Remek sajtója volt tavaly a Balatonnak

Jól teljesített tavaly a Balaton turizmusa, mindezt nem csak a nyolc milliónál is több vendégéjszaka mutatja, de a sajtómegjelenések száma is. A legtöbb tudósítás a hazai turisztikai régiók közül erről a térségről szólt. 2024-ben közel 90 pihenéssel, utazással kapcsolatos témát juttatott el a sajtóhoz a Balatoni Turizmus Szövetség, ezek több mint 400 alkalommal jelentek meg a mértékadó sajtóorgánumokban – közölte Fekete Tamás , a szervezet alelnöke. A több tízmillió forintot érő sajtómegjelenés jól mutatja, hogy megfelelő összefogással és szakértelemmel a balatoni régiónak az országos médiában is komoly publicitást lehet generálni. Fekete Tamás elmondta azt is, hogy régiós turisztikai szakembereknek, programgazdáknak nagy „szerencséjük” van az újságírókkal, mert általában pozitívan és érdeklődéssel tekintenek az itteni történések felé.

A média tematizálásában nagy szerepe van annak, hogy több olyan ernyőszervezet is létezik a Balatonon, amelyek nem „eladni” szeretnének valamit a sajtónak, hanem a sokakat érintő pozitívumokról, esetleges problémákról, trendekről próbálják tájékoztatni a nagyközönséget. A tagszervezetein keresztül mintegy 2000 vállalkozást képviselő Balatoni Turizmus Szövetség mellett, komoly sajtómegjelenéseket mondhat magának a vendéglátós szféra krémjét is összefogó Balatoni Kör, de a régió településeinek vezetőit tömörítő Balatoni Szövetség is tudatosan képviseli a régió érdekeit a sajtóban immár 120 éve, amelynek jogelődje 1904-ben alakult meg.

Az utóbbi években a média érdeklődését a Balaton iránt kimondottan növelik azok a kulturális események, amelyek szervezői nagy hangsúlyt fektetnek a reklámra is. A zene mellett, egyre több színházi és sportos esemény is zajlik a parton, mondta Fekete Tamás. Az összefogásnak, a sok programnak és a professzionális kommunikációnak köszönhetően, mára bebizonyosodott, hogy nem csak főszezonban érdemes a Balatonhoz jönni, a nyári hónapokon túl is van élet ebben a régióban. Fekete szerint: a főszezonon kívüli események kommunikációjában komoly szerepe van a 12 éve működő Nyitott Balaton akciónak is, amelynek egyik fő üzenete, hogy a Balaton augusztus végén soha nem zár be. Nagyon sok program van ősszel, tavasszal és már télen is, amit kár lenne kihagyni a turistáknak, csak azért, mert sztereotípiákban gondolkodnak.

Azt, hogy a Balaton nem zár be a téli időszakban, azt jól mutatják a statisztikai adatok is. Princzinger Péter, a VisitBalaton365 vezetője korábban azt nyilatkozta, hogy tízszer annyi szolgáltató, szálláshely és attrakciók várja egész éves nyitvatartással a Balatonra érkezőket, mint tíz éve. Idén elstartolt VisitBalaton365.hu weboldal is, amelyre már ősszel mintegy másfél ezer szolgáltató, 80 fesztivál és számos különböző rendezvényt regisztráltak, a VisitBalaton365 tartalmai iránt minden évszakban érdeklődik a sajtó is. Mindez jól mutatja hogy milyen sokszínű a Balaton turisztikai kínálata az év mind a négy időszakában - mondta a szakértő.

Idén a fagyi lesz a sláger

Fekete Tamás szerint 2025-ben is számos olyan téma lesz a Balaton körül, amely felkeltheti az érdeklődést az újságírókban. A szakember szerint a nagy fesztiválok mellett, az egyik ilyen esemény a Balaton Fagyija választás lesz, amelyet idén 12. alkalommal szervez meg a Balatoni Turizmus Szövetség. Mint mondta: 2024-ben ez esemény mozgatta meg az újságírók fantáziáját a legjobban. Erről az eseményről legalább annyit írtak, mint a komolyabb zenei fesztiválokról. A sajtómegjelenések terén, ez a kulináris verseny még az olyan nagyobb presztízsű eseményeket, mint Kékszalag vitorlás verseny vagy az Anna - bál is megelőzött. Fekete Tamás előrejelzése szerint: 2025 -ben nem csak a magyar turisták kedvenc helye lesz a Balaton, de a külföldi vendégek is az eddigieknél érdeklődőbbek lesznek a régió turisztikai kínálata iránt.