- Hirdetés -

Rengeteg élelmiszert mentett meg a Tesco

|

Nemrég adta át a Tesco az Élelmiszerbanknak a 100 milliomodik adag ételt jelképező mentett élelmiszert, így ünnepelve a szeptember 29-i élelmiszer-pazarlás elleni világnapot. Az áruházlánc 2014 óta az egyesülettel, illetve 2023 óta az Ökumenikus Segélyszervezettel stratégiai partnerségben működteti élelmiszermentő programját, hogy az áruházaiban megmaradt, de még fogyasztható termékeket a rászorulóknak adományozza. Az egy évtized alatt jótékony célra felajánlott élelmiszerek mennyisége megfelel annak, amit a fővárosban egy év alatt fölöslegesen dobnak ki a kukába. A Tesco 2017 óta évente önkéntesen beszámol a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségéről, amelyet az ENSZ 12.3-as Fenntartható Fejlődési Céljával összhangban már 74 százalékkal csökkentett, hozzájárulva az élelmiszer-pazarlás 2030-ig történő megfelezéséhez.

2014 óta 100 millió adag étel került a Tesco üzletekből a nélkülözőkhöz. A napi szintű folyamat keretében a Tesco áruházaiban megmaradt, de emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszerek rászorulókhoz kerülnek. 10 év alatt így annyi adomány talált gazdára, mint amennyi Budapest lakosainak együttes éves felesleges, vagyis elviekben megelőzhető élelmiszer-hulladéka. Azaz a Tesco mintegy 1 millió 680 ezer ember egyéves élelmiszer-pazarlását „írta jóvá” az elmúlt évtizedben.

„Elsődleges célunk, hogy az élelmiszer-felesleg mennyiségét szorítsuk vissza, amennyire csak lehetséges. Ehhez fejlett forgalom-előrejelző és rendelési eljárásokat, illetve a közeli lejárati idejű termékekre beállított árkedvezményrendszert használunk. Ha az élelmiszert nem tudjuk értékesíteni, elsősorban karitatív szervezeteknek, köztük például az Ökumenikus Segélyszervezetnek vagy a Magyar Élelmiszerban Egyesület segítségével helyi közösségeknek, állami fenntartású, civil, egyházi, önkormányzati szervezeteknek adjuk tovább. A maradékot pedig állatmenhelyeknek adományozzuk, illetve biogázüzemben hasznosítjuk. Csak az ezután megmaradó termékek válnak hulladékká. Büszkék vagyunk rá, hogy legutóbbi jelentésünk szerint az üzleteinkben forgalmazott élelmiszer mennyiségének csupán 0,67 százaléka került hulladéklerakókba. Jó gyakorlatainkkal pedig nemcsak az áruházaink környékén élő nehéz helyzetben lévő embereknek tudunk segíteni, de egyúttal a károsanyag-kibocsátásunkat is csökkentjük: a 2016/17-es pénzügyi év óta több mint 120 ezer tonnával” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Zrt. kommunikációs vezetője.

A Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet mellett tavaly óta a Munchcsal is együttműködik, hogy minél több üzletéből tudja eljuttatni az el nem adott, de még fogyasztható élelmiszereket azoknak, akiknek másképp nem kerülne elegendő étel az asztalukra. A Tesco továbbá – a kiskereskedelmi láncok közül egyedüliként – évek óta önkéntesen közzéteszi a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, amelyet a bázisévhez képest már 74 százalékkal csökkentett, ezzel is hozzájárulva az ENSZ által kitűzött célhoz, az élelmiszer-pazarlás megfelezéséhez 2030-ig.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...