Közel húsz százalékkal nagyobb forgalmat generált a Vaterán november 17-19. között zajlott Black Friday a társaság 2022-es Green Fridayához képest. Az eltérő elnevezésen túl a piactéren idén is számos, hagyományos webáruházban beszerezhetetlen másodpiaci termék volt elérhető akciós áron. A fekete pénteki felhasználók a gyűjtői kategóriában költötték a legtöbbet, ahol a vinylen kiadott zenei albumoktól kezdve a régi érméken át a kulturális relikviákig a legkülönbözőbb ritkaságok találhatók meg.
A nemrég magyar tulajdonba került Vatera piactér idei Black Fridayén tavalyhoz képest közel húsz százalékkal nagyobb forgalmat generáltak a fekete pénteki kampányhoz csatlakozó eladók. Annak érdekében, hogy valóban csak a felhasználók figyelemére érdemes termékek kerüljenek be a kampányba, csak a 90 százalékos, vagy ennél jobb értékelésű eladók vehettek részt az akcióban.
Gyűjtői ritkaságokat vettek a legtöbben
A megbízható eladóknak és a Vatera négyszintű biztonsági rendszerének hála, a 2023-as Black Fridayen a gyűjtői termékek tavalyhoz képest 63 százalékkal nagyobb forgalmat generáltak. Ebben a kategóriában nem a hagyományos régiségek, hanem például régi képeslapok, bélyegek, ásványok, poszterek, újságok, képregények, illetve gyűjtők körében népszerű játékok találhatók - vagyis csupa olyasmi, amit egy hagyományos webáruházban nem igazán lehet beszerezni. A Vatera háromnapos kampánya alatt csak a gyűjtemény kategóriában közel ötvenmillió forint értékű relikvia cserélt gazdát.
Jól fogytak a könyvek és a lemezek is
A fényképezőgépek és fotós kiegészítők fekete pénteki forgalma több mint megduplázódott. Közel ötödével volt erősebb a Vatera Black Fridayen a könyvek forgalma, míg zenei kiadványokból (lemezek, kazetták kották, DVD-k), valamint számítástechnikai eszközökből és számítógépes alkatrészekből, kiegészítőkből egyaránt közel hatvan százalékkal emelkedtek az eladások tavaly ilyenkorhoz képest.
Másfélszeresére nőtt az új és másodpiaci sportfelszerelések forgalma az idei Black Fridayen, míg szerszámokból és kerti kiegészítők harmadával magasabb forgalmat generáltak, míg a DVD-n, VHS-en vagy Blu-rayen kiadott filmek forgalma tizedével lett magasabb.