- Hirdetés -

Sokaknak nincs pénze nyaralásra

|

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

Kedvező és negatív trendek egyaránt láthatóak a középkorúak utazási tervei alapján. Akik várhatóan elmennek nyaralni az idén, azok az egy évvel korábbi 296 ezer forinttal szemben 327 ezer forintot szánnak majd erre. Az utazási kedv is pozitív irányban változott: a 2023-as jelentős visszaesés után az idén az utazási kedv valamivel nőtt, bár a 2021-2022-es szintek még messze vannak. Főleg a belföldi utazások említése marad el a korábbiaktól a K&H biztos jövő index szerint, amely az első negyedévben ismét megvizsgálta, hogyan vakációznának, pihennének az idei szezonban a 30-59 éves korosztály tagjai. A kutatás egyértelműen negatív eredménye pedig az, hogy sokaknak nincs meg a kellő fedezete egy hosszabb nyaraláshoz.

 

Rosszabb a helyzet, mint két évvel ezelőtt

 

Hosszabb, legalább ötnapos külföldi vagy belföldi utazásra a megkérdezettek 21 és 26 százaléka lát esélyt, azaz a többség nem tervez ilyen hosszú kikapcsolódást. Utóbbiak 71 százaléka ezt a pénzhiánnyal indokolta, míg tavaly 77 százalékuk mondta ugyanezt. Mindkét érték jóval meghaladja a 2022-es 58 százalékot.

Az persze érthető, hogy minél magasabb a háztartás jövedelme, annál alacsonyabb arányban említették ezt az indokot, de még a magasabb kategóriába tartozó - több mint 500 ezer forintos nettó jövedelemmel rendelkező – háztartások több mint fele, 55 százaléka is az anyagi okokra hivatkozott.

A 300-500 ezer forintjukkal a közepes jövedelmi kategóriába sorolt válaszadók 80 százalékának, a még alacsonyabb jövedelműek 88 százalékának jelentene korlátot az anyagi helyzet ezen a téren.

 

A jövedelmi helyzettel összhangban az alacsonyabb végzettségűek körében 77 százalék említette a pénzhiányt, miközben a magasabb végzettségűeknek is több mint a fele - 56 százaléka – gondolta így.

Hogyan utaznak azok, akiknek van rá lehetőségük?

 

Idén a megkérdezettek fele mondta azt, hogy várhatóan el fog tudni menni idén egy belföldi hosszú hétvégére. 2021 és 2022 első negyedévében jóval magasabb, 57 és 68 százalékos volt az arányuk. Hosszabb, legalább ötnapos belföldi pihenést már csak 25 százalékuk tart elképzelhetőnek, ami szintén jelentősen elmarad a korábbi 36 és 42 százalékos értékektől.

 

Rövidebb - maximum négynapos - külföldi utazás szintén mindössze 26 százalékuk számára opció, míg hosszabb külföldi utazással csak a válaszadók 21 százaléka számol. Ebben a két kategóriában nem történt jelentős változás, hiszen 2021-ben és 2022-ben rövidebb külföldi pihenésre 21, illetve 32, míg hosszabb külföldi útra 16, illetve 26 százalékuk utazott el. Idén a válaszok alapján a budapestiek 35 százalékának lesz lehetősége minimum öt napig tartó külföldi nyaralásra, ezzel szemben a falvakban élőknél csak 13 százalékos a várható arányuk. A magas jövedelműek 31 százaléka tervez hosszabb külföldi utat, szemben a közepes és alacsony jövedelműek 17 és 9 százalékával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...