- Hirdetés -

Rendben lehet 2023 is – médiavezérek a piaci helyzetről

|

A gazdasági válság sokakat érzékenyen érint, és a bizonytalanság miatt továbbra is nehéz tervezni. A legnagyobb médiacégek elég jól vették az akadályokat: van, ahol kifejezetten jól megy a szekér, és bár ha óvatosan is fogalmaznak, az idei év is rendben lehet.

VIDUS GABRIELLA, RTL Magyarország, vezérigazgató

2022

Az RTL Magyarország korrigált EBITA-ja 13 millió euró volt, csakúgy, mint 2021-ben, a teljes bevétele pedig 113 millió eurót tett ki, ami valamivel kevesebb a 2021-es, 116 milliós bevételi eredményhez képest. Ennek az oka elsősorban az árfolyamváltozásokban keresendő. Ezt a hatást részben ellensúlyozta az organikus növekedés. A vállalat eredményessége arányosan nőtt, azaz hatékonyabban működtünk, mindezt egy olyan időszakban sikerült elérni, amikor az elmúlt évtized legnagyobb termékfejlesztését hajtottuk végre és beléptünk a streamingpiacra. Méghozzá az előfizetői számok azt mutatják, hogy sikerrel. Elégedettek vagyunk a platform teljesítményével, és azt látjuk, hogy van még étvágy a piacon a magyar nyelvű tartalomra.

Innováció és meglepetések

A reklámpiac, ha nem is követi le teljes mértékben az inflációs környezetet, de pozitív irányba mozdult, aminek természetesen nagyon örülünk. Ősszel megújul az RTL programmingstruktúrája, aminek bízunk a sikerében és a lineáris nézettségre gyakorolt kedvező hatásában. Az RTL név 2023-ban is egyet jelent az innovációval, és az év hátralévő részére is tartogatunk még meglepetéseket.

 

GUTTENGÉBER CSABA, Atmedia, ügyvezető igazgató

Ilyen volt

Tavaly a nehéz gazdasági körülmények ellenére kiemelkedően jó évünk volt. A televízió továbbra is a core businessünk – szignifikánsan a piac fölött teljesítettünk, az online tovább növekedett, noha a bővülés üteme lassult, a rádió pedig meglepően jól ment. A kereskedelmi bevételeinket tekintve mindhárom területen két számjegyű növekedést értünk el, a podcastüzletágunk is beindult, így sikerült teljesítenünk mind a bevételi, mind a profitterveinket.

Több forgatókönyv

Az idei évre több forgatókönyvvel készültünk, egyelőre a legoptimistább változat látszik megvalósulni. A televíziós és digitális bevételeink a várakozásainknak megfelelően alakulnak, és a rádió dinamikus növekedése folytatódni látszik. A fő kérdés, hogy a fogyasztás visszaesése mikor és milyen hatással lesz a médiaköltésekre akár már ősszel. Ha a második fél év is úgy alakul, ahogyan az első, akkor 2023 is rendben lesz.

Térnyerés

A legnagyobb kihívás a globális online szereplők folyamatos térnyerése. Ugyanakkor ez lehetőség is, hiszen ekkora pénztömeg, több mint 100 milliárd forint minden hazai médiaszereplő számára source of business lehet.

 

PAVEL STANCHEV, TV2 Csoport, vezérigazgató

Kiváló év

A 2022-es eredményeink kiválók voltak mind a nézettségi, mind a pénzügyi mutatók tekintetében. Magyarországon a teljes napot tekintve tovább növeltük a piaci előnyünket, főműsoridőben pedig 20 év után először nyertünk a negyedik negyedévben mindhárom kiemelt célcsoportban. A pénzügyi eredményekre hatással volt a dollár ereje, azonban a költségeinket tökéletesen kezeltük, így a nyereségesség jó szinten maradt. További beruházásokat hajtottunk végre a Planet TV-nél Szlovéniában, ennek is köszönhetően a portfólió a teljes napot vizsgálva 19 százalékos közönségarány-növekedést ért el.

Terveinknek megfelelően

Ha a június 20-i YTD-eredményeket nézzük, akkor elmondhatjuk, hogy mind a TV2 Csoport, mind a TV2 megőrizte piacvezető pozícióját mindhárom kiemelt korcsoportban, főműsoridőben és teljes napon. A pénzügyi eredményeink eddig a terveinknek megfelelően alakultak. A reklámpiac stagnál. Néhány FMCG-ügyfél költségvetésének csökkentését ellensúlyozza a reklámköltés növekedése más szektorokban, például a bank, az autóipar, a turizmus, a szórakoztatóipar. Ez várhatóan a tévés hirdetési árak emelkedését is elősegíti.

Nem érezzük

Mi még nem érezzük az infláció hatását, ami várhatóan tovább csökken az év hátralévő részében. Ezért fegyelmezettnek és óvatosnak kell lennünk, amikor tartalombeszerzésre, -előállításra kerül a sor. A több évre vonatkozó nagy pénzügyi kötelezettségvállalások keserű szájízzel végződhetnek.

 

KOVÁCS TIBOR, Ringier, ügyvezető igazgató

2022

Tavaly komoly beruházásokat valósítottunk meg, ezeknek a költségei nyilván megmutatkoznak a tavalyi mérlegünkben, ami egyébként az előzetes terveink szerint alakult. Folyamatosan és tudatosan építkezünk, fejlesztünk, elsősorban a digitális portfóliónk, illetve a tartalmi megoldásaink területén. Tavaly egy több mint húszfős szerkesztőségi csapattal elindítottuk a sportal.hu digitális platformot, valamint az új női szájtunkat, a kiskegyed.hu-t. Felépítettük, és egy dedikált csapattal üzemeltetni kezdtük a saját videóstúdiónkat, ahol heti szinten jó néhány videós formátum készül a blikk.hu, a sportal.hu, a glamour.hu, az egészségkalauz.hu és a noizz.hu felületére. Mindezeken túl 2022-ben a kiadón belülre hoztuk a digitális portfóliónk hirdetésértékesítési tevékenységét, amihez kibővítettük a saleses szakembergárdánkat.

Kihívások

Tovább szűkülnek a printkiadványok terjesztési lehetőségei, a jól monetizálható digitális megoldásokon is tovább kell dolgozni. Hamarosan azt is jobban látjuk, hogy az MI térnyerése mit hoz számunkra a mindennapokban. Mindeközben arra kell figyelnünk, hogy erősítsük a teljes média reputációját, a közönség figyelmét és bizalmát építsük, megtartsuk.

 

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...