- Hirdetés -

Robotkísérlet a Republic Group buliján

|

Vajon átveheti-e az AI a kreatív szakemberek helyét? Kiválthatók-e a tervezési folyamatok botok segítségével? Lesz-e még szükség kreatívokra? Ilyen kérdésekre keresték a választ a Republic Group szakemberei. Majd úgy döntöttek meg is válaszolják őket: az ügynökség a kísérlet során egy teljes napra átadta a terepet a robotoknak.

Az utóbbi hónapokban szinte elárasztotta a nemzetközi és hazai sajtót a mesterséges intelligencia rohamos fejlődésének híre. Megosztó a téma. Sokan ellenzik, de vannak, akik pártolják az AI előretörését, ráadásul felforgatta a modern művészetet, a közlekedést, az egészségügyet és nem utolsó sorban a reklámipart is. Rengetegen tartanak attól, hogy a robotok kiválthatják az emberi munkát az élet több területén, ám a kérdés nem ilyen egyszerű.

A válaszokat keresve a Republic Group kreatív csapata egy napra “hátradőlt” és az AI-ra bízta a munkát. Az ügyfelek számára készülő szövegeket a ChatGPT, a képes anyagokat pedig a MidJourney készítette el, a folyamatokat pedig az ügynökség irodavezetője felügyelte. Az account managerek mintha mi sem történt volna, különösebb kommentár nélkül adták át a key visualeket, poszt terveket és közleményeket az ügyfeleknek, izgatottan várva a reakciókat.

Hogy hogyan fogadták az ügyfelek az “új kolléga”, a mesterséges intelligencia munkáit az év első reklámos buliján fogja bemutatni a Republic Group a közönségnek, május 18-án az Edith-ben.

Szó lesz többek között arról, hogy:

elveszik-e a robotok az emberek munkáját?

mire jó a ChatGPT és a MidJourney?

hogy változtatja meg a szakmánkat az AI?

A szakmázást pedig természetesen hajnalig tartó buli követi:

19:00 - WarmUP - reklámos meetup és kontentpremier

19:30 - Dj Fabricius (Republic)

20:00 - Raasa

21:00 - Davos

22:30 - Dj Palotai (Tilos)

00:30 - DJ Infragandhi

01:30 - Dj Anya (MOME)

És, hogy mit gondolnak a Republic kreatív vezetői a kísérletről? Mutatjuk:

“Ez a projekt az egyik kedvenc felvetésemmel született meg egy nagyon felvillanyozó, jókedvű ötletelés során: Miért ne?

Miért ne próbálhatnánk ki, mi történik, ha átengedjük a munkát a mesterséges intelligenciának! Hogy ez a kérdés mennyire aktuális, jól mutatja, hogy nem csak házon belül, de az összes beavatott fél részéről izgatottságot és teljes együttműködést tapasztaltunk. Volt bennünk némi félelem, de a legerősebb érzés a kíváncsiság volt. Végül persze az utóbbi évek egyik legizgalmasabb és legvidámabb projektje lett.” - Vértessy Flóra Creative Group Head

"Ez a hack nem a Republic-ról szól. Sokkal inkább egy a kreatív szakmát és az egész világot érintő problémára, lehetőségre vagy felvetésre keresi a választ: Elveszik-e a robotok a munkánkat? Kivehető-e a rendszerből jelenleg az emberi tudás? Elméletben már mindenkinek megvan rá a mondása. De egyelőre csak kevesen építették be az AI-t a mindennapjaikba.” - Ónodi Lóránt Creative Group Head

"Ott ültünk a szobában késő délután. Néztünk egymásra, és csak mosolyogtunk a ránk törő pániktól: “uramatyám, ebből mi lesz…”. De már késő volt elengedni, és pont ez az, amiért ebbe a szakmába bele lehet szeretni: a teljes szívedet odaadod valamiért, ami egy perce még nem is létezett. Örülök, hogy rátaláltam azokra, akikkel egy ilyen vad ötlet megszülethetett. Ráadásul ehhez nem csak pár őrült, ehhez szó szerint mindenki kellett.” - Jávor Bence Kreatívigazgató

I'M NOT A ROBOT az Edith-ben május 18-án

Részletek a Facebook eseményben, a részvétel ingyenes, regisztrálni a Republic Group honlapján lehet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...