- Hirdetés -

Rosszul állnak a vállalatok az adatvédelemmel

|

- Hirdetés -

Közel megkétszereződött 2016 óta azoknak a vállalatoknak a száma, amelyek nem tudták helyreállítani az adatokat egy incidens után – derül ki a Dell EMC felméréséből. Világszerte a cégek 92 százaléka látja az adatokban rejlő potenciális értéket, és 36 százalékuk már monetizálja is őket.

A Dell EMC bejelentette a harmadik Global Data Protection Index eredményeit, mely 2016-hoz képest az adatok robbanásszerű, 569 százalékos növekedési üteméről és az adatvédelmet „bevezető” vállalatok közel 50 százalékpontos kiemelkedő növekedéséről számol be. A kutatás 18 országból, 11 iparágban a több mint 250 alkalmazottat foglalkoztató állami és magánszervezetek 2200 informatikai döntéshozójának bevonásával készült, így átfogó képet ad az adatvédelem állapotáról és az adatvédelmi stratégiák kidolgozottságáról. Az Index növekedést mutatott ki az átlagosan kezelt adatok mennyiségében – 2016-ban 1,45 petabájt (PB), 2018-ban 9,70 PB –, és az adatok értékét is egyre többen felismerik. A válaszadók 92 százaléka tisztában van az adatok potenciális lehetőségeivel, és 36 százalékuk már monetizálja is azokat. Bár ez a tudatosság pozitív dolog, a legtöbb válaszadó számára nehézséget jelent a megfelelő adatvédelem biztosítása. A felmérés érdekessége ezen eredmények kombinációiból fakad.

Költséges működési zavarok

Az adatok hatalmas mennyisége és az üzleti folyamatokban betöltött fontos szerepe jelentősen megnehezíti azok védelmét. Gyakran fordulnak elő rendszerzavarok, de még ennél is nagyobb aggodalomra ad okot a helyrehozhatatlan adatvesztések egyre növekvő száma. A világ különböző tájain dolgozó válaszadók több mint háromnegyedénél (76%) előfordult valamilyen zavar az elmúlt 12 hónapban, és 27 százalékuk nem tudta helyreállítani a károkat az általuk használt adatvédelmi megoldással – ez közel kétszerese a 2016-ban mért mennyiségnek (14%).

A megkérdezettek véletlenül szintén pont 76 százaléka legalább két adatvédelmi beszállító megoldásait használja, ami az egy beszállítót használókhoz képest 35 százalékkal növelte meg a zavarok előfordulásának esélyét ugyanabban a 12 hónapban. A két vagy több beszállító megoldásait használó vállalatoknál a leggyakoribb zavartípus a nem tervezett rendszerleállás volt (43%). Ezt követte az adatokhoz való hozzáférést megakadályozó zsarolóvírus-támadás (32%) és az adatvesztés (29%).

Bár a nem tervezett rendszerleállás gyakrabban fordul elő, az adatvesztés sokkal több kiadással jár. Azok a vállalatok például, amelyeknél rendszerleállás jelentkezett, átlagosan 20 órányi állásidőt tapasztaltak az elmúlt 12 hónapban, ami 526 845 dollárba került, míg azok, amelyeknél adatvesztés fordult elő, átlagosan 2,13 terabájtot vesztettek, ami közel 1 millió dolláros kiadással járt. Emellett a zavart tapasztalók közül sokan messzemenő üzleti következményekről számoltak be, amelyek többek között az ügyfelek bizalmától a márkaértéken át az alkalmazottak termelékenységéig is kifejtették a hatásukat.

Az árat nemcsak az elvesztett adatok mennyisége növeli, hanem az adatok értéke is. A vállalatok egyértelműen felismerték ezt, mivel a 81 százalékuk azt nyilatkozta, hogy a legnagyobb pénzbeli értékkel rendelkező adatkategóriák esetén komolyabban veszik az adatvédelmet.

Az adatvédelem kihívásai

Bár az adatvédelmet „bevezetők” száma közel 50 százalékponttal növekedett (2016-ban 9 százalék, 2018-ban 57 százalék), az „éllovasok” száma pedig 10 százalékponttal növekedett (2016-ban 2 százalék, 2018-ban 12 százalék), a legtöbb vállalkozás továbbra is nehezen talál olyan megoldást, amely megfelel az igényeinek. A válaszadók többsége (95%) legalább egy adatvédelemmel kapcsolatos kihívással néz szembe. Íme a három legfőbb kihívás világszerte:

  • Az első helyen két probléma is osztozik 46 százalékkal: az adatvédelmi szoftverek/hardverek konfigurálásának és működtetésének összetettsége, illetve a biztonsági másolatok emelkedő kezelési költségei az adatállomány gyors növekedése miatt.
  • A második helyen a feltörekvő technológiákhoz rendelkezésre álló adatvédelmi megoldások hiánya áll, 45 százalékkal.
  • A harmadik helyen az olyan szabályozásoknak való megfelelés biztosítása áll, mint a GDPR, 41 százalékkal.

Azoknak a vállalatoknak, amelyek nehezen találnak megfelelő adatvédelmi megoldásokat az újabb technológiákhoz, több mint a fele (51%) arról számolt be, hogy nem találtak megfelelő adatvédelmi megoldásokat a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás adataihoz. Ezt követték a felhő alapú alkalmazások (47%), és végül az IoT (40%).

A feltörekvő technológiák és az adatmennyiség gyors növekedése által létrejött kihívások még csak most kezdenek alakot ölteni. Éppen ezért csupán 16 százalék gondolja úgy, hogy a jelenlegi adatvédelmi megoldásaik meg fognak felelni a jövő üzleti kihívásainak is.

„A szervezetek digitális átalakulásának a középpontjában gyakran az olyan feltörekvő technológiák állnak, mint az MI és az IoT. Az ezek által létrehozott adatok pedig abszolút kulcsfontosságúak az átalakulási folyamatban. Az adatvédelmet bevezetők közel 50 százalékos növekedése, valamint az a tény, hogy a legtöbb vállalkozás felismeri az adatokban rejlő értéket, elég bizonyíték arra, hogy jó úton haladunk a fejlődést előmozdító adatok védelme és hasznosítása felé” – mondta Beth Phalen, a Dell EMC adatvédelmi részlegének elnöke és ügyvezetője.

A felhő átalakítja az adatvédelmi környezetet

A Global Data Protection Index eredményei szerint a nyilvános felhő használata 2016-ban a szervezetek teljes informatikai környezetének átlagosan 28 százalékát tette ki, és ez 2018-ban 40 százalékra növekedett. Szinte az összes, a nyilvános felhőt használó vállalat (98%) az adatvédelmi infrastruktúrája részeként is alkalmazza azt. Íme az adatvédelem legfőbb használati módjai a nyilvános felhőn belül:

  • Backup/Snapshot szolgáltatások a nyilvános felhőben kialakult terhelések védelmére, új alkalmazásarchitektúrák használatával (41%).
  • Helyszíni terhelések/adatok biztonsági mentése (41%).
  • Bizonyos SaaS-alkalmazások védelme (40%).
  • Helyszíni adatvédelmi szoftverek felhőalapú verziói a nyilvános felhő terheléseinek védelmére (40%).
  • Backup/Snapshot szolgáltatások a nyilvános felhőben kialakult terhelések védelmére, hagyományos alkalmazásarchitektúrák használatával (38%).

A nyilvánosfelhő-alapú környezetek adatvédelmi megoldásainál különösen fontos szerepet játszik a növekvő adathalmaz, ahogy azt a válaszadók 64 százaléka is jelezte, akik fontosnak ítélték a skálázási lehetőségeket. Konkrétan 41 százalék hivatkozott a méretre szabott védelemhez szükséges adatvédelmi infrastruktúrák és szolgáltatások hatására, és 40 százalék a szolgáltatások a nyilvános felhő munkaterheléseinek növekedésével lépést tartó méretezhetőségére.

A szabályozás a fejlődés katalizátora

Az adatvédelmi szabályozások, köztük az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete (GDPR) viszonylag újnak számítanak, és még nem ismert az adatszektorra gyakorolt valódi hatásuk. Ugyanakkor gyorsan a figyelem középpontjába kerültek: a válaszadók 41 százaléka is az első három adatvédelmi kihívás között jelölte meg a szabályozásoknak való megfelelést.

Sőt, csak a 35 százalékuk volt biztos abban, hogy a vállalatuk jelenlegi adatvédelmi infrastruktúrája és folyamatai megfelelnek a regionális szabályozásoknak. Ennek az érzésnek tényleges valóságalapja lehet, ugyanis az elmúlt 12 hónapban adatvesztést vagy nem tervezett leállást tapasztaló vállalatok válaszadóinak 12 százaléka arról számolt be, hogy bírságot kellett fizetniük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA