- Hirdetés -

Rekordszámú csapattal indul a PET Kupa

|

- Hirdetés -

Már tizedik éve szervez folyami pethajós hulladékgyűjtő versenyeket a Tiszán és mellékfolyóin a PET Kupa ötletgazdája, a Természetfilm.hu Egyesület. A június 16. és 19. között megvalósuló környezetvédelmi programon ezúttal 14 pillepalackokon lebegő hajó és kenus különítmény tisztítja a tó Tiszafüred és Tiszanána-Dinnyéshát közötti szakaszát. A Tisza-tó térsége az elmúlt években fontos központjává vált a folyótisztító programoknak, a nádasok és ártéri erdők jelentős része megtisztult, az áradásokkal érkező hulladék azonban újabb feladatok elé állítja a petkalózokat. A III. Tisza-tavi PET Kupa a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) támogatásával valósul meg.

Idén három versenyt hirdetett meg (III. Tisza-tavi, X. Tiszai, III. Bodrogi PET Kupa) a Természetfilm.hu Egyesület. A 10 éves működésük alatt a PET Kupa neve azonban jóval túlnőtt a folyami pethajós eseményeken: határon innen és túl egész évben szervezik a folyótisztító akciókat, az ismeretterjesztő programokat és a szakmai eszmecseréket.

Az évek során nagylelkű támogatók és komoly szakmai közösség csoportosult a Tiszai PET Kupa köré, e fejlődés részeként vált a Tisza-tó térsége a folyótisztító környezetvédő programok egyik nélkülözhetetlen központjává.

Két éve a Tisztítsuk meg az országot! program keretében gyűjtötték a hulladékot a környéken a Közép-Tiszai-Vízügyi Igazgatóság (KÖTIVIZIG) közreműködésével, majd elindították a Mosolygó Zsák programot, a közelmúltban pedig több száz zsák hulladék gyűlt össze a rendszeres céges csapatépítő eseményeknek köszönhetően. A térség szerepvállalása a folyótisztító munkában már korábban felértékelődött: a vízügy oldaláról a Kiskörei duzzasztógát a hulladék megállításának egyik kiemelt eszközévé vált, miközben a PET Kupa folyamatosan fejlődő kiskörei Folyómentő Központja - az ismeretterjesztésen túl -, a hulladék szakszerű szelektálásáról gondoskodik. A folyamatosan fejlődő és különleges természeti adottságú Tisza-tavon helyi szervezetek is sokat tesznek a tisztaság megőrzéséért. A Tisza-tavi Sporthorgász Kft. immáron 12 éve lát el halgazdálkodási feladatokat a Tisza-tavon és alaptevékenységükön túl, önkéntesen, heti rendszerességgel gyűjti és szállítja el a hulladékot a helyi hulladékkezelőnek.

Előzetes hulladéktérképezés segít megtalálni a „petbányákat”

A III. Tisza-tavi PET Kupán június 16. és 19. között Tiszafüredtől Tiszanána-Dinnyéshátig tisztul meg a vadvilág. A verseny első napján megépített, saját készítésű tutajaikkal három napon keresztül gyűjtik a hulladékot a petkalózok. A tavi versenyek korábban a kisebb PET Kupa rendezvények közé tartoztak, míg idén a nagy érdeklődésnek engedve, 14 hajós csapat, több mint 200 lelkes résztvevőjének közreműködésére számítanak a szervezők. A tó szennyezettségi állapotát tavasszal alaposan felmérték a PET Kupa folyómentői. Az önkéntesek munkájára nagy szükség lesz, hiszen a folyómentők 50 különböző szennyezettségű helyszínt, köztük jónéhány súlyosan szennyezett petbányát detektáltak, az eredmények a tisztatisztatérkép.hu oldalon követhetőek nyomon. A térkép a nemzetközileg népszerű, TrashOut hulladéktérképező applikáció adatait jeleníti meg, nemcsak a térségről, hanem a forrásvidéktől egészen a torkolatig mutatja a Tisza és mellékfolyóinak hulladékhelyzetét.

A PET Kupa hagyományaihoz híven, a Tisza-tóból kigyűjtött és 14 különböző frakcióra szétválogatott hulladék nagyobb része, - kb. 60%-a - újrahasznosul. A közszolgáltatóknak, begyűjtő- és hasznosító cégeknek, valamint az innovatív, kisipari megoldásoknak köszönhetően, a PET Kupa civil szervezetként, működésének tíz éve alatt, a folyami hulladék legnagyobb újrahasznosítójává nőtte ki magát.

Várják az érdeklődőket!

A hajóépítő napot követően június 17-én pénteken fél 10-kor ünnepélyes megnyitó keretében indul el a mezőny Tiszafüreden a Morotva Kerékpáros Pihenőből, amelyet a helyi önkormányzat biztosít a szervezőknek. A rendezvényt a Felső-Tiszai Búvár és Vízimentő Egyesület hajóegységei biztosítják, akik a kezdetek óta ügyelnek a petkalózok épségére. A szervezők a programokon várják azokat a helybélieket, akik találkozni szeretnének a petkalózokkal, betekintenének a tábori életbe és érdeklődnek a Tisza elővilágát bemutató játékok iránt. A versenyt záró eredményhirdetésre és díjátadóra a Tiszanána-Dinnyéshát Kikötőben, június 19-én vasárnap 15:30-tól kerül sor.

Hulladékkezelő térkép és Tiszta Tisza applikáció a versenyzőknek, érdeklődőknek

A hulladékkezelésben az esemény kiemelt szakmai partnere a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége (KSZGYSZ), valamint az NHSZ Tisza Nonprofit Kft. A petkalózok munkáját magyar nyelvű hulladéktérképező mobil applikáció és online tiszai hulladéktérkép támogatja. A Konasoft számítástechnikai támogatásainak köszönhetően mobil telefonos applikáció gyűjti össze a petkalózok számára a verseny nélkülözhetetlen információit, a regisztrációtól a programokon keresztül, egészen a pontszámokat összesítő PETákolásig.

Induló csapatok (hajók): CsiPET Csapat, Decathlon, DHL Clean Up Hungary, ERSTE Green, Ex Ante, KALL Ingredients, KÖTIVIZIG, Magyar Bankholding, Pelikánok (Gödöllői Waldorf Iskola), Porontyok, Prezi, TiszaiJAK, Zábrák, PETagógusok (nemzetközi csapat), valamint az M.V. PETényi anyahajó

A Tiszai PET Kupa eddigi eredményei: 147 hulladékhajó, 218 tonna hulladék (ami 2.873.000 db PET palack súlyának felel meg), 4068 szennyezett helyszín monitorozása, 446 terület megtisztítása.

Akik nélkül nem lehetne III. Tisza-tavi PET Kupa

A III. Tisza-tavi PET Kupa a Technológiai és Ipari Minisztérium támogatásával valósul meg.

A PET Kupa szállítmányozási partnere a DHL Globál Szállítmányozási Kft. A hulladékok kezelését, a verseny lebonyolítását és a résztvevők élelmezését az NBG Masters Kft. segíti. A Zöldbolt a nyertes csapatok ajándékcsomagjaihoz járul hozzá. A Tisza-tavi Sporthorgász Kft. a hulladék szállításában segít. A hulladékkezelésben kiemelt szakmai partner a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége (KSZGYSZ), valamint az NHSZ Tisza Nonprofit Kft.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hatalmas változás az Euronics-nél

Az aktuális vásárlói elvárásoknak és igényeknek megfelelően teljesen újraértelmezte budaörsi üzletét az Euronics. Az áruházi térben minden elemet úgy alakítottak ki, hogy vezesse és segítse a látogatót. A több mint 200 millió forintos beruházással...

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Rengeteg terméket vitt házhoz a Tesco

Tíz éve indította el házhozszállítási szolgáltatását a Tesco Budapesten, a versenytársak között elsőként. Azóta az áruházlánc 874 településen viszi házhoz az online rendelt termékeket országszerte 2,7 millió háztartásba. A kiszállítók a tíz év alatt...
televízió nézettség

Hétből hat estét nyert a TV2

Múlt héten kicsit csökkent a főműsoridős különbség az RTL és a TV2 között, de az utóbbi még így is kényelmes előnnyel vezet. Továbbra is magas nézőszámmal fut a TV2-n a Sztárban sztár és a...

Extra kijelzővel jön az új csúcsmobil

A fejlett kijelzőtechnológiák terén végzett, átfogó kutatás és fejlesztés (K+F) figyelemre méltó eredménye a HONOR Magic5 sorozat, amely a Magic5 Lite és a Magic5 Pro készülékeket foglalja magába. A Magic5 széria szíve egy bámulatos...

Lassan ébredezik a használtautó-piac

Februárban a DataHouse előzetes adatai szerint 64 900 személygépkocsi cserélt gazdát, ami ugyan 4 százalékkal alatta marad a januári 67 700-as mennyiségnek, ám ha a naptárhatással korrigálunk – február a legrövidebb hónap –, ez...

Mit tenne, ha visszamehetne az időben?

Miközben a 18-65 éves magyar internetezők 38 százalékának nincs semmilyen hosszú távú pénzügyi terve, és a többség pesszimista a közeljövőt illetően, a megkérdezettek több mint harmada kezelné a jelen problémáit a jövőjébe történő beruházással....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Miller Dáviddal segít a fiataloknak a Yettel

Mára az internet és az okostelefonok a fiatalok életének szerves részévé váltak, azonban a túlzott online jelenlét és a felkészületlen nethasználat folyamatos kockázatot jelenthet, miközben éppen ezt, a 13-18 éves korosztályt nehéz elérni a...

Hatalmas változás az Euronics-nél

Az aktuális vásárlói elvárásoknak és igényeknek megfelelően teljesen újraértelmezte budaörsi üzletét az Euronics. Az áruházi térben minden elemet úgy alakítottak ki, hogy vezesse és segítse a látogatót. A több mint 200 millió forintos beruházással...

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....