Az idei első félévben az első alkalommal bemutatott reklámszpotok közel tizede reagált valamilyen módon a COVID-19-járványra a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tanulmánya szerint.
Január 1. és június 30. között összesen 3051 új reklámot közöltek a televíziók, aminek több mint 8 százaléka (253 db) a COVID-19-re reagált. A legtöbb ilyen szpot a Hír TV-n jelent meg (25 db), amit a Cool (24 db) és a TV2 (20 db) követett.
A reklámok több mint ötöde a fertőzés terjedését akadályozó és a gyógyítását szolgáló terméket, szolgáltatást vagy magatartást népszerűsítette, így például a maszkviselést, a nem vényköteles gyógyhatású készítményeket, fertőtlenítő szereket, teszteket. A második helyen olyan terméket vagy szolgáltatást láthattak a nézők, amelyek egyébként bármikor elérhetők, de az üzenetben a járványhelyzet került a középpontba, például okos wifi az otthoni munkavégzéshez, online bankolás vagy az érintésmentes kiszállítás.
Az elemzett reklámok 67,5 százaléka szolgáltatást, 24,1 százaléka terméket, míg 5,5 százaléka a hirdető imázsát népszerűsítette. Leggyakoribb hirdetőnek a kereskedelem és a gyógyhatású készítmények szektora számított (48,6%, illetve 13%).