- Hirdetés -

Sokat spórolhatunk vásárláskor

|

Minden nap akciók tömkelege csábít vásárlásra, de valóban sikerül megtakarítást elérni velük? Az élelmiszerek és a háztartáshoz szükséges termékek árát azért érdemes tanulmányozni, mert a lakhatási költségek után minden családban ezek jelentik a legnagyobb kiadást. Az Alkuguru szakemberei, akik 20 éves kereskedelmi tapasztalattal bírnak, megosztják a tudatos vásárlás alapelveit, melyekkel minden hónapban spórolva egy nyaralásra való összeget is félretehetünk.

Sokak számára az akció varázsszóként működik, és már teszik is a kosarukba az így hirdetett terméket. Pedig meglehet, hogy más üzletben akció nélkül kedvezőbb áron szerezhetnék be ugyanazt.

„Az akció csak annyit jelent, hogy az ár alacsonyabb, mint előtte volt az adott üzletben. Azt, hogy a termék más kereskedőnél mennyibe kerül, csak akkor tudhatjuk meg, ha összevetjük az árakat. Akkor spórolunk a legtöbbet, ha azokat a termékeket, melyekre szükségünk van, összességében a legalacsonyabb áron szerezzük be. Tehát a számla végösszege a lényeg”, emlékezteti a vásárlókat az Alkuguru csapata a logikus, ám a gyakorlatban feledésbe merülő tényre.

A kis összegek összeadódnak, éves szinten már jelentős a megspórolt összeg

Mivel egy-egy liter tej vagy egy kiló liszt pár száz forintos tétel, nem figyelünk rá, ha valamivel drágábban szerezzük be ezeket. Azonban a sok kicsi sokra megy, egy év alatt már az alapélelmiszereken is több tízezer forintot spórolhatnánk.

„Érdemes évente egyszer leülni és átgondolni, mit szoktunk vásárolni havonta, kéthavonta, majd megnézni, hogy hol mennyibe kerülnek ezek a termékek. A tartós élelmiszereket, higiéniás termékeket megvásárolhatjuk kartonokban is, nem éri meg ezeket egyesével venni, hiszen amikor csak beugrik az ember a boltba egy kiló cukorért a süteményhez, akkor valahogy mindig tele kosárral, és legalább húszezres blokkal távozik. Arról nem is beszélve, hogy elment vele legalább egy órája”, osztja meg az Alkuguru egyik szakembere.

A rutin nagy úr és sokat bukunk rajta

Jellemző, hogy a családok a bevásárlást a közeli nagy boltokban bonyolítják le. Az pedig, hogy melyiket választják, sokszor csak egy-egy terméken múlik. Ha az egyik üzletben mindig találunk a kedvenc kenyerünkből, máris megvan az esélye, hogy a teljes nagybevásárlást ott folytassuk le. Egy-egy ilyen eset pedig könnyen rutinná válik. Ha megnéznénk, hogy a lehetőségekhez képest mennyivel drágábban vásároljuk meg ilyenkor a termékek nagy részét, akkor bizony távolról is jól látható összegeket kapnánk.

„Átgondolt, előre betervezett vásárlással takaríthatjuk meg a legtöbbet. Ebben segít, ha online történik a nagybevásárlás, mert sokkal egyszerűbb otthon, nyugodtan összehasonlítani az árakat, mint egy tömött áruházban. Ezért hoztuk létre az Alkuguru.hu-t, ahol a magánemberek is vásárolhatnak nagyker áron, házhozszállítással.”

Házhoz jön a nagyker

Ez a mottója az Alkuguru csapatának, akik a nagykereskedelem után a magánemberek felé is megnyitották a vásárlás lehetőségét. Online, házhozrendeléssel szerezhetjük be sok terméknél a bolti árak alatt a szükséges élelmiszereket, drogériás árukat.

A másik újdonság, hogy az online vásárlás során alkudhatunk is az árból.

„Az alkudozást a kosárban lehet végrehajtani. Miután a vásárló belép a kosarába, a termékek ára mellett vannak nyilak, amelyekkel lehet a termék árát csökkenteni. Minél többet tartalmaz a kosár egy-egy termékből, annál olcsóbb lesz a darabára”- fejtette ki az Alkuguru egyik vezetője, hozzátéve azt is, hogy a rendelést maximum 1 hétre előre lehet leadni. Magyarország területén legfeljebb 36 órán belül szállítanak, akár 2 órás időintervallumot kiválasztva.

Mikor érdemes nagykertől vásárolni? A szokásos nagybevásárláson kívül a családi, baráti összejövetelekre készülve fontos odafigyelni, hogy az italokra, nassolnivalókra ne költsünk feleslegesen sokat. Szintén nagy mennyiségű üveges víz, kóla, gyümölcslé fogy el az irodában, ahol a betérő ügyfeleket, partnereket illik elegáns módon megkínálni valamivel. Nem is beszélve az év végi ajándékozásról, amikor sok-sok kilónyi szaloncukrot, édességet, bort, pezsgőt vásárolunk meg, szintén nem mindegy, milyen darabáron.

5 spórolási tipp az Alkugurutól:

Ne egyesével vegyük a lisztet, cukrot, zsebkendőt, toalettpapírt, hanem akár pár hónapra elegendő készletet is tárolhatunk belőlük a kamrában. Így eleve olcsóbbak, és még kedvezőbb árat tudunk kialkudni rájuk.

Sok kis bevásárlás helyett egy-egy nagy megrendelést adjunk le, mert így spórolunk a házhozszállításon, és kedvezőbb áron kapjuk meg a termékeket is.

Az akciós termékek helyett érdemes az árakat megnézni, összehasonlítani és ez alapján döntést hozni.

Ha vendégeket várunk, szülinapozásra vagy bulira készülünk, házhozszállítással is gyorsan beszerezhetjük az italokat és az édességeket nagyker áron.

Drogériás termékek, például tusfürdő, sampon, mosószer, takarítószerek árai különösen magasak lehetnek a nagyáruházakban. Ha ezeket olcsóbban szerezzük be, már egy-egy terméken is jelentős összeget tudunk megtakarítani.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...