- Hirdetés -

Rosszul állnak a vállalatok az adatvédelemmel

|

- Hirdetés -

Közel megkétszereződött 2016 óta azoknak a vállalatoknak a száma, amelyek nem tudták helyreállítani az adatokat egy incidens után – derül ki a Dell EMC felméréséből. Világszerte a cégek 92 százaléka látja az adatokban rejlő potenciális értéket, és 36 százalékuk már monetizálja is őket.

A Dell EMC bejelentette a harmadik Global Data Protection Index eredményeit, mely 2016-hoz képest az adatok robbanásszerű, 569 százalékos növekedési üteméről és az adatvédelmet „bevezető” vállalatok közel 50 százalékpontos kiemelkedő növekedéséről számol be. A kutatás 18 országból, 11 iparágban a több mint 250 alkalmazottat foglalkoztató állami és magánszervezetek 2200 informatikai döntéshozójának bevonásával készült, így átfogó képet ad az adatvédelem állapotáról és az adatvédelmi stratégiák kidolgozottságáról. Az Index növekedést mutatott ki az átlagosan kezelt adatok mennyiségében – 2016-ban 1,45 petabájt (PB), 2018-ban 9,70 PB –, és az adatok értékét is egyre többen felismerik. A válaszadók 92 százaléka tisztában van az adatok potenciális lehetőségeivel, és 36 százalékuk már monetizálja is azokat. Bár ez a tudatosság pozitív dolog, a legtöbb válaszadó számára nehézséget jelent a megfelelő adatvédelem biztosítása. A felmérés érdekessége ezen eredmények kombinációiból fakad.

Költséges működési zavarok

Az adatok hatalmas mennyisége és az üzleti folyamatokban betöltött fontos szerepe jelentősen megnehezíti azok védelmét. Gyakran fordulnak elő rendszerzavarok, de még ennél is nagyobb aggodalomra ad okot a helyrehozhatatlan adatvesztések egyre növekvő száma. A világ különböző tájain dolgozó válaszadók több mint háromnegyedénél (76%) előfordult valamilyen zavar az elmúlt 12 hónapban, és 27 százalékuk nem tudta helyreállítani a károkat az általuk használt adatvédelmi megoldással – ez közel kétszerese a 2016-ban mért mennyiségnek (14%).

A megkérdezettek véletlenül szintén pont 76 százaléka legalább két adatvédelmi beszállító megoldásait használja, ami az egy beszállítót használókhoz képest 35 százalékkal növelte meg a zavarok előfordulásának esélyét ugyanabban a 12 hónapban. A két vagy több beszállító megoldásait használó vállalatoknál a leggyakoribb zavartípus a nem tervezett rendszerleállás volt (43%). Ezt követte az adatokhoz való hozzáférést megakadályozó zsarolóvírus-támadás (32%) és az adatvesztés (29%).

Bár a nem tervezett rendszerleállás gyakrabban fordul elő, az adatvesztés sokkal több kiadással jár. Azok a vállalatok például, amelyeknél rendszerleállás jelentkezett, átlagosan 20 órányi állásidőt tapasztaltak az elmúlt 12 hónapban, ami 526 845 dollárba került, míg azok, amelyeknél adatvesztés fordult elő, átlagosan 2,13 terabájtot vesztettek, ami közel 1 millió dolláros kiadással járt. Emellett a zavart tapasztalók közül sokan messzemenő üzleti következményekről számoltak be, amelyek többek között az ügyfelek bizalmától a márkaértéken át az alkalmazottak termelékenységéig is kifejtették a hatásukat.

Az árat nemcsak az elvesztett adatok mennyisége növeli, hanem az adatok értéke is. A vállalatok egyértelműen felismerték ezt, mivel a 81 százalékuk azt nyilatkozta, hogy a legnagyobb pénzbeli értékkel rendelkező adatkategóriák esetén komolyabban veszik az adatvédelmet.

Az adatvédelem kihívásai

Bár az adatvédelmet „bevezetők” száma közel 50 százalékponttal növekedett (2016-ban 9 százalék, 2018-ban 57 százalék), az „éllovasok” száma pedig 10 százalékponttal növekedett (2016-ban 2 százalék, 2018-ban 12 százalék), a legtöbb vállalkozás továbbra is nehezen talál olyan megoldást, amely megfelel az igényeinek. A válaszadók többsége (95%) legalább egy adatvédelemmel kapcsolatos kihívással néz szembe. Íme a három legfőbb kihívás világszerte:

  • Az első helyen két probléma is osztozik 46 százalékkal: az adatvédelmi szoftverek/hardverek konfigurálásának és működtetésének összetettsége, illetve a biztonsági másolatok emelkedő kezelési költségei az adatállomány gyors növekedése miatt.
  • A második helyen a feltörekvő technológiákhoz rendelkezésre álló adatvédelmi megoldások hiánya áll, 45 százalékkal.
  • A harmadik helyen az olyan szabályozásoknak való megfelelés biztosítása áll, mint a GDPR, 41 százalékkal.

Azoknak a vállalatoknak, amelyek nehezen találnak megfelelő adatvédelmi megoldásokat az újabb technológiákhoz, több mint a fele (51%) arról számolt be, hogy nem találtak megfelelő adatvédelmi megoldásokat a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás adataihoz. Ezt követték a felhő alapú alkalmazások (47%), és végül az IoT (40%).

A feltörekvő technológiák és az adatmennyiség gyors növekedése által létrejött kihívások még csak most kezdenek alakot ölteni. Éppen ezért csupán 16 százalék gondolja úgy, hogy a jelenlegi adatvédelmi megoldásaik meg fognak felelni a jövő üzleti kihívásainak is.

„A szervezetek digitális átalakulásának a középpontjában gyakran az olyan feltörekvő technológiák állnak, mint az MI és az IoT. Az ezek által létrehozott adatok pedig abszolút kulcsfontosságúak az átalakulási folyamatban. Az adatvédelmet bevezetők közel 50 százalékos növekedése, valamint az a tény, hogy a legtöbb vállalkozás felismeri az adatokban rejlő értéket, elég bizonyíték arra, hogy jó úton haladunk a fejlődést előmozdító adatok védelme és hasznosítása felé” – mondta Beth Phalen, a Dell EMC adatvédelmi részlegének elnöke és ügyvezetője.

A felhő átalakítja az adatvédelmi környezetet

A Global Data Protection Index eredményei szerint a nyilvános felhő használata 2016-ban a szervezetek teljes informatikai környezetének átlagosan 28 százalékát tette ki, és ez 2018-ban 40 százalékra növekedett. Szinte az összes, a nyilvános felhőt használó vállalat (98%) az adatvédelmi infrastruktúrája részeként is alkalmazza azt. Íme az adatvédelem legfőbb használati módjai a nyilvános felhőn belül:

  • Backup/Snapshot szolgáltatások a nyilvános felhőben kialakult terhelések védelmére, új alkalmazásarchitektúrák használatával (41%).
  • Helyszíni terhelések/adatok biztonsági mentése (41%).
  • Bizonyos SaaS-alkalmazások védelme (40%).
  • Helyszíni adatvédelmi szoftverek felhőalapú verziói a nyilvános felhő terheléseinek védelmére (40%).
  • Backup/Snapshot szolgáltatások a nyilvános felhőben kialakult terhelések védelmére, hagyományos alkalmazásarchitektúrák használatával (38%).

A nyilvánosfelhő-alapú környezetek adatvédelmi megoldásainál különösen fontos szerepet játszik a növekvő adathalmaz, ahogy azt a válaszadók 64 százaléka is jelezte, akik fontosnak ítélték a skálázási lehetőségeket. Konkrétan 41 százalék hivatkozott a méretre szabott védelemhez szükséges adatvédelmi infrastruktúrák és szolgáltatások hatására, és 40 százalék a szolgáltatások a nyilvános felhő munkaterheléseinek növekedésével lépést tartó méretezhetőségére.

A szabályozás a fejlődés katalizátora

Az adatvédelmi szabályozások, köztük az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete (GDPR) viszonylag újnak számítanak, és még nem ismert az adatszektorra gyakorolt valódi hatásuk. Ugyanakkor gyorsan a figyelem középpontjába kerültek: a válaszadók 41 százaléka is az első három adatvédelmi kihívás között jelölte meg a szabályozásoknak való megfelelést.

Sőt, csak a 35 százalékuk volt biztos abban, hogy a vállalatuk jelenlegi adatvédelmi infrastruktúrája és folyamatai megfelelnek a regionális szabályozásoknak. Ennek az érzésnek tényleges valóságalapja lehet, ugyanis az elmúlt 12 hónapban adatvesztést vagy nem tervezett leállást tapasztaló vállalatok válaszadóinak 12 százaléka arról számolt be, hogy bírságot kellett fizetniük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...

Játékos kihívásokkal ünnepel a 90 éves LEGO

A LEGO Csoport idén augusztus 10-én ünnepli 90. születésnapját, és egyben azt az elköteleződést is, amelynek eredményeképpen immár kilenc évtizede sikeresen járul hozzá a gyerekek készségeinek és a LEGO rajongók kreativitásának kibontakoztatásához világszerte. Ebből...

Nagyot nőtt az európai turizmus

Az év első öt hónapjában Európa turistaforgalma 350 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) legfrissebb adatai szerint. Sem a gazdasági problémák, sem a repülőtereken tapasztalható káosz, sem...

Feltornázták a híroldalak látogatottságát a gazdasági nehézségek

Jelentősen nőtt júliusban a híroldalak napi átlagos látogatószáma az előző hónaphoz képest a DKT friss elemzése szerint, amelyben tüzetesebben megvizsgálták, hogyan hatnak ezekre a site-okra a gazdasági nehézségek és az azokkal kapcsolatos kormányzati intézkedések....

Már forgatják a Hunyadi című sorozatot

Számos magyar és más, közép-európai országból származó színész, producer közreműködésével megkezdődött a Hunyadi című, tízórás történelmi sorozat forgatása. A rendező az Oscar-jelölt és Emmy-díjas Robert Dornhelm, valamint Nagypál Orsi és Szász Attila. A július...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Nemzetközi felvásárlást jelentett be a UPS Healthcare

A UPS felvásárolja a Bomi Groupot, mely egyike a világ vezető, multinacionális egészségügyi logisztika szolgáltatóinak. A tranzakció révén 14 országban található hőmérséklet-szabályozott létesítményekkel és a Bomi Group közel 3000 magasan képzett munkatársával bővül a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Felpöröghetnek a magyar webshopok

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos...

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....