- Hirdetés -

Ritkábban használják a mesterséges intelligenciát a munkához a magyarok

|

A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban használják a mesterséges intelligenciát munkahelyi vagy magáncélokra. A leggyakrabban tények felkutatásában, fordításban és készségfejlesztésben támaszkodnak ezen a technológián alapuló szoftverekre, de az ezekkel kapcsolatos ismereteik elmaradnak a nemzetközi átlagtól – derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a Stepstone Group, valamint a The Network és magyar partnere, a Profession.hu közös kutatásából.

A mesterséges intelligencia és az erre épülő szoftverek, szolgáltatások egyre nagyobb mértékben épülnek be a hétköznapjainkba, egyre gyakrabban használjuk ezeket tudatosan akár munkához, akár magáncélokra. Az ismereteink róla viszont még hiányosak, illetve a külföldi átlagnál nagyobb fenntartással kezeljük ezeket a megoldásokat.

Mennyire ismerjük az MI-t és mire használjuk?

A magyarországi dolgozók ritkábban használnak mesterséges intelligencia-alapú szoftvereket, mint a nemzetközi átlag: a válaszadók 10 százaléka heti, 14 százaléka havi rendszerességgel, az átlagos globális arány ehhez képest 18 és 21%. A megkérdezettek 42 százaléka bár hallott ezekről a szolgáltatásokról, de még sosem próbálta ki, tízből kettő pedig még csak hallomásból sem ismeri.

A mesterséges intelligenciát használók hazánkban a munkán kívül leginkább információk felkutatásához (47%), idegen nyelvű szövegek fordításához (46%), valamint új készségek elsajátításához és a meglévők fejlesztéséhez (42%) veszik igénybe. A mindennapi munkavégzés terén jellemzően adminisztratív feladatok ellátására (42%), kreatív folyamatok segítésére (30%), valamint szövegírásra (30%) használják.

Nem hiszünk vakon az MI-nek

A mesterséges intelligencia legnagyobb hiányosságai között a magyarországi válaszadók a sokszor nem világos forráshasználatot és hivatkozásokat, a parancsírás nehézségeit és az időnként kifogásolható minőségű végeredményt említették a leginkább. Utóbbi eshetőséggel számol is a legtöbb MI-használó hazánkban, ezen a téren tudatosabbak vagyunk, mint a legtöbb külföldi ország munkavállalói: a hazai megkérdezettek mindössze 1 százaléka szokott bármilyen ellenőrzés vagy kiegészítés nélkül használni olyan adatokat, amelyeket mesterséges intelligencia gyűjtött vagy generált, globális szinten ez az arány átlagosan magasabb, a válaszadók 10 százaléka vakon bízik ezekben a tartalmakban.

„A munkavégzéshez használt MI-eszközök felé kevésbé nyitottak a magyar munkavállalók, mint a globális átlag. A kutatásban megkérdezett magyarországi alkalmazottak 49 százaléka jelezte, hogy teljes mértékben nyitott lenne új ismeretek elsajátítására, hogy az MI okozta munkaerőpiaci változásokhoz alkalmazkodjon, 43% pedig csak akkor, ha muszáj lenne. Ez az arány a globális átlagot vizsgálva 57, illetve 35%. A mesterséges intelligencia terjedése a munkafolyamatok jelentős részének változását fogja eredményezni - sőt már jelenleg is érezhető a hatása -, emiatt bizonyos területeken feltétlenül szükséges lesz új ismeretek elsajátítása” – magyarázza Kotsis Ádám, a BCG partnere

„A magyar munkavállalók visszajelzései alapján a legnagyobb szükségük a továbbképzéshez átgondolt vállalati programokra, információra és időre lenne szükségük - tízből négy munkavállaló jelölte meg ezeket a szempontokat. Az új képességek elsajátítása idővel elkerülhetetlen lesz bizonyos területeken, így a cégeknek fontos átgondolniuk a munkafolyamataikat, illetve, hogy ezeket hogyan segítheti az MI. Jelentős előnyt szerezhetnek azok a munkaadók, akik tudatosan készítik fel munkavállalóikat a lehetséges változásokra” – hangsúlyozza Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója.

A hazai dolgozókról a válaszok alapján tehát elmondható, hogy még jórészt csak ismerkednek az MI nyújtotta eszközökkel mind a munka világában, mind a munkán kívüli életünk terén, de a nemzetközi trendekhez hasonlóan egyre többen és az életünk egyre nagyobb területén vesszük igénybe a technológia biztosította lehetőségeket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Eddig erős éve van a K&H-nak

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos nettó nyereséget könyvelt el 2024 első kilenc hónapjában. A K&H Biztosító nettó nyeresége 1,2 milliárd forint volt.A K&H Bank adózás utáni nyeresége 106,6 milliárd forintot tett ki 2024...

Fordulat jöhet a lakásépítésnél

Bár 2024 első háromnegyede mind az átadott új lakások mennyiségében, mind a kiváltott építési engedélyek számában alulmúlta a múlt év hasonló időszakának teljesítményét, a KSH július-szeptemberi adatai már előrevetítik a fordulatot. Így az új...

Új időszak kezdődik az autózásban

November elejétől beköszöntött a hideg időjárás, ami a téli közlekedés új kihívásait hozza magával. Dr. Nagy István, az ORLEN Hungary ügyvezetője szerint a megbízható autózás érdekében kiemelten fontos az autó megfelelő felkészítése, a prémium...

Újabb program segíti a magyar startupokat

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen...

Jön a Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója

Vadonatúj nemzetközi technológiai esemény debütál Budapesten, amely egyszerre szólítja meg a szakembereket és a nagyközönséget. A TECHXPO több mint egy hétvégi rendezvény: a térségben egyedülálló eseményt elsőként hozza össze a magyar és régiós üzleti,...

Elégedetlenek a vásárlók a csomagok házhozszállításával

Megelégelték a hazai online vásárlók a futárok érkezésének kiszámíthatatlanságát: az Ipsos friss kutatása alapján minden második megrendelővel előfordult már, hogy épp nem volt otthon a házhoz szállítás időpontjában, és ez közel kétharmadukat kifejezetten zavarja....

Tovább zöldít a SPAR

Ebben az évben is folytatódott a SPAR Magyarország környezettudatosságra törekvő gyakorlata a vállalati események terén: az üzletlánc 2024-ben már két karbontudatos rendezvényt szervezett. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének és az éves üzleti eredményeket bemutató sajtótájékoztató...

Online vásárlás: így érkezhet meg időben a csomagunk

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb...

Átadták a Highlights of Hungary díjakat

Gáll Levente és Tímea, a Magyar Hospice Alapítvány, valamint Szabi a Pék, alias Szabadfi Szabolcs vehette át idén a Highlights of Hungary Társadalmi Díjakat a Budapest Music Centerben tartott díjátadó gálán a közönség szavazatai...

Ezek a mobilok is elérhetők a Black Friday akcióban

Száznál is több készüléket tartalmazó terméklistával jelentkezik a Xiaomi Magyarország az idei Black Friday alkalmából: a november 15-től 30-ig tartó akció során kedvezményes áron lesznek elérhetők a gyártó telefonjai és okoseszköz ökoszisztémájának legváltozatosabb készülékei,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, kik az Inkubátor Pitch Fórum nyertesei

Az Inkubátor Program Pitch Fórum zsűrijének döntése alapján Pápai Pici, Orzói Kristóf, Varga Gábor, Karácsony Péter filmtervei nyertek, és Sipos Bence projektje lett a közönségdíjas. A Filmintézet fiatal alkotókat támogató programjának Pitch Fórumát nagy...

Eddig erős éve van a K&H-nak

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos nettó nyereséget könyvelt el 2024 első kilenc hónapjában. A K&H Biztosító nettó nyeresége 1,2 milliárd forint volt.A K&H Bank adózás utáni nyeresége 106,6 milliárd forintot tett ki 2024...

Fordulat jöhet a lakásépítésnél

Bár 2024 első háromnegyede mind az átadott új lakások mennyiségében, mind a kiváltott építési engedélyek számában alulmúlta a múlt év hasonló időszakának teljesítményét, a KSH július-szeptemberi adatai már előrevetítik a fordulatot. Így az új...

Új időszak kezdődik az autózásban

November elejétől beköszöntött a hideg időjárás, ami a téli közlekedés új kihívásait hozza magával. Dr. Nagy István, az ORLEN Hungary ügyvezetője szerint a megbízható autózás érdekében kiemelten fontos az autó megfelelő felkészítése, a prémium...

Újabb program segíti a magyar startupokat

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...