- Hirdetés -

Rengeteget spórolnak a magyar kkv-k

|

- Hirdetés -

Magyarország a fintech átalakulás tekintetében a „korai többségi” fázisban van, ahol a kkv-k több mint 15 százaléka már fintech-ekkel működik együtt. Az elmúlt 7 évben a hazai piacon a nemzetközi fizetésekhez hozzáférést kínáló fintech-ek térnyerése jelentős, évi 50 milliárd forint megtakarítást eredményezett a magyar kkv-k számára. Az iBanFirst budapesti irodája megnyitása óta összesen több mint 100 millió euró értékben segített nemzetközi fizetéseket végrehajtani magyar ügyfelei számára.

Az iBanFirst két éves kelet-közép-európai regionális működése során több mint 1000 vállalatot vont be a platformjára. Magyarország az európai országok között is kiemelkedően teljesít, a vállalat számára a top 3 európai piac egyike profitabilitás szempontjából. A hazai kkv-k körülbelül 15%-a választja a fintech megoldásokat a hagyományos bankok alternatívájaként, amellyel az ország az „early majority”, azaz korai többségi szakaszban van. Az iBanFirst becslései szerint a digitális pénzügyi szolgáltatások igénybevételével, így a hagyományos szolgáltatási díjak kiváltásával a hazai kkv-k megtakarításai összesen évente akár az 50 milliárd forintot is elérhetik.

Az iBanFirst budapesti irodája 6 hónapos működése alatt több mint 100 millió euró értékben segítette a nemzetközi fizetéseket magyar ügyfelei számára, ezzel a vállalat éves növekedési üteme meghaladja az európai átlagot. Sőt, a geopolitikai válságok, a gazdasági bizonytalanságok és a szélsőséges árfolyam-ingadozások közepette a magyar kereskedelmi vállalatok egyre gyakrabban alkalmazzák a fintech által biztosított fedezeti eszközöket, amelyek a haszonkulcs védelmét és a régión belüli üzleti tevékenységük bővítését segítik. A magyar kkv-k a fintech szolgáltatások igénybevételével, így a hagyományos szolgáltatási díjak kiváltásával 50 milliárd forintot spórolnak éves szinten. A cég előrejelzése szerint a magyarországi tranzakciók volumene 2024-ben megduplázódik 2023-hoz képest, várhatóan elérve az 500 millió eurót.

„Az iBanFirst kelet-közép-európai és magyarországi sikertörténete nagyrészt az itteni cégvezetőknek köszönhető, akik sokkal nyitottabbak az új technológiák és digitális megoldások iránt, mint a nyugati piacokon, ahol az innovatív banki gyakorlatok elterjedése lassabb. Ezen túlmenően az üzleti környezet gyorsan növekszik ebben a régióban, ami növeli a keresletet a határokon átnyúló fizetési megoldások és a testre szabott kockázatkezelési stratégiák iránt” – mondta Johan Gabriels, az iBanFirst délkelet-európai regionális igazgatója.

A budapesti iroda csapata 6 főre bővült, jelenleg 500 ügyfelet szolgálnak ki. Havonta mintegy 20 magyar KKV nyit számlát az iBanFirst-nél, amely lehetővé teszi számukra, hogy több mint 30 devizában gyors, átlátható és költséghatékony fizetéseket és devizaműveleteket hajtsanak végre. Ezen túlmenően minden ügyfél egy személyes kapcsolattartóval rendelkezik, aki segíti őket a platform használatában és az üzleti tevékenységük bővítésében.

A magyar ügyfélportfólióba különböző ágazatokban működő cégek találhatóak, az autóipartól a mezőgazdaságon, az energetikán, az informatikán és a távközlésen át az építőiparig és a kiskereskedelemig. A platformon keresztül végrehajtott tranzakciók értéke néhány ezer eurótól a több millió eurós tranzakcióig terjedhet. A magyar cégek elsősorban az EU-ból, Kínából és Törökországból származó külföldi partnerekkel kereskednek.

„Magyarországon a régióban tevékenységüket bővítő cégek exponenciálisan növekednek. Örömmel támogatjuk ezt a tendenciát, és segítünk a különböző iparágak vállalkozóinak abban, hogy országuk határain túl is terjeszkedni tudjanak vállalkozásukkal. Szakértői csapatunk készen áll arra, hogy minden támogatást megadjon a helyi cégeknek nemzetközi céljaik eléréséhez" – mondta Henrik Gergely, az iBanFirst magyarországi értékesítési vezetője.

Az iBanFirst már számos országban bevezette platformján a nyílt banki képességek integrálását, amellyel a több banki partnerrel együttműködő nagyvállalatok igényeit is kielégítik. Ezek a cégek minden pénzügyi műveletüket egyetlen felületen központosíthatják (bankszámlák ellenőrzése, fizetések kezdeményezése, devizaváltás), amely tovább egyszerűsíti a napi pénzügyi műveleteiket. A nyitott banki infrastruktúra fejlesztésének kilátásai nagyon ígéretesek, mivel az e technológia által elősegített fizetések globális értéke az előrejelzések szerint 2026-ra megdöbbentő, 2800%-os növekedést fog tapasztalni.

Eközben az iBanFirst az AI-ra összpontosít. Ebben az új operatív igazgató segíti a céget: Julien Molezt az iBanFirst műveleti igazgatójává nevezték ki, és a vállalat végrehajtó bizottságának (EXCO) tagja lesz. A vezető pénzintézeteknél a tanácsadás, technológia és mesterséges intelligencia terén szerzett közel 20 éves tapasztalatával Julien kamatoztatni fogja szakértelmét, hogy hozzájáruljon ahhoz a működési kiválósághoz, amely az iBanFirst sikerének sarokköve volt.

Az iBanFirst jelenleg 13 működő irodával rendelkezik 10 európai országban (Belgiumban, Bulgáriában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Hollandiában, Magyarországon, Németországban, Olaszországban, Romániában és Spanyolországban), és 5 egymást követő évben szerepel a Financial Times top 1000-ben, Európa leggyorsabban növekvő vállalatai között. Az iBanFirst több mint 1,4 milliárd euró értékű tranzakciót dolgoz fel havonta az összes csoportszintű művelet során.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is díjazza az inspiráló nőket a Femcafe.hu

November 29-én ismét díjazza az elismerésre méltó teljesítményeket a Femcafe.hu. A piac meghatározó női portálja 2018 óta adja át az olvasói által megszavazott díjakat azoknak a nőknek, akiknek munkássága értéket közvetít és példaként szolgálhat...

Új pályázatot hirdet a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál

Először hirdet kritikaírói pályázatot a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet idén október 24. és 28. között rendeznek meg a szegedi Belvárosi Moziban. A 7. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon ezúttal is az operatőri munkáé a...

Továbbra is nagy az érdeklődés a minilakások iránt

A megváltozott ingatlanpiaci körülmények között sem vesztettek népszerűségükből a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások. Az akár befektetésnek, akár saját használatra, első lakásnak is ideális ingatlanok különlegességük miatt sokszor a nagyobb alapterületű, használt...

Új ügyvezető a United Way Magyarországnál

Nagy Andrea Gabriella tölti be szeptember 25-től a United Way Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. A United Way Magyarország a világ egyik vezető nonprofit szervezetének, a United Way nemzetközi hálózatának tagjaként több, mint 30 éve...

Angol focit, NFL-t és MotoGP-t is nézhetünk a héten

Három kontinensről hoz el sport ínyencségeket a magyar szurkolóknak a Network4 csoport a héten. Az Angol Ligakupa küzdelmeitől, a legizgalmasabb NFL meccseken át a MotoGP és Superbike futamokon át a Premier League, Bundesliga és...

Egyre többet fizetünk az okoseszközöket használva

Továbbra is nagyon lendületes növekedést mutatnak az okoseszközös fizetések a K&H-nál. Az idei év első nyolc hónapjában óránként átlagosan több mint 5500 okoseszközös fizetést bonyolítottak a pénzintézet ügyfelei, ami 67 százalékos emelkedésnek felel meg...

Értékesítési szakemberrel erősít a Marquard Group Hungary

Nagy tapasztalatú és tudású szakember segíti a jövőben a Marquard Group Hungary munkáját. Nagy Tamás szeptember végétől sales executive tanácsadóként támogatja a Marquard újrapozicionálási folyamatait. A Magyarországon több évtizedes tapasztalattal rendelkező vállalat az elmúlt...

Jövő héten rajtol A Nagy Ő a TV2-n

Október 9-én este indul a Bachelor – A Nagy Ő legújabb évada a TV2-n. A párkereső reality-ben ezúttal az ország 39. leggazdagabb embere, Jákob Zoltán vállalkozott arra, hogy egy tévéműsorban keresse meg szíve hölgyét....

Dupla résszel rajtol az új magyar történelmi sorozat

Dupla résszel debütál október 13-án, pénteken este a Dunán a Tündérkert című történelmi kalandfilmsorozat. A Móricz Zsigmond Erdély-trilógiájának első, Tündérkert című kötete alapján készült 8 részes sorozat további epizódjait péntek esténként láthatják majd a...

Olasz céggel kötött megállapodást a Duna House leányvállalata

A Duna House csoport leányvállalata, a Hgroup S.p. A. (Hgroup) befektetési és együttműködési megállapodást írt alá a Professione Casa S.p.A.-val (Professione Casa). A Professione Casa Olaszország egyik legnagyobb ingatlanügynöksége, amely országszerte 280 irodával rendelkezik. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiába jött be a home office, egyre kevesebb rá a lehetőség

Magyarországon tízből hat munkavállalónak egyáltalán nincs lehetősége otthoni munkavégzésre – van, akinek a munkaköre, míg másnak a munkaadója nem teszi ezt lehetővé. Sokan úgy vélik, hogy a home office ritkulni fog, a munkavállalók kétharmada...

Idén is díjazza az inspiráló nőket a Femcafe.hu

November 29-én ismét díjazza az elismerésre méltó teljesítményeket a Femcafe.hu. A piac meghatározó női portálja 2018 óta adja át az olvasói által megszavazott díjakat azoknak a nőknek, akiknek munkássága értéket közvetít és példaként szolgálhat...

Új pályázatot hirdet a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál

Először hirdet kritikaírói pályázatot a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet idén október 24. és 28. között rendeznek meg a szegedi Belvárosi Moziban. A 7. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon ezúttal is az operatőri munkáé a...

Továbbra is nagy az érdeklődés a minilakások iránt

A megváltozott ingatlanpiaci körülmények között sem vesztettek népszerűségükből a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások. Az akár befektetésnek, akár saját használatra, első lakásnak is ideális ingatlanok különlegességük miatt sokszor a nagyobb alapterületű, használt...

Új ügyvezető a United Way Magyarországnál

Nagy Andrea Gabriella tölti be szeptember 25-től a United Way Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. A United Way Magyarország a világ egyik vezető nonprofit szervezetének, a United Way nemzetközi hálózatának tagjaként több, mint 30 éve...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....