- Hirdetés -

RTL-vezér: Hiszünk a konszolidáció szükségességében

|

Lineáris kontra streaming, Bajnokok Ligája, terjeszkedési lehetőségek a magyar piacon – többek között ezekről a témákról adott interjút a portfolio.hu-nak Vidus Gabriella, az RTL hazai vezérigazgatója, valamint Elmar Heggen, a tulajdonos RTL Csoport operatív igazgatója. A beszélgetésből kiderült, hogy a médiavállalat továbbra is elkötelezett a magyar piac iránt, nagyon bíznak a streaming fejlesztéseikben, és hisznek abban, hogy szükség van konszolidációra, ennek jegyében folyamatosan vizsgálják a lehetőségeket.

(kiemelt fotón: Elmar Heggen, forrás: RTL/portfolio.hu)

Továbbra is cél, hogy erős jelenlétet építsenek ki a nem lineáris üzletágban, azaz a streamingben és a video on demand-ben – jelezte a portfolio.hu-nak adott interjúban Elmar Heggen. 2019 végén például még csak 1,44 millió előfizetőnél tartottak, idén március végén pedig már 6 millió előfizetőjük volt, vagyis valamivel több mint négy év alatt négyszeresére nőtt a számuk.

Az RTL Csoport operatív igazgatója elmondta azt is, hogy a szabadon fogható televíziós csatornáknál továbbra is előnyükre válik, hogy Magyarországon a többi piacukhoz, tehát Németországhoz, Franciaországhoz vagy Hollandiához képest jóval nagyobb a napi elérésük. Azt ugyanakkor nem gondolják, hogy azok a trendek, amelyeket a portfólió más részein megfigyelhetnek, Magyarországon tartósan ne érvényesülnének, tehát a magyar piac sem lesz örökké kivétel. Ebből adódik, hogy Magyarországon is fel kell készülni a változásra, ezért is kezdtek el most befektetni a streamingbe, elég csak a Bajnokok Ligájára, az Európa Ligára és a Konferencia Ligára gondolni. Ez egyben azt is jelenti, hogy hajlandók jelentős összegeket befektetni, mert úgy gondolják, hogy ez szükséges ahhoz, hogy sikeres üzletet építhessenek Magyarországon.

Elmar Heggen hangsúlyozta azt is, hogy hisznek a konszolidáció szükségességében. „Ha ugyanis nincs megfelelő méretarányod, akkor középtávon nem leszel képes felvenni a versenyt a nemzetközi tech- és streaming óriásokkal. Hollandiában megpróbáltunk egyesülni a kereskedelmi versenytársunkkal, de ezt a fúziót sajnos megakadályozta a versenyhatóság. Ami pedig Magyarországot illeti, azért vagyunk itt, hogy építkezzünk, hogy befektessünk, és őszintén szólva rengeteg lehetőséget látunk. 2011-ben hét kábelcsatornát szereztünk meg annak érdekében, hogy erős, egymást kiegészítő csatornacsaládot építhessünk. Ez egy nagyon fontos befektetés volt. 2016-ben növelni akartuk a digitális piaci jelenlétünket, ezért részesedést vásároltunk volna a Central Médiacsoportban, amit a magyar versenyhatóság megakadályozott. Továbbra is figyeljük a lehetőségeket, és ahogy mondtam, azért vagyunk itt, hogy építkezzünk és beruházzunk. Erre jó példa az RTL+ fejlesztése, valamint az összes többi befektetésünk is, legyen szó adatról, tartalomról vagy technológiáról, de ide sorolhatnám az RTL Magyarország új belvárosi bázisát és annak stúdióit is. De visszatérve a kérdésre: a helyi konszolidációs stratégiánk bizonyos mértékig függ a lehetőségeinktől. Mindig megvizsgáljuk, ha valami elérhetővé válik, és ha a befektetési kritériumainkat tartalmazó, egyébként meglehetősen hosszú listán szinte mindenhol zöld pipa szerepel, akkor megtesszük a megfelelő lépéseket” - mutatott rá Elmar Heggen a portfolio.hu-nak adott interjúban.

Vidus Gabriella az elmúlt időszak változásai kapcsán elmondta, hogy öt évvel ezelőtt egy építkezési szakasz elején voltak, hiszen akkor még csak néhány éve szedhettek terjesztési díjat a kábelszolgáltatóktól. Ez az időszak fontosnak bizonyult, mivel a koronavírus-járvány időszakába már kiegyensúlyozottabb bevételi struktúrával érkeztek meg, ami sokat segített akkor, amikor a magyar reklámpiac egyik napról a másikra egyszer csak összeomlott. Az elmúlt néhány évben pedig egy másik átalakulási folyamat zajlik, melynek keretében elkezdtek megteremteni egy harmadik bevételi lábat, ami közvetlenül a fogyasztóktól származik, tehát alapvetően a streamingről szól. Ez persze még a beruházási fázisban van, de ha az lenne a kérdés, hogy mit tartana ideális állapotnak öt év múlva, akkor az RTL Magyarország vezérigazgatója az mondaná, hogy a továbbra is fontos lineáris bevételek, köztük a reklám és a terjesztési díjak mellé érezhető arányban zárkóznak fel a közvetlenül a fogyasztóktól érkező előfizetési díjak.

 

(Vidus Gabriella)

Vidus Gabriella hangsúlyozta azt is, hogy meggyőződésük szerint a helyi tartalom, a helyi hírességek és a helyi ízlés ismerete mind kulcsfontosságú elemek az RTL video on demand kínálatában. A helyi tartalom igenis számít, amikor a fogyasztók kiválasztják, mivel töltsék az estéjüket. A Bajnokok Ligája közvetítési jogok megszerzése kapcsán pedig arról beszélt a cégvezető, hogy átformálták a játékteret, megváltoztattak valamit, ami megváltoztathatatlannak tűnt, és az ilyen helyzetek mindig sok kérdést vetnek fel. Sokan kételkednek ennek a lépésnek a helyességében, de mi meg vannak győződve arról, hogy a futballrajongók szokásaira is pozitív hatással lesznek.

Elmar Heggen a magyar piacon megvalósított befektetések kapcsán elmondta, hogy a jövedelmezőség ugyan még csökkenhet is átmenetileg, ez azonban nem probléma, ha hosszú távon sikeresek lesznek. Mint fogalmazott, nagyon sok pénzt kerestek azóta, hogy Magyarországra jöttek. „A csoportnak hosszú távú a befektetési stratégiája, ezért nagyon magabiztosak vagyunk abban, hogy képesek leszünk a nem lineáris jövőbe is együtt továbblépni” - fűzte hozzá az RTL Csoport operatív igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...