-en látogattak el, ami 36 százalékkal haladja meg az előző évi, és 83 százalékkal a 2016-os értéket.

Az év első öt hónapjában 11 millió 462 ezer 407 külföldi érkezett Törökországba, ami 30,81 százalékkal több mint tavaly, 42,58 százalékuk Isztambulban, 23 százalékuk Antalyában lépett be az országba. Május végéig 21 ezer 662 magyar kereste fel Törökországot, 46,26 százalékkal több a múlt évinél.

Május végéig a legtöbben Oroszországból, Németországból és Iránból látogattak Törökországba.

A török idegenforgalom 2015 novemberétől indult mélyrepülésnek, miután a török légierő lelőtt egy orosz vadászgépet a szíriai határnál. A Moszkva által bevezetett szankciók között egyebek mellett az orosz repülőjáratok felfüggesztése is szerepelt, aminek következtében a török turizmus magját képező orosz turisták szinte teljesen távol maradtak.

A két fél 2016 nyarán ugyan kibékült, de Törökországban az év során számos robbantásos merénylet és júliusban még egy puccskísérlet is történt, így az európai turisták szintén más úti célok után néztek. Az ország turisztikai központjának számító Isztambulban 2016-ban három öngyilkos merényletet követtek el, és az egyikben – januárban – tizenkét német turista vesztette életét, amikor az Iszlám Állam (IÁ) dzsihadista szervezet egyik terroristája felrobbantotta magát a történelmi városnegyed részét képező Sultanahmet téren. 2016 nyári hónapjaiban 2015 azonos időszakához képest 40 százalékot meghaladó volt a visszaesés a turisták számában.

A törökországi turizmust 2017 elején még a Berlin és Ankara között kirobbant diplomáciai viszály árnyékolta be, de aztán az adatok javulásnak indultak, és a török idegenforgalom éves viszonylatban 27,84 százalékos növekedéssel zárt. 2017-ben 32,41 millió turista pihent Törökországban.

(MTI)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar szakemberekkel erősít a Diageo

Új vezetőt és brand managereket nevezett ki a Diageo kelet-európai marketing csapata. A szakemberek a vállalat budapesti központjából látják el a Diageo által forgalmazott alkoholos ital márkák marketingkommunikációjával és termékinnovációval kapcsolatos feladatokat a kelet-európai...

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...

Rekorddal zárta az évet az AutoWallis

Stratégiai terveivel összhangban minden téren rekordot döntött az AutoWallis értékesítése 2021-ben. A régió 14 országában jelenlévő csoport megháromszorozva előző évi számait, több mint 25 ezer gépjárművet adott el tavaly. Ebből több mint duplájára, 8,5...

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Online marketing: erre kell figyelni idén

Három meghatározó trend alakíthatja az idei évben az online marketinget: a videók előtérbe kerülése mellett az arc felvállalása és a 360 fokos marketingeszközök kerülhetnek középpontba 2022-ben. Napjainkban a hirdetéseknél már nemcsak a klasszikus értelemben...

Magyar szakemberekkel erősít a Diageo

Új vezetőt és brand managereket nevezett ki a Diageo kelet-európai marketing csapata. A szakemberek a vállalat budapesti központjából látják el a Diageo által forgalmazott alkoholos ital márkák marketingkommunikációjával és termékinnovációval kapcsolatos feladatokat a kelet-európai...

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA